Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz: Dostawa nowych autobusów

przetargi
27.08.2021 10:40
0 Komentarzy
Przetargi
Branża Samochody ciężarowe:      autobusy
Forma przetargu nieograniczony
Dane organizatora MIEJSKIE ZAKŁADY KOMUNIKACYJNE SP. Z O.O. W BYDGOSZCZY85-153 BYDGOSZCZINOWROCŁAWSKA 11Tel. 52 324 94 35Fax. 52 324 94 38E-mail [email protected] www.mzk.bydgoszcz.pl/
Województwo kujawsko-pomorskie
Powiat Bydgoszcz
Treść zamówienia DOSTAWY 12 SZT. FABRYCZNIE NOWYCH AUTOBUSÓW PRZEGUBOWYCH ZASILANYCH OLEJEM NAPĘDOWYMOryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia DOSTAWY 12 SZT. FABRYCZNIE NOWYCH AUTOBUSÓW PRZEGUBOWYCH ZASILANYCH OLEJEM NAPĘDOWYM Numer referencyjny: 096/2021Przedmiotem zamówienia są dostawy 12 szt. autobusów przegubowych fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę EURO 6 rok produkcji min. 2022. Przedmiotem zamówienia są dostawy 12 szt. autobusów przegubowych, fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę EURO 6 rok produkcji min. 2022. Oferowane autobusy muszą spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U.2021.450 ze zm.), wydanym na podstawie w/w ustawy rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U.2016.2022 ze zm.), Regulaminie nr 107 EKG ONZ – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 i M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz.U.UE.L.2018.52.1 z dnia 23.02.2018 r.) oraz posiadać świadectwo homologacji typu pojazdu wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Specyfikacja https://tender-attachments.com/cgi-bin/gd_tai.cgi?action=5&id=platformazakupowa.pl_1628599581526
LINK do SIWZ http://platformazakupowa.pl/transakcja/493822
CPV 34.12.11.00, 34.12.14.00
Wymagania III.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) NIE podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów w art. 108 (z zastrzeżeniem art 393 ust.4) oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 uPzp,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej i sytuacji finansowej.II. W celu wykazania podstaw do wykluczenia wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia:a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 uPzp, sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem, b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty NIEzależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności; e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;f) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania (o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 3, 4, 5, 6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1). g) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa art. 125 ust. 1 uPzp w formie formularza JEDZ, że NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.III. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: dokument JEDZ o którym mowa w pkt II. g) wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń określonych w pkt II.a–II.f.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji finansowej, tj. zamawiający wymaga, by w celu potwierdzenia zdolności finansowej, wykonawcy wykazali, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).II. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia:1) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca składa powyższe oświadczenie w formie dokumentu JEDZ;2) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w zakresie wymaganym w pkt. I.;UWAGA: Wykonawca winien posiadać środki finansowe albo zdolność kredytową albo łącznie środki finansowe i zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych). W przypadku, gdy Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową wyrażone w innej walucie niż złoty, Zamawiający na potrzeby oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu przeliczy podane kwoty na złoty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski w dniu opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a jeżeli w tym dniu kursu NIE ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.Dopuszczalne jest wskazanie środków finansowych z kredytu obrotowego lub innego o ile środki te NIE są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu, który NIE obejmuje przedmiotowego postępowania i/lub zdolności kredytowej, o ile NIE dotyczy ona zrealizowania konkretnego celu, który NIE obejmuje przedmiotowego postępowania. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającego NIEzbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował NIEzbędnym zasobami tych podmiotówIII. Dokument JEDZ o którym mowa w pkt II.1 (w przypadku polegania na zasobach podmiotów trzecich dokument JEDZ składany jest również przez te podmioty) i zobowiązanie, o którym mowa w pkt II.3, wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnej na dzień złożenia informacji o określonej w pkt II.2. Jednocześnie, zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w 118 uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.1.1. pkt II.a), II.c-II.f) niniejszego ogłoszenia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Dokończenie sekcji III 1.1)V. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt II lit. a powyżej – składa informację z odpowiedniego rejestru, TAKiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku TAKiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt II lit a powyżej – dokument powinien być wystawiony NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.2) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt II lit. e, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, o którym mowa w pkt II lit. c, zaświadczenia potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, o którym mowa w pkt II lit. d – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, – dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed ich złożeniem.b) nie otwarto jego likwidacji, NIE ogłoszono upadłości, jego aktywami NIE zarządza likwidator lub sąd, NIE zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza NIE jest zawieszona ani NIE znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury – dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.VI. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, NIE wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt V powyżej, lub gdy dokumenty te NIE odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 uPzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania NIE ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepisy dotyczące terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji: I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej, tj. zamawiający wymaga, by w celu potwierdzenia zdolności technicznej Wykonawcy, wykazali się doświadczeniem, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – wykonali z należytą starannością, dostawy autobusów zgodnych z oferowanymi w zakresie marki, typu i długości pojazdu, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym w wersji miejskiej obejmujące co najmniej 10 szt. autobusów przegubowych (maksymalnie w dwóch kontraktach) i spełniających normę emisji EURO 6.II. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia:1) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie dokumentu JEDZ;2) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane. Do wykazu należy załączyć dowody określające, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W przypadku, gdy wartość wykonanych dostaw wyrażona była w innej walucie niż złoty (PLN), wykonawca podaje wartość wykonanych dostaw w PLN ustaloną na dzień wykonania dostaw (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia wykonania dostaw, a jeżeli w tym dniu kursu NIE ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającego NIEzbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował NIEzbędnym zasobami tych podmiotówIII. Dokument JEDZ o którym mowa w pkt II.1 (w przypadku polegania na zasobach podmiotów trzecich dokument JEDZ składany jest również przez te podmioty) i zobowiązanie, o którym mowa w pkt II.3, wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnej na dzień złożenia informacji o określonej w pkt II.2. Jednocześnie, zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w 118 uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.1.1. pkt II.a), II.c-II.f) niniejszego ogłoszenia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca w terminie składania ofert musi złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:a) Formularz ofertowy wraz z opisem oferowanych autobusów wypełniony i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 1 i 2 do SWZ. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać członków konsorcjum wraz ze wskazaniem lidera (pełnomocnika),b) JEDZ – aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (art. 125 uPzp) Wykonawcy. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument JEDZ składany jest przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, składa TAKże oświadczenie w formie JEDZ dotyczące tych podmiotów.c) Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę (o ile dotyczy) lub pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.d) Dokument wadialny;e) Uzasadnienie faktyczne i prawne zastrzeżenia informacji, jako tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);f) Przedmiotowe środki dowodowe,g) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (o ile dotyczy).III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 200.000,00 PLN (dwieście tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości brutto umowy.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:1. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi po odbiorze na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę.2. Faktury będą wystawione oddzielnie dla każdego autobusu i dla urządzenia diagnostycznego na podstawie protokołów odbioru.3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za dostarczone autobusy i urządzenia diagnostyczne w sposób następujący:1) za urządzenie diagnostyczne w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury, jednak NIE wcześniej niż 30 dni od daty odbioru urządzenia diagnostycznego.2) za autobusy zapłata faktur będzie realizowana następująco:a) Zamawiający zapłaci wysokość podatku VAT za każdą odebraną dostawę autobusów w terminie 30 dni od dnia wystawienia faktur, jednak NIE wcześniej niż 30 dni od daty zakończenia odbiorów każdej dostawy.b) pozostała płatność zostanie uregulowana w 84 równych miesięcznych ratach, płatnych ostatniego dnia każdego miesiąca.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:1) Wykonawcy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia wspólnie.2) W TAKim przypadku warunek udziału w postępowaniu dotyczący:a) zdolności technicznej – zostanie spełniony jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada doświadczenie w zakresie określonym w SWZ;b) sytuacji finansowej – może być spełniony łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia. 4) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem 5) Zamawiający zbada, czy NIE zachodzą wobec każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie podstawy wykluczenia.6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokumenty o których mowa w sekcji III.1.1 pkt II.a–II.g składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowią Załącznik nr 12 do SWZ – wzór umowy.
Wadium 200000.00
Osoba do kontaktu Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o. ul. Inowrocławska 11 Bydgoszcz 85-153 Katarzyna Szczechowska +48 523249496 [email protected] +48 523249438 www.mzk.bydgoszcz.pl
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w dniach: 300
Miejsce i termin składania ofert 2021-09-10
Sposób składania ofert Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/mzk_bydgoszcz Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej Godzina: 10:45
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji
Termin związania ofertą Oferta musi zachować ważność do: 08/12/2021
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIEoferty częściowe: NIE
Uwagi 2021/S 153-407940Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektoroweDostawyPodstawa prawna:Dyrektywa 2014/25/UESekcja I: Podmiot zamawiającyI.1) Nazwa i adresyOficjalna nazwa: Miejskie Zakłady Komunikacyjne Sp. z o.o.Adres pocztowy: ul. Inowrocławska 11Miejscowość: BydgoszczKod NUTS:PL PolskaKod pocztowy: 85-153Państwo: PolskaOsoba do kontaktów: Katarzyna SzczechowskaE-mail:[email protected].: +48 523249496Faks: +48 523249438Adresy internetowe:Główny adres:www.mzk.bydgoszcz.plI.3) KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/mzk_bydgoszczWięcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżejOferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżejI.6) Główny przedmiot działalnościMiejski transport kolejowy, tramwajowy, trolejbusowy lub autobusowySekcja II: PrzedmiotII.1) Wielkość lub zakres zamówieniaII.1.1) Nazwa:DOSTAWY 12 SZT. FABRYCZNIE NOWYCH AUTOBUSÓW PRZEGUBOWYCH ZASILANYCH OLEJEM NAPĘDOWYMNumer referencyjny: 096/2021II.1.2) Główny kod CPV34121100 Autobusy transportu publicznegoII.1.3) Rodzaj zamówieniaDostawyII.1.4) Krótki opis:Przedmiotem zamówienia są dostawy 12 szt. autobusów przegubowych fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę EURO 6 rok produkcji min. 2022.II.1.5) Szacunkowa całkowita wartośćII.1.6) Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: NIEII.2) OpisII.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV34121400 Autobusy niskopodłogoweII.2.3) Miejsce świadczenia usługKod NUTS:PL613 Bydgosko-toruńskiGłówne miejsce lub lokalizacja realizacji:Odbiór autobusów nastąpi na terenie RP. Miejsce odbioru wyposażone w stanowisko kanałowe lub z podnośnikami kolumnowymi.II.2.4) Opis zamówienia:Przedmiotem zamówienia są dostawy 12 szt. autobusów przegubowych, fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę EURO 6 rok produkcji min. 2022. Oferowane autobusy muszą spełniać warunki zawarte w ustawie z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U.2021.450 ze zm.), wydanym na podstawie w/w ustawy rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich NIEzbędnego wyposażenia (t.j. Dz.U.2016.2022 ze zm.), Regulaminie nr 107 EKG ONZ – jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów kategorii M2 i M3 w odniesieniu do ich budowy ogólnej (Dz.U.UE.L.2018.52.1 z dnia 23.02.2018 r.) oraz posiadać świadectwo homologacji typu pojazdu wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami.II.2.5) Kryteria udzielenia zamówieniaCena NIE jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówieniaII.2.6) Szacunkowa wartośćII.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówOkres w dniach: 300Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: NIEII.2.10) Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: NIEII.2.11) Informacje o opcjachOpcje: NIEII.2.13) Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: NIEII.2.14) Informacje dodatkoweKryteriami oceny ofert, o których mowa w sekcji II.2.5 niniejszego ogłoszenia są: cena oferty 82 %, materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów – 15 %,liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 3 %.Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznymIII.1) Warunki udziałuIII.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków:I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) NIE podlegają wykluczeniu na podstawie przepisów w art. 108 (z zastrzeżeniem art 393 ust.4) oraz art. 109 ust. 1 pkt 1 i 4 uPzp,2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dot. zdolności technicznej i sytuacji finansowej.II. W celu wykazania podstaw do wykluczenia wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia:a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 uPzp, sporządzonej NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 uPzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty NIEzależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 uPzp, wystawionego NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;e) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych NIE wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;f) oświadczenia Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu JEDZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania (o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt. 3, 4, 5, 6 oraz art. 109 ust. 1 pkt 1).g) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa art. 125 ust. 1 uPzp w formie formularza JEDZ, że NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.III. Wykonawca zobowiązany jest złożyć: dokument JEDZ o którym mowa w pkt II. g) wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń określonych w pkt II.a–II.f.III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowaWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący sytuacji finansowej, tj. zamawiający wymaga, by w celu potwierdzenia zdolności finansowej, wykonawcy wykazali, że posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).II. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia:1) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca składa powyższe oświadczenie w formie dokumentu JEDZ;2) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, w okresie NIE wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem w zakresie wymaganym w pkt. I.;UWAGA: Wykonawca winien posiadać środki finansowe albo zdolność kredytową albo łącznie środki finansowe i zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000,00 PLN (słownie: dziesięć milionów złotych).W przypadku, gdy Wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową wyrażone w innej walucie niż złoty, Zamawiający na potrzeby oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu przeliczy podane kwoty na złoty (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski w dniu opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, a jeżeli w tym dniu kursu NIE ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.Dopuszczalne jest wskazanie środków finansowych z kredytu obrotowego lub innego o ile środki te NIE są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu, który NIE obejmuje przedmiotowego postępowania i/lub zdolności kredytowej, o ile NIE dotyczy ona zrealizowania konkretnego celu, który NIE obejmuje przedmiotowego postępowania. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca NIE może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającego NIEzbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował NIEzbędnym zasobami tych podmiotówIII. Dokument JEDZ o którym mowa w pkt II.1 (w przypadku polegania na zasobach podmiotów trzecich dokument JEDZ składany jest również przez te podmioty) i zobowiązanie, o którym mowa w pkt II.3, wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnej na dzień złożenia informacji o określonej w pkt II.2. Jednocześnie, zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w 118 uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.1.1. pkt II.a), II.c-II.f) niniejszego ogłoszenia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:Dokończenie sekcji III 1.1)V. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt II lit. a powyżej – składa informację z odpowiedniego rejestru, TAKiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku TAKiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt II lit a powyżej – dokument powinien być wystawiony NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem.2) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt II lit. e, zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem podatków i opłat, o którym mowa w pkt II lit. c, zaświadczenia potwierdzającego, że Wykonawca NIE zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, o którym mowa w pkt II lit. d – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, – dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 6 miesięcy przed ich złożeniem.b) nie otwarto jego likwidacji, NIE ogłoszono upadłości, jego aktywami NIE zarządza likwidator lub sąd, NIE zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza NIE jest zawieszona ani NIE znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury – dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.dokumenty powinny być wystawione NIE wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.VI. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, NIE wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt V powyżej, lub gdy dokumenty te NIE odnoszą się do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 uPzp, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania NIE ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Przepisy dotyczące terminu wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodoweWykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący zdolności technicznej, tj. zamawiający wymaga, by w celu potwierdzenia zdolności technicznej Wykonawcy, wykazali się doświadczeniem, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie – wykonali z należytą starannością, dostawy autobusów zgodnych z oferowanymi w zakresie marki, typu i długości pojazdu, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym w wersji miejskiej obejmujące co najmniej 10 szt. autobusów przegubowych (maksymalnie w dwóch kontraktach) i spełniających normę emisji EURO 6.II. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia:1) aktualnego na dzień składania ofert oświadczenia, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie dokumentu JEDZ;2) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane. Do wykazu należy załączyć dowody określające, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn NIEzależnych od NIEgo NIE jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. W przypadku, gdy wartość wykonanych dostaw wyrażona była w innej walucie niż złoty (PLN), wykonawca podaje wartość wykonanych dostaw w PLN ustaloną na dzień wykonania dostaw (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) po średnim kursie ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski z dnia wykonania dostaw, a jeżeli w tym dniu kursu NIE ogłoszono, to według tabeli kursów średnich NBP ostatnio przed tą datą ogłoszonych.3) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Zamawiającego NIEzbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował NIEzbędnym zasobami tych podmiotówIII. Dokument JEDZ o którym mowa w pkt II.1 (w przypadku polegania na zasobach podmiotów trzecich dokument JEDZ składany jest również przez te podmioty) i zobowiązanie, o którym mowa w pkt II.3, wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.IV. Postępowanie będzie prowadzone wg zasad określonych w art. 139 uPzp, tj. zamawiający, najpierw dokona oceny ofert, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona,w zakresie braku podstaw wykluczenia oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Przed udzieleniem zamówienia wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, NIE krótszym niż 10 dni, terminie aktualnej na dzień złożenia informacji o określonej w pkt II.2. Jednocześnie, zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w 118 uPzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w sekcji III.1.1. pkt II.a), II.c-II.f) niniejszego ogłoszenia.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:Wykonawca w terminie składania ofert musi złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:a) Formularz ofertowy wraz z opisem oferowanych autobusów wypełniony i podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym o treści zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 1 i 2 do SWZ. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w miejscu „nazwa i adres Wykonawcy” należy wpisać członków konsorcjum wraz ze wskazaniem lidera (pełnomocnika),b) JEDZ – aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (art. 125 uPzp) Wykonawcy. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca NIE podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument JEDZ składany jest przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia – w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby – warunków udziału w postępowaniu, składa TAKże oświadczenie w formie JEDZ dotyczące tych podmiotów.c) Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę (o ile dotyczy) lub pełnomocnika wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.d) Dokument wadialny;e) Uzasadnienie faktyczne i prawne zastrzeżenia informacji, jako tajemnicy przedsiębiorstwa (jeżeli dotyczy);f) Przedmiotowe środki dowodowe,g) Zobowiązanie podmiotu trzeciego do udostępnienia zasobów (o ile dotyczy).III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 200.000,00 PLN (dwieście tysięcy złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.2. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości brutto umowy.III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:1. Rozliczenie za wykonanie przedmiotu umowy nastąpi po odbiorze na podstawie faktur wystawionych przez Wykonawcę.2. Faktury będą wystawione oddzielnie dla każdego autobusu i dla urządzenia diagnostycznego na podstawie protokołów odbioru.3. Zamawiający zapłaci Wykonawcy za dostarczone autobusy i urządzenia diagnostyczne w sposób następujący:1) za urządzenie diagnostyczne w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury, jednak NIE wcześniej niż 30 dni od daty odbioru urządzenia diagnostycznego.2) za autobusy zapłata faktur będzie realizowana następująco:a) Zamawiający zapłaci wysokość podatku VAT za każdą odebraną dostawę autobusów w terminie 30 dni od dnia wystawienia faktur, jednak NIE wcześniej niż 30 dni od daty zakończenia odbiorów każdej dostawy.b) pozostała płatność zostanie uregulowana w 84 równych miesięcznych ratach, płatnych ostatniego dnia każdego miesiąca.III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:1) Wykonawcy mogą ubiegać się o udzielenie zamówienia wspólnie.2) W TAKim przypadku warunek udziału w postępowaniu dotyczący:a) zdolności technicznej – zostanie spełniony jeżeli jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada doświadczenie w zakresie określonym w SWZ;b) sytuacji finansowej – może być spełniony łącznie przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.3) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.4) Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem5) Zamawiający zbada, czy NIE zachodzą wobec każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie podstawy wykluczenia.6) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców dokumenty o których mowa w sekcji III.1.1 pkt II.a–II.g składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.III.2) Warunki dotyczące zamówieniaIII.2.2) Warunki realizacji umowy:Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy w sprawie zamówienia publicznego stanowią Załącznik nr 12 do SWZ – wzór umowy.Sekcja IV: ProceduraIV.1) OpisIV.1.1) Rodzaj proceduryProcedura otwartaIV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówIV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: NIEIV.2) Informacje administracyjneIV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 10/09/2021Czas lokalny: 10:45IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatomIV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:PolskiIV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOferta musi zachować ważność do: 08/12/2021IV.2.7) Warunki otwarcia ofertData: 10/09/2021Czas lokalny: 11:00Miejsce:1. Otwarcie ofert nastąpi przy użyciu systemu teleinformatycznego, tj. platformy zakupowej poprzez odszyfrowanie wczytanych na platformie ofert.2. W przypadku awarii tego systemu, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi NIEzwłocznie po usunięciu awarii.Sekcja VI: Informacje uzupełniająceVI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: NIEVI.3) Informacje dodatkowe:1.Komunikacja między Zamawiającym i wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego” dostępnego na stronie internetowej profilu nabywcy:https://platformazakupowa.pl/pn/mzk_bydgoszczw zakładce dedykowanej postępowaniu.Ofertę (w szczególności Formularz oferty) wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej.2.Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) określa NIEzbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości NIE mniejszej niż 512 kb/s,2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,4) włączona obsługa JavaScript, akceptującej pliki typu „cookies”,5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.3. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany będzie załączyć do oferty następujące przedmiotowe środki dowodowe dla autobusów przegubowych1) Opis techniczny oferowanych autobusów potwierdzający spełnienie wymagań2) aktualne świadectwo homologacji wraz z załącznikami dla oferowanych autobusów wydane przez ustawowo uprawniony organ na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25.03.2013r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 1475),3) raport techniczny drogowego zużycia paliwa Test Raport wg SORT 2 dla oferowanego typu autobusu wykonany wg wytycznych UITP przez NIEzależną jednostkę certyfikującą. Zamawiający uzna raport za odpowiadający treści SWZ jeśli będzie on wykonany, co najmniej dla marki, typu autobusu oraz marki/producenta i typu silnika zgodnego z oferowanym.4. W przypadku gdy Wykonawca z ofertą NIE złożył przedmiotowych środków dowodowych bądź przedmiotowe środki dowodowe są NIEkompletne, Zamawiający zastrzega na postawie z art. 107 ust. 2 uPzp możliwość wezwania Wykonawcy do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.VI.4) Procedury odwoławczeVI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczeOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: WarszawaMiejscowość: ul. Postępu 17aKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 225487701Faks: +48 225487700VI.4.3) Składanie odwołańDokładne informacje na temat terminów składania odwołań:1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia oraz dokumentów zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 469 pkt 15 uPzp, oraz Rzecznikowi Małych i Średnich Przedsiębiorców.3. W postępowaniu odwołanie przysługuje na:1) niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjętą w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym na projektowane postanowienie umowy2) zaniechanie czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy.4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.5. Odwołujący przekazuje zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w TAKi sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.6. Domniemywa się, że zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przekazanie odpowiednio odwołania albo jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.7. Odwołanie wnosi się w terminie:1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 18. Odwołanie wobec treści ogłoszenia wszczynającego postępowanie o udzielenie zamówienia lub wobec treści dokumentów zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej.9. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w ust. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.10. Jeżeli zamawiający mimo TAKiego obowiązku NIE przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, odwołanie wnosi się NIE później niż w terminie:1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający NIE opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańOficjalna nazwa: Krajowa Izba OdwoławczaAdres pocztowy: WarszawaMiejscowość: ul. Postępu 17aKod pocztowy: 02-676Państwo: PolskaTel.: +48 225487701Faks: +48 225487700VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:05/08/2021×Linki bezpośrednieHTMLPDFPDFSXMLZamknijNagłówek u góry w menu po lewej stronieBieżące wydanie Dz.U. S1532021Następna aktualizacja:11/08/2021Kalendarz wydańPrzeglądanieMożliwości biznesoweWedług branż (CPV)Miejsce realizacji (NUTS)Miejsce realizacji (Mapa)NabywcaWyszukiwanieWyszukiwanie zaawansowaneZapytanie zaawansowane(pl)Zamówienia instytucji UE(pl)Kanały RSSCzym jest RSS?Mój TEDZaloguj sięlubZarejestruj się tutajUstawieniaPodzbiory TED w formacie CSVTablica wyników w zakresie zamówień publicznychGrupa Zadaniowa ds. Stosunków ze Zjednoczonym KrólestwemCo nowego w witrynie? (pl)e-CertisInformacje na temat zaświadczeń wymaganych w procedurach zamówień publicznych w UEESPDEuropean Single Procurement Document
Data dodania 2021-08-10
Przejdź na początek ogłoszenia

Komentarze