Jedna oferta na dostawy dwukierunkowych tramwajów dla MPK Poznań
Bez niespodzianki w Poznaniu. Tylko Modertrans chcedostarczyć dwukierunkowe wagony dla tamtejszego MPK. Transakcja prawie na pewnozostanie sfinalizowana, gdyż oferta producenta mieści się w budżecie, jakiprzewoźnik chce przeznaczyć na ten cel. MPK konsekwentnie zatem stawia naprodukty Modertransu. To już drugi w ostatnim czasie przetarg w Poznaniu, którywygra ta firma. Poprzedni, także na 20 wagonów, tyle, że jednokierunkowych,zgarnął również Modertrans.
Przetarg obejmował dostawę tramwajów wraz z serwisemgwarancyjnym. Wagony mają być dwukierunkowe, częściowo niskopodłogowe,wieloczłonowe o długości od 28 do 32 m i szerokości od 2,35 do 2,40 m,napędzane silnikami prądu przemiennego. Trzeba będzie je dostarczyć w ciągu 20miesięcy od udzielenia zamówienia.
A to obejmuje ponadto dostawę niezbędnego do eksploatacjitych tramwajów specjalistycznego wyposażenia zajezdni Franowo przy ul.Szwajcarskiej (innego niż standardowe wyposażenie posiadane aktualnie przezzamawiającego), oprzyrządowania i narzędzi; przeprowadzenie szkoleniapracowników w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacjidostarczonych tramwajów oraz dostarczenie dokumentacji niezbędnej doeksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych tramwajów.
Mimo, że tramwaje zostaną wyposażone w ładowarki USB, oświetlenieLED czy klimatyzację, to nadal, według niektórych obserwatorów rynku tramwajowego,Moderusy są tylko rozwinięciem wagonów 105Na. Po zakupie nowoczesnych i niskopodłogowychSolarisów Tramino poznańskie MPK stawia teraz na wagony z tylko niewielkimodsetkiem niskiej podłogi. To trochę krok wstecz. Z drugiej jednak strony zakuptakich wagonów to szybki sposób na wymianę najstarszych wozów poprzezzastąpienie ich takimi właśnie, częściowo niskopodłogowymi tramwajami zModertransu. Zdania co do słuszności tej decyzji są podzielone.
„
Komentarze