Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lidzbark w czwartym podejściu do dwóch elektrobusów

przetargi
08.09.2020 08:00
0 Komentarzy

Lidzbark Warmiński ogłosił już czwarty przetarg na dostawę dwóch elektrobusów klasy MIDI z ładowarkami.

Czy po trzech niepowodzeniachmiastu wreszcie się poszczęści? Oferenci nie maja za dużo czasu …

Poproszę to samo

Pierwsze dwa lidzbarskie przetargi kończyły się fiaskiem. Zapierwszym razem zabrakło ofert z powodu zbyt krótkiego terminu dostawy. Wdrugim postępowaniu uległ on wydłużeniu i w efekcie pojawiły się dwie oferty.Ta od Solarisa zmieściła się w szacunkach miasta, ale wyżej oceniono ofertę MMIz Karsanami Atak electric. Ta z kolei przewyższała budżet, więc przetarg unieważniono.W trzecim podejściu Lidzbarkowi na drodze do nowych elektrobusów stanął nadrodze … COVID-19 i miasto anulowało z tego powodu postępowanie. Teraz – 7 września– mamy nowe podejście.

Zobaczmy, co chce tym razem chce Lidzbark. Przedmiot zamówienia nadal obejmuje:

  • dostawę 2 szt. fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusówelektrycznych

  • dostawę i montaż infrastruktury ładującej (2 szt. ładowarektypu półszybkiego i 2 szt. ładowarek typu wolnego)

  • dostawę aplikacji informacji pasażerskiej

Klasa MIDI

Jakie Lidzbark chce elektrobusy? Mają to być jednoczłonowe konstrukcjeklasy MIDI przeznaczone do wykonywania przewozów w publicznej komunikacjimiejskiej. Wymiary nadwozia określono na nie mniej niż 9 m, wysokość poniżej3,5 m i szerokość mniej niż 2,5 m.

Pojazdy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 50 pasażerom, w tym nie mniejniż 20 na miejscach siedzących. Min. dwa fotele mają być dostępne z niskiejpodłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0.

Napęd ma być oparty na jednym lub dwóch silnikachtrakcyjnych o mocy większej niż 120 kW, umożliwiającej osiąganie przez obciążonypojazd zmiany prędkości od 0 do 60 km w czasie 28 sekund, zmiany prędkości od 0do 40 km/h w czasie 15 sekund, zmiany prędkości od 0 do 20 km/h w czasie 6sekund.

Pojazdy mają być wyposażone w baterie trakcyjne o pojemnościmin. 150 kWh. Ich pełne naładowanie ma zająć nie więcej niż sześć godzin.Proces ładowania baterii będzie się odbywał przez złącze plug-in.

Do tego zamawiający chce m.in. klimatyzację całopojazdową, system zliczania potoków pasażerskich oraz ogrzewaniehybrydowe elektryczno-spalinowe o mocy minimalnej 20 kW.

Minimalnemu wydłużeniu uległ termin dostawy. Wszystko mazostać zrealizowane do końca kwietnia 2021 r. Bez zmian pozostały takżewymagania w zakresie gwarancji. Całopojazdowa ma być udzielona na min. pięćlat, a na trwałość baterii trakcyjnych również na taki sam okres.

Formalności

Czekając na omówienie SIWZ do warunków formalnychpostępowania. Minimalny poziom zdolności finansowej oferenta miasto określiłona minimum 4 mln PLN. Na taką samą sumę musi on wykazać także posiadanie ubezpieczenia.Warunek doświadczenia w Lidzbarku uznają za spełniony jeżeli uczestnikprzetargu wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał dostawy obejmująceminimum dwa fabrycznie nowe autobusy elektryczne oraz jeden komplet doładowania. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 50 000 PLN.

Kryteria oceny ofert bez zmian:

  • cena ma dalej 60% wagi;

  • a 40% można wywalczyć dzięki wydłużenie gwarancji całopojazdowej,na ładowarki oraz na trwałość baterii trakcyjnych z pięciu do siedmiu lat.

Wymagany przez zamawiającego termin wykonania przedmiotuzamówienia to 30.04.2021 roku.

Nie tylko autobusy

Zakres prac związanych z dostawą stacji ładowania obejmuje:

1) ul. Kolejowa w Lidzbarku Warmińskim:

• Przebudowa istniejącej szafki kablowej w zakresieniezbędnym do wykonania przyłączenia plus montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego plus dostawa,montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącej jednostanowiskowej stacjiładowania o mocy 40 KW,

2) ul. Krasickiego w Lidzbarku Warmińskim:

• Dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie wolnostojącejjednostanowiskowej stacji ładowania o mocy 40 KW,

3) ul. Żytnia w Lidzbarku Warmińskim:

• Montaż i podłączenie złącza kablowo-pomiarowego irozdzielnicy zasilającej stacje ładowania oraz dostawa, montaż, podłączenie iuruchomienie dwóch naściennych jednostanowiskowych stacji ładowania o mocy od20 do 22 KW każda.

Z kolei aplikacja działająca w systemie operacyjnym Androidoraz iOS ma umożliwiać i pokazywać m.in. podgląd w czasie rzeczywistympołożenia autobusu i wyszukiwanie połączeń.

Nowy rozdział

Lidzbark Warmiński nigdy nie miał publicznej komunikacji miejskiej. Mieszkańcy na czele z burmistrzem Jackiem Wiśniowskim od dawna uważali, że jest potrzebna. Przełom nastąpił 30 sierpnia 2019 roku, kiedy udało się pozyskać dofinansowanie w wysokości blisko 6 mln złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na zakup m.in. dwóch elektrycznych autobusów.

Obsługiwać będą trzy linie: północną, południową i tzw. dużą pętlę. Częstotliwość kursowania uzależniona będzie od pory dnia. Prawdopodobnie lidzbarska komunikacja będzie od początku darmowa.

-„Robiliśmy wyliczenia i okazało się, że darmowa komunikacja jest paradoksalnie bardziej opłacalna – powiedział lokalnym mediom burmistrz Jacek Wiśniowski. – Dzieci i osoby starsze naturalnie byłyby zwolnione z opłat, czyli płacić musiałby tylko te osoby, które najczęściej poruszają się samochodami. Do tego dochodzi koszt dystrybucji i produkcji biletów, kontroli i szereg innych wydatków, których w ten sposób można uniknąć.”

Komentarze