Uwagi |
2024/BZP 00614796/01
Dostawy Zakup dwóch 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich SEKCJA I – ZAMAWIAJĄCY 1.1.) Rola zamawiającego Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY 1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743019 1.5) Adres zamawiającego 1.5.1.) Ulica: 62 1.5.2.) Miejscowość: Janowiec Kościelny 1.5.3.) Kod pocztowy: 13-111 1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie 1.5.5.) Kraj: Polska 1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 – Olsztyński 1.5.7.) Numer telefonu: 896262061 1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: [email protected].) Adres strony internetowej zamawiającego: http://janowiec.com.pl 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny – jednostka sektora finansów publicznych – jednostka samorządu terytorialnego 1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE 2.1.) Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie 2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej: Zakup dwóch 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-11446d6d-0ecc-4338-8724-0ecf7b71e333 2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00614796 2.6.) Wersja ogłoszenia: 01 2.7.) Data ogłoszenia: 2024-11-25 2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak 2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00055420/04/P 2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań: 1.2.2 Zakup dwóch 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie 2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie 2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA 3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania https://platformazakupowa.pl/transakcja/1023781 3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie 3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak 3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami – adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej, która znajduje się pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1023781 oraz poczty elektronicznej: [email protected] , z zastrzeżeniem, iż oferta musi zostać złożona przy użyciu platformy zakupowej zgodnie z rozdziałem XVIII SWZ 3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zostały zawarte w rozdziale XVIII SWZ. 3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie 3.12.) Oferta – katalog elektroniczny: Nie dotyczy 3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu: polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), Zamawiający informuje, że: 1. Administratorem Danych Osobowych jest Wójt Gminy Janowiec Kościelny, 13-111 Janowiec Kościelny 62, nr tel. 89 626 202 02, adres e-mail: [email protected] , dalej: Administrator. 2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych – pana Michała Cupiała, z którym można kontaktować się w sprawach przetwarzania danych na adres e-mail: [email protected] lub na adres Administratora (z dopiskiem IOD). 3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego nr: GT.271.12.2024, którego przedmiotem jest: „Zakup dwóch 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich – uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Janowcu Kościelnym” oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu zawarcia umowy z wyłonionym Wykonawcą. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r.– Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1320), dalej „ustawa Pzp”, jak również podmioty realizujące zadania na rzecz Administratora, takie jak: operatorzy pocztowi w celu zapewnienia dostarczenia korespondencji, banki w celu realizacji przelewów, dostawcy systemów informatycznych wyłącznie w celu zapewnienia zgodnego z prawem i bezpiecznego przetwarzania danych osobowych. 5. Dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6. Obowiązek podania danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. 7. Przysługujące prawa: a) prawo dostępu do danych osobowych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie Administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może on zwrócić się o wskazanie dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia); b) prawo do sprostowania danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników); c) prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO. 8. W celu realizacji wykonania praw wskazanych w pkt. a-c należy kontaktować się z Administratorem na podane wyżej dane teleadresowe SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia. 4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie 4.1.2.) Numer referencyjny: GT.271.12.2024 4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy 4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie 4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie 4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie 4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia: 4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup dwóch 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich – uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Janowcu Kościelnym. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w szczegółowym opisie technicznym autobusów, który stanowi załącznik Nr 4 do SWZ, który stanowi jednocześnie załącznik Nr 2 do projektowanych postanowień umowy (dalej PPU) oraz w PPU, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ. 3. Oferowany przez wykonawcę przedmiot zamówienia ma odpowiadać wymogom określonym w SWZ, w szczególności w szczegółowym opisie technicznym autobusów, który stanowi załącznik Nr 4 do SWZ, który stanowi jednocześnie załącznik Nr 2 do PPU. Wszystkie wskazane w dokumentacji SWZ (w tym jej załącznikach) znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć, jako przykładowe i wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Przez produkt równoważny dla wyspecyfikowanego przedmiotu zamówienia rozumie się produkt o parametrach i funkcjonalnościach odpowiadającym co najmniej minimalnym parametrom i funkcjonalnościom wyszczególnionym i określonym w szczegółowym zakresie, w opisie przedmiotu zamówienia (szczegółowym opisie technicznym autobusów, który stanowi załącznik Nr 4 do SWZ, który stanowi jednocześnie załącznik Nr 2 do PPU). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W tym celu wykonawca jest zobowiązany załączył do oferty stosowne dokumenty, zawierające opis / parametry / funkcjonalność zastosowanych rozwiązań równoważnych. Ww. dokumenty powinny pozwolić Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie rozwiązań równoważnych z wymaganiami określonymi w SWZ. 4. Zakup dofinansowany z programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod nazwą „Program wyrównywania różnic między regionami III” Obszar D – likwidacja barier transportowych. 5. Jest to zamówienie na dostawę o kodzie alfanumerycznym słownika podstawowego CPV: 34120000-4 – Pojazdy silnikowe do transportu 10 lub więcej osób 34121000-1 – Autobusy i autokary 6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. W związku z tym, że przedmiotem zamówienia jest dostawa 17-osobowych autobusów do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym również osób przemieszczających się na wózkach inwalidzkich – uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Janowcu Kościelnym, w ramach programu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych pod nazwą „Program wyrównywania różnic między regionami III” Obszar D – likwidacja barier transportowych, zamówienie jest niepodzielne na części. Biorąc pod uwagę powyższe Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, ponieważ zgodnie z art. 25 ust. 2 ustawy Pzp przedmiotowe zamówienie „ze organizacyjnych i ekonomicznych tworzy nierozerwalną całość”.
4.2.6.) Główny kod CPV: 34120000-4 – Pojazdy silnikowe do transportu 10 lub więcej osób 4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 70 dni 4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie 4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie 4.3.) Kryteria oceny ofert 4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ 4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo 4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny Kryterium 1 4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena 4.3.6.) Waga: 100 4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie SEKCJA V – KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW 5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Nie dotyczy 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Nie dotyczy 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Nie dotyczy SEKCJA VI – WARUNKI ZAMÓWIENIA 6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie 6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie 6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim wypadku do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia z postępowania. 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak SEKCJA VII – PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie 7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak 7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia: Zgodnie z § 11 PPU, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ 7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie SEKCJA VIII – PROCEDURA 8.1.) Termin składania ofert: 2024-12-03 10:00 8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem platformy zakupowej dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/transakcja/1023781 8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-12-03 10:15 8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-01-01 SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenie (wykonawcy / wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, które stanowi załącznik Nr 2 do SWZ, 2) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik, 3) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Ponadto zgodnie z ustawą z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. Dz.U. 2024 poz. 507), z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się̨: a) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy, b) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 1124 ze zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy, c) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. 2023 poz. 120 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy
Numer informacji: 2024-BZP-00614796-01 |
Komentarze