Powiat |
Dąbrowa Tarnowska |
Treść zamówienia |
Likwidacja barier transportowych poprzez zakup autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych będących uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciow…Oryginalna treść ogłoszenia |
Opis zamówienia |
Likwidacja barier transportowych poprzez zakup autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych będących uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej w Dąbrowie TarnowskiejDostawa do siedziby Zamawiającego 1 sztuki autobusu osobowego 18-to miejscowego (17 miejsc + kierowca) przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym także poruszających się na wózkach inwalidzkich (możliwość zamocowania 1 miejsca do kotwiczenia wózków inwalidzkich + najazdy). Autobus będzie fabrycznie nowy, nieużywany, technicznie sprawny, kompletny, wolny od wad konstrukcyjnych, materiałowych i wykonawczych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wymagany przez Zamawiającego (parametry minimalne) został zawarty w „Opisie Przedmiotu Zamówienia, Specyfikacji funkcjonalno – technicznej” stanowiącym Załącznik Nr 1 do SWZ.Autobus musi być fabrycznie nowy, kompletny, wolny od wad materiałowych, konstrukcyjnych, wykonawczych i prawnych, wyprodukowany w 2022 lub 2023 roku. Samochód nie może pochodzić z ekspozycji w punktach sprzedaży. Samochód musi spełniać wymogi obowiązujących przepisów unijnych w zakresie emisji spalin (wymagane EURO VI) oraz posiadać homologację wystawioną zgodnie z art. 70b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.). Autobus musi mieć kierownicę usytuowaną po lewej stronie pojazdu, musi być przystosowany do przewozu osób w ruchu prawostronnym. Autobus ma spełniać wszystkie wymagania określone w obowiązujących przepisach prawnych, w tym określone w dziale III ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 988 z późn. zm.) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. Autobus musi posiadać wszelkie niezbędne wymagane przepisami homologacje i dopuszczenia do ruchu lub badania techniczne (dotyczy również dostosowania dla osób niepełnosprawnych), tj. m.in. przedmiot zamówienia powinien posiadać świadectwo homologacji potwierdzające przystosowanie pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych lub świadectwo homologacji na samochód bazowy oraz badania stacji diagnostycznej potwierdzające, że po adaptacji jest to pojazd dopuszczony do ruchu, jako samochód przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym.Autobus przystosowany do przewozu osób niepełnoprawnych wyposażony w system szybkiego demontażu foteli pasażerskich w celu stworzenia jednego stanowiska w autobusie do przewozu osób na wózku inwalidzkim plus atestowane mocowania na wózek inwalidzki, oraz komplet pasów bezpieczeństwa dla osób niepełnosprawnych w autobusie z homologacją do przewozu osób na wózku inwalidzkim i szyny do transportu osób niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim – najazd tylny.Autobus będzie objęty gwarancją zgodnie z warunkami SWZ i ofertą Wykonawcy:- gwarancja na podzespoły mechaniczne, elektryczne i elektroniczne pojazdu bez limitu przebiegu wynosi minimum 24 miesiące, zgodnie z ofertą Wykonawcy, jednak nie krócej niż okres gwarancji określony przez producenta autobusu,- gwarancja na powłokę lakierniczą wynosi minimum 60 miesięcy, zgodnie z ofertą Wykonawcy, jednak nie krócej niż okres gwarancji określony przez producenta autobusu,- gwarancja na perforację korozyjną nadwozia wynosi minimum 120 miesięcy, jednak nie krócej niż okres gwarancji określony przez producenta autobusu.Zamawiający zwraca szczególną uwagę na współfinansowanie zamówienia ze środków PFRON i wynikających z niego obowiązkach Wykonawcy. Zamawiający oczekuje terminowej realizacji zamówienia. W przypadku utraty dofinansowania z winy Wykonawcy (np. niezrealizowanie w terminie, niezgodność z ofertą) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne na zasadach określonych w umowie.Dostarczony samochód winien posiadać komplet dokumentów do zarejestrowania zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie RP, na zasadach dopuszczenia do ruchu (faktura sprzedaży, karta pojazdu, przegląd – badanie techniczne). Na zastosowane podzespoły / akcesoria dla osób niepełnosprawnych Wykonawca w dniu odbioru przedstawi odpowiednie certyfikaty. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się jakiekolwiek znaki towarowe, patent czy pochodzenie – należy przyjąć że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno- eksploatacyjno – użytkowych nie gorszych niż te podane W opisie przedmiotu Zamówienia (oferty równoważne nie mogą być gorsze pod względem posiadanych parametrów jakościowych, ilościowych oraz spełniać minimum te same funkcje) – podstawa prawna: art. 99 ust. 5 PZP.Przedmiot zamówienia należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego: Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych„Pomocna Dłoń” w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 34, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.Warunki ogólne wykonania zamówienia:Przedmiot zamówienia musi być zrealizowany w sposób kompletny i całościowy ze względu na cele zamówienia i swoje przeznaczenie oraz charakter:1. Przedmiot zamówienia musi pochodzić z legalnego kanału dystrybucji zgodnie z wymaganiami producentów.2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej. SPD.271.1.2022 |
Specyfikacja |
https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=miniportal.uzp.gov.pl_1668666170860 |
LINK do SIWZ |
http://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/bfed76d2-a54d-4938-9244-d107155ba00d |
CPV |
34.10.00.00, 34.11.40.00, 34.12.10.00 |
Wymagania |
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie 5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak 5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu. Na podstawie art. 112 ustawy PZP, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący zdolności do występowania w obrocie gospodarczym jeżeli wykonawca prowadzący działalność gospodarczą lub zawodową jeśli przedłoży wraz z ofertą dokument potwierdzający że jest wypisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem. (dotyczy: wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), do którego powinny być wpisane podmioty prowadzące działalność gospodarczą w określonej formie prawnej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiębiorców będących osobami fizycznymi) (zamawiający żąda wpisu do odpowiedniego rejestru wyłącznie od wykonawców prowadzących działalność gospodarczą lub zawodową) 2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie. 3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej jeżeli wykaże posiadanie dokumentów potwierdzających, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 PLN. Zamawiający wymaga przedłożenia kopii opłaconej polisy, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia OC. 4) zdolności technicznej lub zawodowej: a) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek w zakresie doświadczenia zawodowego jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat wykonał co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. dostawa autobusu min. 18 miejscowego przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych. Wykonanie usługi należy potwierdzić dowodami (np. referencjami lub protokołem odbioru bez uwag) na ich należyte wykonanie. (Odnośnie do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane). 5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak 5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 6 i 7 SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert, tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale II pkt 8 część B SWZ. Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Oświadczenie składają odrębnie: a) wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu; b) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy; c) podwykonawcy, na których zasobach wykonawca nie polega przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podwykonawcy (jeżeli zamawiający weryfikuje podstawy wykluczenia w odniesieniu do podwykonawcy). Samooczyszczenie – w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2, 5 i 6 lub art. 109 ust. 1 pkt 2–10 ustawy PZP, wykonawca nie podlega wykluczeniu jeżeli udowodni zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki: a) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne; b) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania lub zamawiającym; c) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności: • zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy, • zreorganizował personel, • wdrożył system sprawozdawczości i kontroli, • utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów, • wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów. Zamawiający ocenia, czy podjęte przez wykonawcę czynności są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, a jeżeli uzna, że nie są wystarczające, wyklucza wykonawcę. 5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. DOKUMENTY SKŁADANE wraz z ofertą 1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w rozdziale II podrozdziałach 6 i 7 SWZ. 2) Pełnomocnictwo 3) Formularz oferty (załącznik nr 4 do SWZ) 4) Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr 8 do SWZ) 5) Zobowiązanie podmiotu trzeciego (załącznik nr 7 do SWZ) 6) Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa 7) Oświadczenie o grupie kapitałowej (załącznik nr 9 do SWZ) B. DOKUMENTY SKŁADANE NA WEZWANIE Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy PZP, zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych: 1) Odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), do którego powinny być wpisane podmioty prowadzące działalność gospodarczą w określonej formie prawnej lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), czyli spis przedsiębiorców będących osobami fizycznymi. (ważność dokumentu – 6 miesiąc) 2) Kopię opłaconej polisy, a przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 300.000,00 PLN. 3) Wykaz dostaw (załącznik nr 6 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonywania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane, z załączeniem dowodów potwierdzających, że te wykazane usługi zostały wykonane należycie. Wykaz musi zawierać co najmniej 1 dostawę odpowiadającą swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia tj. dostawa autobusu min. 18 miejscowego przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych. Wykonanie usługi należy potwierdzić dowodami (np. referencjami lub protokołem odbioru bez uwag) na ich należyte wykonanie. 5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych: Zamawiający nie żąda, od wykonawcy złożenia przedmiotowych środków dowodowych. 5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie 5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów: Zamawiający wymaga złożenia WADIUM 6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak 6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku: • Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego, • wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem, • Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy, • warunki określone w zakresie wiedzy i doświadczenia winien spełniać co najmniej jeden z wykonawców. (Odnośnie do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia mogą oni polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku posługiwania się przez wykonawcę cudzym potencjałem, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, dostawy lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane). 6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak |
Osoba do kontaktu |
Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pomocna Dłoń”, ul. Kościuszki 34, 33-200, Dąbrowa Tarnowska, woj. małopolskie, państwo PL, tel. 14 6425532, e-mail [email protected] strony internetowej (URL): http://pomocdlon.pl/ |
Wymagany termin realizacji zamówienia |
do 2023-11-10 |
Miejsce i termin składania ofert |
STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH POMOCNA DŁOŃ W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ33-200 DĄBROWA TARNOWSKATADEUSZA KOŚCIUSZKI 342022-11-24 |
Sposób składania ofert |
Ofertę należy złożyć za pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu systemu miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl/ Uwaga: Należy wskazać adres skrytki ePUAP URZĘDU MIEJSKIEGO W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ (33-200 DĄBROWA TARNOWSKA, WOJ. MAŁOPOLSKIE): /4t4n0gv8y2/skrytka Godzina: 10:00 |
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji |
|
Termin związania ofertą |
do 2022-12-23 |
Składanie ofert wariantowych/częściowych |
oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: NIE |
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie |
cena 60gwarancja 40 |
Komentarze