Uwagi |
2022/BZP 00078952/01DostawyDostawa i sfinansowanie w formie leasingu operacyjnego zakupu nowego autobusuSEKCJA I – ZAMAWIAJĄCY1.1.) Rola zamawiającegoPostępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Mełgiew Sp. z o. o.1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 0616118451.5) Adres zamawiającego1.5.1.) Ulica: Partyzancka 421.5.2.) Miejscowość: Mełgiew1.5.3.) Kod pocztowy: 21-0071.5.4.) Województwo: lubelskie1.5.5.) Kraj: Polska1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 – Lubelski1.5.7.) Numer telefonu: +488146705511.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected].) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gpkmelgiew.pl/1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny – inny zamawiającykomunalna spółka prawa handlowego1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczneSEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE2.1.) Ogłoszenie dotyczy:Zamówienia publicznego2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:Dostawa i sfinansowanie w formie leasingu operacyjnego zakupu nowego autobusu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bf573a2e-9ed5-11ec-baa2-b6d934483bfb2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 000789522.6.) Wersja ogłoszenia: 012.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-082.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00001440/03/P2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:1.2.3 Dostawa i sfinansowanie w formie leasingu operacyjnego zakupu nowego autobusu2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawnąZamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawySEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania www.miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami – adres strony internetowej: www.miniportal.uzp.gov.pl3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w tymskładanie ofert, dokumentów podmiotowych i przedmiotowych, oświadczeń, wniosków, zawiadomieńoraz przekazywanie informacji odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortaluhttps://miniportal.uzp.gov.pl/, adres skrytki: /MelgiewGPK/SkrytkaESP2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musiposiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy:złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.3. Wymaganiatechniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przyich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresemhttps://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.4. Wykonawca przystępującdo niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania zminiPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortaluprzestrzegać postanowień tego regulaminu.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych zapośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi150 MB.6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp,podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji,oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania naePUAP.7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż ofertaWykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanegoformularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji).Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiejkorespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami zapomocą poczty elektronicznej, email: [email protected] 9. Dokumenty elektroniczne,oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę zapośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza równieżmożliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentówlub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email [email protected] 10. Sposób(w tym forma) przekazywania oświadczeń i dokumentów musi być zgodny z przepisami wydanymi napodstawie art. 70 PZP.11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami winny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie3.12.) Oferta – katalog elektroniczny: Nie dotyczy3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:polski3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 Ogólnego Rozporządzenia oOchronie Danych (RODO) Zamawiający informuje, że:1) administratorem danych osobowych jest Gminne Przedsiębiorstwo Komunalne Mełgiew Sp. z o.o.ul. Partyzancka 42, 21-007 Mełgiew.2) administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować wsprawach przetwarzania Państwa danych osobowych za pośrednictwem poczty elektronicznej:[email protected]) administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO wcelu związanym z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;4) dane osobowe mogą być udostępnione innym uprawnionym podmiotom, na podstawie przepisówprawa, a także podmiotom, z którymi administrator zawarł umowę w związku z realizacją usług narzecz administratora (np. kancelarią prawną, dostawcą oprogramowania, zewnętrznym audytorem).Odbiorcami danych będą także osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. ustawy z dnia 11 września 2019r. – Prawo zamówieńpublicznych (Pzp);5) administrator nie zamierza przekazywać Państwa danych osobowych do państwa trzeciego luborganizacji międzynarodowej;6) mają Państwo prawo uzyskać kopię swoich danych osobowych w siedzibie administratora.2. Dodatkowo zgodnie z art. 13 ust. 2 RODO Zamawiający informuje, że:1) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres wskazany w ustawie Pzp albo w przypadkuzamówień realizowanych w ramach projektów (np. współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej)przez okres wskazany w wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków;2) przysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania lub ograniczeniaprzetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa UrzęduOchrony Danych Osobowych;3) podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji ww. celu.Konsekwencje niepodania danych określa ustawa Pzp;4) administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany w oparciu o Państwa daneosobowe.3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z Roz. XVIII SWZSEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.6.20214.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i sfinansowanie w formie leasingu operacyjnego, z opcją wykupu, zakupu fabrycznie nowego autobusu – sztuk 1. Pojazd powinien posiadać homologację fa-bryczną oraz homologację producenta zabudowy i spełniać warunki przewozu osób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w załączniku nr 1 do SWZ oraz w istotnych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 4 do SWZ.4. Szczegółowe warunki sfinansowania przedmiotu zamówienia w formie leasingu operacyjnego z opcja wykupu określa załącznik nr 4 „Istotne postanowienia umowy”.4.2.6.) Główny kod CPV: 34121000-1 – Autobusy i autokary4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie4.3.) Kryteria oceny ofert4.3.1.) Sposób oceny ofert: za pomocą kryteriów oceny ofert4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium cenyKryterium 14.3.5.) Nazwa kryterium: Cena4.3.6.) Waga: 1004.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: NieSEKCJA V – KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: TakSEKCJA VI – WARUNKI ZAMÓWIENIA6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadkuwykonawcy są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ichw postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniui zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno być złożonewraz z ofertą.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: TakSEKCJA VII – PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w niżej wymienionych przypadkach dotyczących:1) wskutek zmiany przepisów prawa po dacie podpisania umowy wywołujących potrzebę zmianyumowy, wraz ze skutkiem wprowadzenia takiej zmiany,2) spłaty rat leasingowych w krótszym terminie. W takim przypadku Wykonawca zmniejszywynagrodzenie Wykonawcy oraz przedstawi nowy harmonogram spłat rat leasingowychuwzględniający skrócony termin spłaty leasingu oraz przyjęte w ofercie oprocentowanie, przyczym cena netto przedmiotu leasingu nie ulegnie zmianie. Skrócony termin spłaty leasingu niemoże być krótszy od minimalnego terminu jaki przewidziany jest w przepisach prawa dlaleasingu operacyjnego,5) obniżki cen na korzyść Zamawiającego – z jakichkolwiek przyczyn, w każdym czasie,6) zmiany stawki podatku od towarów i usług – zmiana wysokości wynagrodzenia należnegoWykonawcy w przypadku zaistnienia tej przesłanki, będzie odnosić się wyłącznie do częściprzedmiotu umowy zrealizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia wżycie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do częściprzedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług.W przypadku zmiany stawki wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartośćwynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.7) ze zmiany podatku akcyzowego – odpowiednio do zmiany podatku akcyzowego, względemusług do których mają zastosowanie zmienione przepisy, zmianie podlegają ceny netto orazkwota akcyzy. Zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia netto należnego Wykonawcy w okresieod dnia obowiązywania zmienionej akcyzy, przy czym zmiana dotyczyć będzie wyłącznie tejczęści wynagrodzenia wykonawcy, do której zgodnie z przepisami powinna być stosowanazmieniona akcyza. Tak ustalona kwota netto zostanie powiększona o obowiązującą stawkępodatku VAT.8) Na skutek okoliczności wskazanych w art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r., o szczególnychrozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 1842z późn. zm.), na warunkach określonych w ustępie 4 tegoż artykułu.9) zmiany parametrów technicznych lub podzespołów zamawianego pojazdu, jeżeli będą onekorzystniejsze dla Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza również ewentualną zmianęwynagrodzenia w tym względzie.10) zmiany terminu realizacji zamówienia z przyczyn zależnych od Zamawiającego lubusprawiedliwionych przyczyn, niezależnych od Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawcazobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu niezbędne dowody, potwierdzające fakt, iż niedotrzymanie terminu realizacji zamówienia nie nastąpiło z jego winy. Dotyczy to w szczególnościprzestojów w produkcji części lub podzespołów niezbędnych do zamontowania w pojeździe lubinnych niezależnych od Wykonawcy sytuacji.Pozostała część zapisów odnośnie możliwości zmian umowy zawarta jest w pozycji Informacje dodatkowe, ze względu na organiczną ilość znaków w tej pozycji.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: NieSEKCJA VIII – PROCEDURA8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-16 10:008.2.) Miejsce składania ofert: miniportal.uzp.gov.pl8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-16 11:008.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-14Numer informacji: 2022-BZP-00078952-01 |
Komentarze