Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Katowice: Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego

przetargi
21.12.2022 12:19
0 Komentarzy
Przetargi
Branża Transport:      autobusy, busy, przewoźnicy (osobowy)
Forma przetargu zapytanie o cenę
Dane organizatora ZARZĄD TRANSPORTU METROPOLITALNEGO40-053 KATOWICEBARBARY 21ATel. 32 743 84 51E-mail [email protected] www.metropoliaztm.pl/pl/
Województwo śląskie
Powiat Katowice
Treść zamówienia Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji miejskiej nr 51.Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji miejskiej nr 51.
Specyfikacja https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=bip.metropoliaztm.pl_1671010141284
LINK do SIWZ http://bip.metropoliaztm.pl/przetarg/2154/op-107-22
CPV 60.11.20.00
Wadium 1000.00
Wymagany termin realizacji zamówienia od 01.01.2023 r. 2023 r. do 31.01.2023 r.
Miejsce i termin składania ofert ZARZĄD TRANSPORTU METROPOLITALNEGO40-053 KATOWICEBARBARY 21A2023-01-17
Sposób składania ofert ZARZĄD TRANSPORTU METROPOLITALNEGO, BARBARY 21A, 40-053 KATOWICE
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą
Składanie ofert wariantowych/częściowych
Uwagi 2.1. Postępowanie o udzielenie zamówienia sektorowego w trybie przetargu prowadzone jest z pominięciem ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą Pzp. Do czynności podejmowanych w postępowaniu przez Zamawiającego i Wykonawców stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego, jeżeli zapisy Regulaminu udzielania zamówień publicznych wprowadzonego w życie Zarządzeniem nr 55/2022 Dyrektora ZTM z dnia 30.08.2022 r., zwanego dalej Regulaminem, nie stanowią inaczej. 2.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji zamówienia, zastosowanie znajdują postanowienia Regulaminu, który dostępny jest na stronie internetowej:https://bip.metropoliaztm.pl/artykul/427/2018/regulamin-udzielania-zamowien-publicznych-obowiazujacy-od-01-09-2022-r2.3. Ilekroć w treści jest mowa o SZ rozumie się przez to niniejszą specyfikację zamówienia. 2.4. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany postanowień SZ, w każdym czasie, bez podania uzasadnienia. 2.5. Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w każdym czasie, bez podania uzasadnienia. 2.6. Wykonawcy nie przysługuje zwrot jakichkolwiek kosztów związanych z udziałem w postępowaniu, w szczególności w przypadku zajścia okoliczności, o których mowa w pkt 2.4. lub pkt 2.5. powyżej.3. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie usług autobusowego transportu publicznego na linii komunikacji miejskiej nr 51 zgodnie z rozkładami jazdy, na zasadach określonych w Załączniku nr 5 do SZ-wzór umowy. 3.2. Wykonywane usługi objęte są systemem Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP). a) Parametry linii, na której wykonywane będą usługi objęte przedmiotem zamówienia: część I- pojazd nr 4, parametry: relacja: Katowice Osiedle Tysiąclecia Pętla – Katowice Osiedle Tysiąclecia Pawilon -Katowice – Katowice Osiedle Tysiąclecia ZOO – Katowice Załęże Wiśniowa – Katowice Osiedle Witosa Centrum – Katowice Załęska Hałda Bocheńskiego Autostrada -Katowice AWF – Katowice Mikołowska – Katowice Jagiellońska – Katowice Osiedle Paderewskiego Biblioteka Śląska – Katowice Osiedle Paderewskiego Biblioteka Śląska – Katowice Brynów Gawronów I – Katowice Brynów Centrum Przesiadkowe -Katowice Ligota Franciszkańska – Katowice Panewniki Bazylika – Katowice Ligota Szpital – Katowice Ligota Akademiki, kursuje: dni robocze w godz. 05.50÷18:15, dobowa praca eksploatacyjna: dni robocze 198,25 wzkm, wozogodziny ogółem: dni robocze 12.25 h,znak sprawy: OP/107/223wozogodziny postoju: dni robocze 2:16 h, średnia prędkość eksploatacyjna: dni robocze 15,97 km/h, średnia prędkość komunikacyjna: dni robocze 19,53 km/h, długość trasy: 21,65/22,5 km.Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na ww. linii wynosi tabor: BN = 4 163 wzkm. b) część II- pojazd nr 5, parametry: relacja: Katowice Osiedle Tysiąclecia Pętla – Katowice Osiedle Tysiąclecia Pawilon -Katowice – Katowice Osiedle Tysiąclecia ZOO – Katowice Załęże Wiśniowa – Katowice Osiedle Witosa Centrum – Katowice Załęska Hałda Bocheńskiego Autostrada -Katowice AWF – Katowice Mikołowska – Katowice Jagiellońska – Katowice Osiedle Paderewskiego Biblioteka Śląska – Katowice Osiedle Paderewskiego Biblioteka Śląska – Katowice Brynów Gawronów I – Katowice Brynów Centrum Przesiadkowe -Katowice Ligota Franciszkańska – Katowice Panewniki Bazylika – Katowice Ligota Szpital – Katowice Ligota Akademiki kursuje: dni robocze w godz. 06.02÷18:37, dobowa praca eksploatacyjna: dni robocze 199,10 wzkm, wozogodziny ogółem: dni robocze 12.35 h, wozogodziny postoju: dni robocze 2:20 h, średnia prędkość eksploatacyjna: dni robocze 15,82 km/h, średnia prędkość komunikacyjna: dni robocze 19,42 km/h, długość trasy: 21,65/22,5 km.Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na ww. linii wynosi tabor: BN = 4 181 wzkm. 3.3. Zamawiający udostępnia do wglądu Wykonawcom, nie służące do opisu przedmiotu zamówienia, rozkłady jazdy na ww. linii w Wydziale Organizacji Przewozów Zamawiającego.Wykonawcy, któremu udzielone zostanie zamówienie, Zamawiający przekaże komplet rozkładów jazdy po zawarciu umowy. 3.4. Zamawiający wdrożył system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP), której funkcja elektronicznej portmonetki zastosowana jest w transporcie publicznym jako elektroniczny bilet.Bezpośrednia łączność z pojazdami jest realizowana poprzez GPRS/UMTS i Wi-Fi. 3.5. Zamawiający zakłada możliwość czasowego zwiększenia lub zmniejszenia w granicach od -10 % do +10 % umownej, całkowitej wielkości pracy eksploatacyjnej, określonej w pkt 3.3 zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, z realizacją w dowolnym okresie trwania umowy. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o wynagrodzenie uwzględniające ilość wozokilometrów określoną w pkt 3.3, tj. przewidywaną całkowitą pracę eksploatacyjną w okresie realizacji umowy. 3.6. Kod i nazwa usługi wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 60112000-6-usługi w zakresie publicznego transportu drogowego. 4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIAŚwiadczenie usług autobusowego transportu publicznego będzie trwać od 01.01.2023 r. 2023 r. do 31.01.2023 r. 5. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU5.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który: 1) posiada zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym lub ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego, o której mowa w art. 5b ust. 1 lub 2 ustawy o transporcie drogowym (dotyczy wszystkich części),znak sprawy: OP/107/2242) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał usługi (umowy) przewozów regularnych zgodnie z ustawą o transporcie drogowym, o łącznej wartości wykonanych usług (umów) nie mniejszej niż 300 000 zł brutto, w tym okresie (dotyczy każdej części), 3) dysponuje autobusami z homologacją, spełniającymi wymagania określone w przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym i przepisach wykonawczych do niej dla autobusów miejskiej regularnej komunikacji publicznej, w tym wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz następujące wymagania dodatkowe (dotyczy wszystkich części): 3.1) część I-pojazd nr 4: a) autobus o długości do 12,5 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor typu BN), spełniający normę czystości spalin co najmniej EURO 4, b) liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 21; we wszystkich typach autobusów siedzenia typu 1 ½ liczone są jako pojedyncze siedzenie; wszystkie siedzenia typu miejskiego o jednolitej barwie, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenia, łatwe do utrzymania czystości, c) autobus wyposażony w łączność telefoniczną lub radiową pomiędzy kierującym autobusem a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, mającym łączność z policją i pogotowiem ratunkowym oraz posiadającym łączność telefoniczną z Zamawiającym, d) autobus wyposażony w kasowniki elektroniczne o minimum trzynastocyfrowym systemie kasowania w ilości co najmniej równej liczbie drzwi pasażerskich w autobusie, e) przedział kierowcy autobusu-łączący się z wnętrzem pojazdu, umożliwiający bezpośredni kontakt kierowcy z pasażerem, f) autobus wyposażony w urządzenia oświetlające wnętrze pojazdu zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów (np. stopnie), barwa oświetlenia biała, g) autobus wyposażony w drzwi pasażerskie-co najmniej dwoje drzwi; każde z drzwi wyposażone w układ automatycznego powrotu po napotkaniu oporu przy zamykaniu, chroniący pasażera przed przyciśnięciem (rewersyjne drzwi przy zamykaniu); drzwi rozmieszczone na całej długości prawej ściany, uruchamiane mechanicznie ze stanowiska kierowcy spełniające wymogi techniczne ujęte w Polskiej Normie PN-S-47010 lub równoważnej, h) autobus wyposażony w zestaw pełnowymiarowych w stosunku do szerokości pojazdu, elektronicznych tablic kierunkowych rozmieszczonych zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, i) autobus wyposażony w uchylne wywietrzniki (klapy) dachowe-co najmniej 2 (dopuszcza się 1 wywietrznik pod warunkiem, że liczba okien przesuwnych w przedziale pasażerskim wynosi nie mniej niż 8), j) autobus wyposażony w system ogrzewania przedziału pasażerskiego zapewniający równomierne i skuteczne ogrzewanie całego wnętrza autobusu; system ogrzewania wnętrza autobusu grzejnikami konwektorowymi i nagrzewnicami z wentylatorami-dmuchawami, umożliwiający automatycznie zał./wył. urządzenia w zależności od temperatury we wnętrzu przedziału pasażerskiego, system musi zapobiegać zamarzaniu stopni drzwi wejściowych, nagrzewnice o mocy grzewczej i wydajności zapewniającej wysoką skuteczność, sterowanie z kabiny kierowcy; konstrukcja nagrzewnic bezpieczna, zabezpieczająca przed zranieniem oraz uszkodzeniem odzieży pasażerów; moc grzewcza układu ogrzewania pozwalająca na utrzymanie we znak sprawy: OP/107/225wnętrzu przedziału pasażerskiego temperatury przynajmniej +10 do +15stopn.C przy temperaturze zewnętrznej -15stopn.C, k) autobus wyposażony w okablowanie dla urządzeń mobilnych ŚKUP zgodnie z opisem zawartym we wzorze umowy (Załącznik nr 5 do SZ), 3.2) część II-pojazd nr 5: a) autobus o długości do 12,5 m i pojemności co najmniej 91 miejsc (tabor typu BN), spełniający normę czystości spalin co najmniej EURO 4, b) liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 21; we wszystkich typach autobusów siedzenia typu 1 ½ liczone są jako pojedyncze siedzenie; wszystkie siedzenia typu miejskiego o jednolitej barwie, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu, odporne na ścieranie i zabrudzenia, łatwe do utrzymania czystości, c) autobus wyposażony w łączność telefoniczną lub radiową pomiędzy kierującym autobusem a punktem dyspozytorskim Wykonawcy, mającym łączność z policją i pogotowiem ratunkowym oraz posiadającym łączność telefoniczną z Zamawiającym, d) autobus wyposażony w kasowniki elektroniczne o minimum trzynastocyfrowym systemie kasowania w ilości co najmniej równej liczbie drzwi pasażerskich w autobusie, e) przedział kierowcy autobusu-łączący się z wnętrzem pojazdu, umożliwiający bezpośredni kontakt kierowcy z pasażerem, f) autobus wyposażony w urządzenia oświetlające wnętrze pojazdu zapewniające oświetlenie całego przedziału pasażerskiego, w tym w szczególności wszystkich miejsc, w których znajdują się jakiekolwiek przeszkody dla pasażerów (np. stopnie), barwa oświetlenia biała, g) autobus wyposażony w drzwi pasażerskie-co najmniej dwoje drzwi; każde z drzwi wyposażone w układ automatycznego powrotu po napotkaniu oporu przy zamykaniu, chroniący pasażera przed przyciśnięciem (rewersyjne drzwi przy zamykaniu); drzwi rozmieszczone na całej długości prawej ściany, uruchamiane mechanicznie ze stanowiska kierowcy spełniające wymogi techniczne ujęte w Polskiej Normie PN-S-47010 lub równoważnej, h) autobus wyposażony w zestaw pełnowymiarowych w stosunku do szerokości pojazdu, elektronicznych tablic kierunkowych rozmieszczonych zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, i) autobus wyposażony w uchylne wywietrzniki (klapy) dachowe-co najmniej 2 (dopuszcza się 1 wywietrznik pod warunkiem, że liczba okien przesuwnych w przedziale pasażerskim wynosi nie mniej niż 8), j) autobus wyposażony w system ogrzewania przedziału pasażerskiego zapewniający równomierne i skuteczne ogrzewanie całego wnętrza autobusu; system ogrzewania wnętrza autobusu grzejnikami konwektorowymi i nagrzewnicami z wentylatorami-dmuchawami, umożliwiający automatycznie zał./wył. urządzenia w zależności od temperatury we wnętrzu przedziału pasażerskiego, system musi zapobiegać zamarzaniu stopni drzwi wejściowych, nagrzewnice o mocy grzewczej i wydajności zapewniającej wysoką skuteczność, sterowanie z kabiny kierowcy; konstrukcja nagrzewnic bezpieczna, zabezpieczająca przed zranieniem oraz uszkodzeniem odzieży pasażerów; moc grzewcza układu ogrzewania pozwalająca na utrzymanie we wnętrzu przedziału pasażerskiego temperatury przynajmniej +10 do +15stopn.C przy temperaturze zewnętrznej -15stopn.C, k) autobus wyposażony w okablowanie dla urządzeń mobilnych ŚKUP zgodnie z opisem zawartym we wzorze umowy (Załącznik nr 5 do SZ),znak sprawy: OP/107/2264) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie §60 ust. 1 pkt 12, 13 i 15 Regulaminu tj.: a) Wykonawca w stosunku, do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury, b) Wykonawca, który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co Zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, c) Wykonawca, który, z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego (w rozumieniu ustawy) lub wcześniejszej umowy koncesji lub wcześniejszej umowy zawartej z Zamawiającym, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady, 5) nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zwanej dalej ustawą o przeciwdziałaniu wspierania agresji (dotyczy wszystkich części). 5.2. Każdy Wykonawca (podwykonawca), który bezpośrednio będzie wykonywał przewóz osób, powinien spełniać warunki, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 oraz 2 przez cały okres realizacji zamówienia. 5.3. Wykonawca, w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.1 ppkt 3, może polegać na zdolnościach innych podmiotów. W takim przypadku musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia.Dowody, w szczególności zobowiązanie, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.6. OŚWIADCZENIA NA POTWIERDZENIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁUW POSTĘPOWANIU ORAZ BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA6.1. Wykonawca składa wraz z ofertą: a) oświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SZ) stanowiące potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1-3 SZ. b) wykaz usług (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SZ), o których mowa w pkt 5.1 ppkt 2 SZ, wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane c) oświadczenie (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SZ) stanowiące potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie 5.1 ppkt 4 SZ oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o przeciwdziałaniu wspierania agresji. 6.2. Oświadczenia i dokument, o których mowa w pkt 6.1, Wykonawca składa w oryginale, z zachowaniem zwykłej (papierowej) formy pisemnej. 6.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, w odniesieniu do oświadczeń wymienionych w pkt. 6.1. SZ, każdy z Wykonawców składa oświadczenie potwierdzające spełnianie przez tego Wykonawcę warunków w zakresie, w jakim znak sprawy: OP/107/227wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu opisanych w pkt 5.1 ppkt 1-3 SZ, a także oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia. 7. SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI ORAZPRZEKAZYWANIA OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, A TAKŻE OSOBY UPRAWNIONEDO POROZUMIEWANIA SIĘ Z WYKONAWCAMI7.1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, posłańca lub przy użyciu poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem pkt 6.2 oraz 10.2 SZ. 7.2. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami ze strony Zamawiającego są Monika Mrozek, Łukasz Zosgórnik, Grzegorz Włoczyk, e-mail: [email protected]. 7.3. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SZ do dnia 16.12.2022 r. do godziny 1000. Na zapytania doręczone Zamawiającemu po terminie wskazanym w zdaniu poprzednim Zamawiający nie będzie miał obowiązku udzielenia odpowiedzi.8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM8.1. Wykonawca wnosi przed upływem terminu składania ofert, określonego w pkt 11.2 SZ, wadium w wysokości: a) dla części I: 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100), b) dla części II: 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych 00/100). 8.2. Wadium może być wniesione w następujących formach: w pieniądzu, w poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 8.3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Santander Bank Polska S.A o numerze 59 1090 1186 0000 0001 3708 1411 tytułem Wadium-OP/107/22, część… (należy wskazać część/części). 8.4. Wadium wniesione w pieniądzu uznaje się za wniesione w terminie, jeżeli najpóźniej w terminie jego wniesienia, określonym w pkt 8.1. powyżej, zostanie uznany rachunek bankowy Zamawiającego na kwotę wadium. 8.5. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie w siedzibie Zamawiającego (parter, pokój 008 od poniedziałku do piątku w godz. 7.30÷14:30) w formie oryginału dokumentu, przed upływem terminu składania ofert. 8.6. Wadium w innej formie niż pieniądzu: a) dołącza się w oryginale do oferty, b) udzielona gwarancja (poręczenie): – musi być samoistna, nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie, – z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty Zamawiającemu całej kwoty wadium, – jej treść nie może zawierać klauzuli zwalniającej gwaranta od odpowiedzialności wskutek zwrotu dokumentu gwarancji.znak sprawy: OP/107/2288.7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadkach wskazanych w § 59 Regulaminu. 8.8. Zaleca się, aby kopia dokumentu wniesienia wadium była dołączona do oferty. 8.9. Na każdą część zamówienia Wykonawca składa oddzielne wadium. 9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄWykonawca pozostaje związany złożoną ofertą do dnia 17.01.2023 r. 10. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT10.1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na daną część zamówienia, a jej treść ma odpowiadać treści SZ. Dotyczy to również Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 10.2. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, napisana pismem maszynowym, komputerowym lub nieścieralnym atramentem, z zachowaniem zwykłej (papierowej) formy pisemnej pod rygorem nieważności, tj. własnoręcznie podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji Wykonawcy (czytelny podpis albo co najmniej podpis skrócony i czytelnie napisane imię i nazwisko, np. pieczęć imienna). Jeżeli oferta będzie podpisana przez pełnomocników, Wykonawca powinien dołączyć do oferty pełnomocnictwa, z treści których wynika umocowanie do podpisania oferty przez pełnomocników. Wszystkie pełnomocnictwa dołączone do oferty powinny być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez mocodawcę lub notariusza. 10.3. Wraz z ofertą (sporządzoną zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 1 do SZ-Formularz ofertowy) należy złożyć oświadczenia oraz dokument, o których mowa w pkt 6.1 SZ (sporządzone zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik nr 2, 3 oraz 4 do SZ). 10.4. Wszystkie dokumenty mają być podpisane w sposób i przez osoby, o których mowa w punkcie 10.2 SZ.10.5. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia. Umocowanie może wynikać z treści dołączonej do oferty umowy zawartej pomiędzy Wykonawcami lub z odpowiedniego pełnomocnictwa dołączonego do oferty. 10.6. Wszelkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany, powinny być parafowane przez Wykonawcę. Zaleca się, aby zmiany były dokonane jedynie przez czytelne przekreślenie istniejącego zapisu i wstawienie obok zapisu innego. 10.7. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. 10.8. Ofertę należy umieścić w jednym nieprzejrzystym opakowaniu oznaczonym w sposób następujący: Oferta na obsługę linii nr 51 (znak sprawy: OP/107/22). Opakowanie powinno być opatrzone nazwą i adresem Wykonawcy oraz nazwą i adresem Zamawiającego, jak również napisem: Nie otwierać przed dniem 19.12.2022 r., godzina 0915. 11. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT11.1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego, 40-053 Katowice, ul. Barbary 21A, parter, pokój nr 011 (kancelaria) od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1400. 11.2. Termin składania ofert upływa w dniu 19.12.2022 r. o godz. 0900. Za moment złożenia oferty przyjmuje się termin otrzymania oferty przez Zamawiającego. 11.3. Otwarcie ofert, bez udziału Wykonawców, odbędzie się w dniu 19.12.2022 r. o godz. 0915.znak sprawy: OP/107/22911.4. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieści na stronie internetowej BIP (https://bip.metropoliaztm.pl/przetargi/24) informacje z otwarcia ofert, tj. nazwy oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny oferty. 11.5. Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.12. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY12.1. Zamawiający przewiduje, że praca eksploatacyjna w okresie od 01.01.2023 r. do 31.01.2023 r. na linii nr 51 wyniesie: a) dla części I: tabor BN = 4 163 wzkm, b) dla części II: tabor BN = 4 181 wzkm. 12.2. Do obliczenia ceny oferty należy podać: a) dla części I: cenę jednostkową netto CBN za jeden wozokilometr (wzkm) usługi wykonywanej autobusem taboru BN. Cena winna obejmować wszystkie nałożone na Wykonawcę obowiązki wynikające z zapisów Załącznika nr 5 do SZ (Wzór umowy). Następnie należy pomnożyć odpowiednio cenę jednostkową CBN przez 4 163 wzkm (CBN x 4163). Obliczona w podany powyżej sposób wartość stanowi cenę netto. Cena oferty brutto to cena oferty netto powiększona o podatek od towarów i usług (VAT) według stawki 8%.Cena ta będzie przyjęta jedynie do oceny ofert, b) dla części II: cenę jednostkową netto CBN za jeden wozokilometr (wzkm) usługi wykonywanej autobusem taboru BN. Cena winna obejmować wszystkie nałożone na Wykonawcę obowiązki wynikające z zapisów Załącznika nr 5 do SZ (Wzór umowy). Następnie należy pomnożyć odpowiednio cenę jednostkową CBN przez 4 181 wzkm (CBN x 4181). Obliczona w podany powyżej sposób wartość stanowi cenę netto. Cena oferty brutto to cena oferty netto powiększona o podatek od towarów i usług (VAT) według stawki 8%.Cena ta będzie przyjęta jedynie do oceny ofert. 13. WYBÓR OFERTY13.1. Zamawiający ustala cenę oferty jako jedyne kryterium oceny ofert dla wszystkich części. 13.2. Zamawiający wybierze w danej części jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez Wykonawcę, który zaoferował najniższą cenę oferty brutto. 13.3. Zgodnie z § 77 ust. 1 Regulaminu Zamawiający najpierw dokona badania i oceny ofert, a następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została uznana jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunek udziału w postępowaniu. 14. INFORMACJE O FORMALNOŚCIACH, JAKIE POWINNY ZOSTAĆ DOPEŁNIONE POWYBORZE OFERTY W CELU ZAWARCIA UMOWY14.1. Zamawiający wskaże Wykonawcy, którego oferta została wybrana, termin i miejsce podpisania umowy. 14.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy poda Zamawiającemu w wyznaczonym terminie, informacje niezbędne do podpisania umowy, w tym m.in.: numer rachunku bankowego, polisę OC a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (usług transportu autobusowego), na sumę ubezpieczenia (sumę gwarancyjną) równą co najmniej 1 000 000 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100), ważną na dzień zawarcia umowy, dane identyfikacyjne autobusów przeznaczonych do obsługi linii (dane do wykazu autobusów-załącznik nr 3a lub 3b do umowy) oraz całodobowo dostępny numer telefonu Wykonawcy zgodnie z § 4 ust. 10 Załącznika nr 5 do SZ (Wzór umowy). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający może zażądać umowy regulującej współpracę tych znak sprawy: OP/107/2210wykonawców. Dla Wykonawców oraz podwykonawców należy przedłożyć do wglądu oryginał zezwolenia lub licencji, o których mowa w pkt 5.1 ppkt 1 SZ. 14.3. W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będą oni zobowiązani do podania w formie pisemnej podziału pracy eksploatacyjnej wykonywanej przez poszczególne podmioty w ramach zawartej umowy, tj. wskazania zadania realizowanego w ramach linii przez każdego z Wykonawców. 14.4. Niepodanie danych, o których mowa w pkt 14.2 lub 14.3, Zamawiający uzna za uchylanie się Wykonawcy od zawarcia umowy. 15. WZÓR UMOWYWzór umowy dla każdej części zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SZ. 16. POUCZENIE O ŚRODKACH OCHRONY PRAWNEJ PRZYSŁUGUJĄCYCH WYKONAWCYW TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.16.1. W prowadzonym postępowaniu nie przysługują Wykonawcy środki ochrony prawnej określone w przepisach ustawy Pzp. 16.2. Postępowanie prowadzone jest na podstawie Regulaminu, o którym mowa w pkt 2.1. SZ. 17. KLAUZULA INFORMACYJNA (RODO)Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO, Zamawiający informuje, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Transportu Metropolitalnego, z siedzibą przy ul. Barbary 21A, 40-053 Katowice, adres email: [email protected], strona internetowa: bip.metropoliaztm.pl 2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób: pod adresem poczty elektronicznej [email protected] lub tradycyjnie, pisząc na adres siedziby Administratora. 3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach: a) oceny złożonych ofert i wyboru najkorzystniejszej, b) ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, c) archiwizacji dokumentacji.Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest: a. podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz obowiązek prawny administratora (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),b. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora lub przez stronę trzecią (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), c. obowiązek prawny Administratora wynikający z Ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). 4) Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom upoważnionym przez Administratora oraz podmiotom lub osobom uprawnionym do ich przetwarzania na podstawie przepisów prawa lub stosownych umów podpisanych z Administratorem i przetwarzających dane osobowe na jego polecenie, w szczególności z uwagi na obowiązek zapewnienia jawności postępowania o udzielenie zamówienia odbiorcami będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o przepisy prawa. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane będą ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją lub publikowane na portalu BIP. znak sprawy: OP/107/22115) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny dla realizacji postępowania oraz ewentualnej realizacji postanowień umowy, do momentu przedawnienia roszczeń oraz obowiązkowy okres archiwizacji dokumentacji wynikający z przepisów prawa. 6) Na zasadach i w granicach określonych przepisami prawa posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania. Skorzystanie z prawa do sprostowania lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania, ani zmianą postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników, przy czym zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania. 7) W przypadku uznania, iż przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 8) Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu udziału w postępowaniu i jest warunkiem ewentualnego zawarcia i wykonywania umowy. Niepodanie danych uniemożliwi dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, co skutkować może odrzuceniem jego oferty i niemożliwością zawarcia umowy. 9) Pani/Pana dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.Załączniki: 1. Formularz ofertowy (wzór). 2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór). 3. Wykaz usług (wzór). 4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (wzór). 5. Wzór umowy.
Data dodania 2022-12-14
Przejdź na początek ogłoszenia

Komentarze