Uwagi |
Zamaw iający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną lub obie części, przy czym na daną część zamówienia można złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty w danym zadaniu spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę na tę część zamówienia.II. TRYB UDZIELENIAPostępowanie prowadzone jest w trybie zapytania ofertowego na podstawie Uchwały Nr 115/730/2021 Zarządu Powiatu z dnia 21.01.2021 r., w sprawie zasad i trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130 000.00 zł netto, w oparciu o art. 2 ust.l pkt.l Ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. om.) oraz w związku z art. 44 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2021 r. poz. 305)III. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA1. Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w powiatowych przewozach pasażerskich w transporcie drogowym, na obszarze powiatu łęczyńskiego na liniach komunikacyjnych:• U610 01 Cyców – Garbatówka – Łęczna- planowana wielkość pracy eksploatacyjnej: 5 103,40 km,- maksymalna kwota dofinansowania, jaką może uzyskać operator publicznego transportu zbiorowego za realizację zadania na linii nr U610 02: 10 104.73 zł;• U610 02 Łęczna – Ludwin – Kaniwola- planowana wielkość pracy eksploatacyjnej: 6 778,20 km.- maksymalna kwota dofinansowania, jaką może uzyskać operator publicznego transportu zbiorowego za realizację zadania na linii nr U610 02: 13 420.84 zł2. Wykonawca zobowiązuje się do realizowania przewozów na w/w trasie/trasach zgodnie z rozkładem jazdy stanow iącym załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.3. Przewóz powinien odbywać się na podstawie wydanych biletów jednorazowych oraz miesięcznych.4. Zamawiający zawrze umowę o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowegoprzewozów o charakterze użyteczności publicznej z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą w oparciu o nw. kryteria oceny ofert oraz zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 4 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 1371).5. Przewozy zostają uruchomione przy wsparciu finansowym uzyskanym w ramach ustawy z dnia 16 maja 2019 r. o funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 717).6. Wykonawca współpracuje z kierowcami posiadającymi ważne prawo jazdy kat. D wraz z wpisem kodu kwalifikacji zawodowej 95.7. Kierowcy autobusów zobowiązani są, w razie potrzeby, do udzielenia pomocy osobom niepełnosprawnym (w tym na wózkach inwalidzkich) oraz osobom z wózkami dziecięcymi, przy wsiadaniu i wysiadaniu z autobusu.8. Wykonawca zobowiązuje się. przy realizacji usług przewozowych, do przestrzegania zasad korzystania z przystanków’ oraz umieszczania na przystankach rozkładów’jazdy.9. Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego sporządzenia regulaminu przewozu osób, bagażu i zwierząt w środkach publicznego transportu zbiorowego, którymi będzie wykonywał usługę.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany rozkładu jazdy w trakcie realizacji umowy.11. Zamawiający nie dopuszcza umieszczania przez Wykonawcę reklam w i na autobusach wykorzystywanych do realizacji przedmiotu zamówienia.12. Wykonawca, niezwłocznie po podpisaniu umowy, zobowiązany jest do wystąpienia do odpowiednich jednostek zarządzających przystankami wymienionymi w rozkładach jazdy o uzgodnienie zasad korzystania z nich.13. Na czas realizacji usługi Wykonawca zapewni oznakowanie autobusu w sposób nicbudzący wątpliwości pasażerów, że autobus wykonuje kurs o charakterze użyteczności publicznej./f. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA 01.09.2021 v. -31.12.2021 r.V.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu w oparciu o pkt 2 i 3 niniejszego Rozdziału:2) spełniają warunki udziału w postępowaniu tj.:a) posiadać odpowiednie uprawnienie do przewozu osób w krajowym transporcie drogowym, zgodnie z zapisami ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.).b) Dysponuje autobusem głównym oraz autobusem zastępczym spełniającym wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450 z późn. zm.) i przepisach wykonawczych do wymienionej ustawy, a w szczególności wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków’ technicznych pojazdów’ oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.), posiadający co najmniej 17 miejsc siedzących, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2006 r.c) Posiada urządzenie fiskalne umożliwiające wyodrębnienie wszystkich sprzedanych biletów’, na kursach realizowanych w powiatowych przewozach osób o charakterze użyteczności publicznej.2. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy (podmioty i osoby):1) powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej.b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji,c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika.d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.2) w’ stosunku do których otwarto likwidację lub w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przew idziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2020 r. poz.814 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1228);3. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia.Spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, o których mowa powyżej, Zamawiający zweryfikuje na podstawie oświadczeń zawartych w formularzu ofertowym oraz dokumentów dołączonych do oferty.VI. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA11. Formularz ofertowy – wypełniony i podpisany przez Wykonawcę.2. Wykaz środków transportu.3. Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób.Oferta, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.VII. INFORMACJE O SPOSOBIE POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO ZWYKONAWCAMI ORAZ PRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW.A TAKŻE WSKAZANIE OSÓB UPRAWNIONYCH DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI:1. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy określonym w zapytaniu ofertowym.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wezwania oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie pisemnej lub drogą elektroniczną. W przypadku wykorzystania drogi elektronicznej każda ze stron na żądanie drugiej niezw łocznie potwierdza fakt ich otrzymania.3. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.4. Korespondencję związaną z przedmiotowym postępowaniem, należy kierować na adres:Powiat Łęczyński – Starostwo Powiatowe w Łęcznej Al. Jana Paw ła II 95A, 21-010 Łęcznae-mail: [email protected],5. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Anna Nastaj; e-mai – [email protected], tel. 81 531 52 44VIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT:1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w zakresie danego zadania. Złożenie • więcej niż jednej oferty w danym zadaniu spowoduje odrzucenie wszystkich ofertzłożonych w tym zadaniu przez Wykonawcę.1 Tamże3. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.4. Korespondencję związaną z przedmiotowym postępowaniem, należy kierować na adres:Powiat Łęczyński – Starostwo Powiatowe w Łęcznej Al. Jana Pawła II 95A, 21-010 Łęcznae-mail: [email protected],5. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Anna Nastaj; e-mai – [email protected], tel. 81 531 52 44VIII. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ:Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany przez 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.IX. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWYWANIA OFERT:1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę w zakresie danego zadania. Złożenie więcej niż jednej oferty w danym zadaniu spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych w’ tym zadaniu przez Wykonawcę.2. Oferta musi mieć formę pisemną i powinna być sporządzona w języku polskim.3. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.4. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na jedną, dw ie lub wszystkie części, przy czym na daną część zamówienia można złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty w danym zadaniu spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez wykonawcę na tę część zamówienia.5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oferty wariantowej36. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania7. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi składający ofertę.8. Oferta oraz wymagane formularze, składane wraz z ofertą wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania firmy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym oraz przepisami prawa.9. Oferta podpisana przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymaga załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.10. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty: oświadczenia, załączniki i inne, o których mowa w zapytaniu. Kopie dokumentów’ winny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione.11. Dokumenty powinny być sporządzone zgodnie z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami, zawierać informacje i dane określone w tych dokumentach. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.X. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT:7. Ofertę należy złożyć do dnia 30.08.2021 r. do godziny 10.001) pocztą lub przesyłką kurierską na adres Zamaw iającego podany w punkcie Ilub3 W przypadku dopuszczenia ofert wariantowych w opisie przedmiotu zamówienia należy szczegółowo opisać warunki jakim powinna odpowiadać oferta wariantowa2) osobiście w siedzibie Zamawiającego, w kancelarii podawczej (pierwsze piętro, pokój nr 111), lub3) przesłać e-mailem [email protected]; (decyduje data i godzina wpływu oferty do siedziby Zamawiającego).Oferty złożone po terminie nie będą uwzględniane.2. Oferty składane pocztą, przesyłką kurierską lub osobiście należy oznakować w następujący sposób:Św iadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorow ego na terenie pow iatu łęczyńskiego KTD.272.1.251.2021Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają zachowania formy pisemnej.XI. OPIS KRYTERIÓW, KTÓRYMI ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE SIĘ KIEROWAŁ PRZY WYBORZE OFERTY, WRAZ Z PODANIEM ZNACZENIA TYCH KRYTERIÓW 1 SPOSOBU OCENY OFERT:1. Zamawiający uzna ofertę za spełniającą wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:a) oferta spełnia wymagania określone niniejszym zapytaniem.b) oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.2. Przy wyborze oferty Zamawiający kierować się będzie kryterium:Kry terium 1: Poziom emisji spalin Euro E 80 pktKryterium 2: Cena za bilet jednorazowy C 20 pktRazem 100 pktOpis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty:a) Dla kryterium 1 – poziom emisji spalin Euro (E):- Euro II – 0 pkt,- Euro III – 0 pkt,- Euro IV – 30 pkt- Euro V – 60 pkt- Euro VI-80 pkt,b) Dla kryterium 2 – cena za bilet jednorazowy (C) najwyższą liczbę punktów (20 pkt) otrzyma oferta zawierająca najniższą cenę brutto, a każda następna odpowiednio zgodnie ze wzorem:Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (O) obliczoną na podstawie wzoruO = E+C GdzieO – łączna ilość punktów oferty’ ocenianej,E – liczba punktów’ przyznana w kategorii Poziom emisji spalinC – liczba punktów przyznana w kategorii Cena za bilet jednorazowyWartość zamówienia pozostaje stała, zgodnie z umową zawartą z wojewodą na dofinansowanie realizacji przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na obszarze pow iatu lęczyńskicgo w 2021 r.3. Za najkorzystniejszą ofertę w zakresie danego zadania zamawiający uzna ofertę obejmującą wykonanie opisanego przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie i zgodnie z wymaganiami oraz zawierającą najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów.4. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.5. Zamawiający poprawi w treści oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkoweXII. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE PO WYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY W SPRAWIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO:1. Umowa w sprawie niniejszego zamówienia zostanie zawarta z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści zapytania ofertowego oraz danych zawartych w ofercie – wg. wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.2. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.3. Zamawiający podpisze umowę z Wykonawcą, który przedłoży najkorzystniejszą ofertę.4. O miejscu i terminie podpisania umowy Zamawiający powiadomi wybranego Wykonawcę.5. W przypadku, gdy okaże się. że Wykonawca, którego oferta została wybrana będzie uchylał się od zawarcia umowy Zamawiający, może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.XIII. WYNIK POSTĘPOWANIAZawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty zostanie przekazane do Wykonawcom biorącym udział w postępowaniu oraz zamieszczone na stronie internetowej.XIV. ZAMAWIAJĄCY ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA NA KAŻDYM JEGO ETAPIE BEZ PODAWANIA PRZYCZYN.XV. Klauzula RODOZgodnie z art. 13 ust. I i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w’ sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie, o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016. str. 1), dalej RODO,Zamawiający informuje, że:1) administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu jest Starosta Łęczyński ul. Al. Jana Pawła II 95A. 21-010 Łęczna, tel. kontaktowy; (81) 5315200;2) administrator wyznaczył inspektora danych osobowych. Kontakt w sprawach danych osobowych można uzyskać poprzez adres e-mail:: inspektortf;pow iatleczynski.pl3) dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c KODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.:..Świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie powiatu łęczyńskiego prowadzonym w trybie zapytania ofertowego;4) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej..ustawa Pzp;5) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp. związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje nicpodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;7) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) Wykonawca posiada:1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nic skutkuje zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;3) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;4) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO:9) Wykonawcy nie przysługuje:1) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b. d lub c RODO prawo do usunięcia danych osobowych;2) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;3) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu. w’obec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku. Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679. nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego. |
Komentarze