Kolejne Scanie we flocie MZK Jelenia Góra. Po Warbusie
Pod koniec października Miejski Zakład Komunikacji wJeleniej Górze poinformował o podpisaniu umowy na dostawę autobusów używanych zfirma Scania Polska.
Tym razem chodzi o siedem używanych autobusów klasy MAXI z 2016 r., którenajprawdopodobniej wcześniej jeździły w barwach firmy Warbus. Planowany termindostawy pojazdów został określony maksymalnie do dnia 23 grudnia 2020 roku.
Co chciało MZK?
Przedmiotem jeleniogórskiego zamówienia był zakup 6 bezwypadkowych,sprawnych technicznie, całkowicie niskopodłogowe i przystosowane do komunikacjimiejskiej. W ramach postępowania zamawiający przewidywał możliwość dokupieniajednego dodatkowego autobusu o takich samych parametrach i MZK już skorzystałoz tej opcji.
Dlatego planowany termin dostawy autobusów przez ScaniaPolska został określony następująco:
-
wszystkie autobusy mają dotrzeć do bazy MZK maksymalnie dodnia 23 grudnia 2020 roku;
-
zamawiający wymaga aby dostawy były zrealizowane w partiachpo dwa autobusy w terminach do 26.11.2020, 10.12.2020 i 23.12.2020 r.
-
autobus w ramach opcji ma zostać dostarczony również do dnia23.12.2020 r.
Jedna oferta
2 września, kiedy wyznaczono termin składania ofert, MZKJelenia Góra otrzymał tylko jedna ofertę – od firmy Scania Polska – o czympisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
Szwedzki producent zaoferował dostawę siedmiu autobusów (wtym jeden w ramach prawa opcji) Scania Citywide LF za cenę 5 963 286,00 PLN brutto(5 111 388,00 PLN – bez prawa opcji). Tym samym cena jednego autobusu to 851898,00 PLN brutto. Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostały w 2016 roku i mająprzebieg od 192 816 km do 226 297 km. Wszystkie pojazdy objęte są gwarancją na czas 12 miesięcy.
Dodajmy, że zamawiający zamierzał przeznaczyć nasfinansowanie zamówienia (w wersji podstawowej) kwotę 5 166 000,00 PLN, cooznacza, że Scania trafiła ze swoją ofertą w punkt. I stąd szybka umowa i realnyterminarz dostaw.
Dodajmy, że zakup zostanie sfinansowany za pomocą kredytu udzielonego przez PKO BP oraz leasingu – od Millennium Leasing
10 x Scania
Do MZK Jelenia Góra mają trafić autobusy klasy MAXIwyposażone m.in. w silnik czterosuwowy, rzędowy, chłodzony cieczą,wysokoprężny, spełniający udokumentowaną normę emisji spalin EURO 6. Wejście napokład ma się odbywać poprzez troje drzwi w układzie 2-2-2. Przewidzianorównież układ klimatyzacji dla całego pojazdu, z możliwością osobnegosterowania dla kabiny kierowcy. Dla pasażerów dostępne będą ładowarki dourządzeń elektronicznych – 4 sztuki z podwójnym portem USB (zamontowane wprzedniej, środkowej i tylnej części autobusu). Jeden port USB znajdzie siędodatkowo w kabinie kierowcy.
Autobusy będą wyposażone w cyfrowy monitoring całopojazdowy.Dodatkowo MZK wymaga, aby autobusy były wyposażone w elektroniczny systeminformacji pasażerskiej sterowany autokomputerem z pulpitu kierowcy -zintegrowany z użytkowanym przez zamawiającego systemem R&G. Każdy autobusma być pomalowany zgodnie z kolorystyką obowiązującą w MZK.
Warto na koniec dodać, że w tym roku MZK odebrało już trzy „powarbusowe”Scanie Citywide 12 (z silnikami Scania DC07 Euro 6 i skrzyniami ZF 6 AP 1002 BEcoLife). Były to pierwsze autobusy szwedzkiej marki we flocie MZK. Teraz ponajnowszym zamówieniu będzie ich równo dziesięć.
Komentarze