Elektryczny debiut Kędzierzyna-Koźle. Przetarg na dwa ebusy
22 września gmina Kędzierzyn-Koźle ogłosiła przetarg nazakup dwóch autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą do ichładowania.
Cel to zapewnienia bezemisyjnej obsługi obszaruśródmiejskiego. Będą to jednocześnie pierwsze elektrobusy we flocie MZKKędzierzyn-Koźle. Premierowe ebusy mają dotrzeć do miasta w ciągu 365 dni odmementu podpisania umowy, czyli gdzieś pewnie pod koniec 2021 r.
Dodajmy, że ten zakup jest dofinansowany z unijnego Programu OperacyjnegoInfrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.
Klasa MAXI
W swoim elektrycznym debiucie Kędzierzyn chce kupić:
-
dwa autobusy klasy MAXI z napędem elektrycznym o długościcałkowitej zawierającej się w przedziale 11,8 metra do 12,2 metra, które miastonazywa autobusami EV12;
-
fabrycznie nową, mobilną ładowarkę plug-in, dwustanowiskową omocy większej lub równej 80 kW (2×40 kW).
Gmina dokona wyboru najkorzystniejszej oferty na podstawietrzech kryteriów:
-
Ocena techniczno-eksploatacyjna autobusów / Waga: 35 %
-
Okres udzielonej gwarancji na cały autobus (bez limituprzebiegu) / Waga: 5 %
-
Cena – Waga: 60
Autobusowe formalności
Wykonawca musiwykazać, że posiada wolne środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokościco najmniej 4 000 000,00 PLN. Wadium to 70 000 PLN
W zakresie doświadczenia mamy wymóg wykazania się w okresieostatnich 3 lat dostawą min. 1 fabrycznie nowego autobusu miejskiegoniskopodłogowego: o napędzie elektrycznym lub autobusu w którym napędwspomagany jest silnikiem elektrycznym.
Na elektryczne oferty Kędzierzyn czeka do 23 października. Na koniec dodajmy, że flota Miejskiego Zakładu Komunikacyjnegow Kędzierzynie-Koźlu liczy ok. 45 autobusów, z czego ostatnie inwestycjetaborowe to zakup w 2019 r. pięciu autobusów, w tym
-
3 szt. Solaris Urbino 12 2019
-
1 szt. Volvo 7900 Hybrid
-
1 szt. Mercedes-Benz Sprinter z zabudową Mercus
Komentarze