Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy status modernizacji linii Grabiszyn-Szczecin Podjuchy

interwencje
29.10.2021 16:36
0 Komentarzy
Ministerstwo Infrastruktury odpowiedziało na zapytanie nr 4302, wystosowane przez posła Michała Jarosa, w sprawie rewitalizacji linii kolejowej nr 273.

Trasa ma istotne znaczenie dla rozwoju i budowy Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Z roku na rok wzrasta liczba osób poruszających się transportem kolejowym.

prace planistyczne

Odpowiedział z upoważnienia Ministra Infrastruktury Andrzej Bittel Sekretarz Stanu:

Ad 1. Czy Ministerstwo zamierza rozpocząć modernizacje linii kolejowej nr 273 ? Jeśli tak, to kiedy? Jeśli nie, dlaczego?

Uprzejmie informuję, że PKP PLK S.A. prowadzi prace planistyczne związane z nową perspektywą finansową na lata 2021-2027, w ramach której planuje prace inwestycyjne na linii kolejowej nr 273 w podziale na odcinki Grabiszyn – Głogów, Głogów – Rzepin, Rzepin – Szczecin Podjuchy. Obecnie w Spółce realizowane jest studium wykonalności dla projektu pn. „Prace na ciągu C-E 59 – odcinek Grabiszyn – Rzepin, opracowanie studium wykonalności”. Po zakończeniu ww. studium Spółka planuje realizację dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych w nowej perspektywie finansowej. Należy zaznaczyć, że realizacja planu inwestycyjnego w perspektywie 2021-2027 będzie ściśle uzależniona od dostępności środków finansowych, w tym wykorzystania środków pochodzących z funduszy europejskich.

Ad 2. Czy szacowany jest koszt, z którym wiązać się będzie ewentualna modernizacja ww. linii kolejowej? Jeśli tak, proszę o ich wskazanie. Jeśli nie, proszę o informację, czy planuje się opracowanie takiego kosztorysu?

Szacunkowy koszt modernizacji linii kolejowej nr 273 na odcinku Rzepin – Szczecin Podjuchy wynosi 3,1 mld zł. W ramach ww. prac studialnych dla odcinka Grabiszyn – Rzepin zostały również oszacowane koszty realizacji projektu w podziale na dwa odcinki. Dla odcinka Grabiszyn – Głogów szacowany koszt modernizacji wynosi 3,3 mld zł, natomiast dla odcinka Głogów – Rzepin szacowany koszt modernizacji wynosi 3,7 mld zł.

Ad 3.Czy zostały podjęte rozmowy z właściwymi samorządami, w celu ustalenia ewentualnych oczekiwań i wymiany pomysłów? Jeśli tak, jakie były efekty tych spotkań? Jeśli nie, czy planuje się przeprowadzenie podobnych spotkań?

Spółka PKP PLK S.A. w trakcie prac studialnych prowadziła konsultacje z beneficjentami projektu, w tym jednostkami samorządu terytorialnego. Przeprowadzono z samorządami szereg uzgodnień projektowanych w zakresie rozwiązań technicznych, w tym dotyczących zmiany układów drogowo-torowych w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych oraz relokacji i zabudowy nowych peronów na stacjach i przystankach kolejowych. W trakcie przygotowania dokumentacji przedprojektowej zostały również przeanalizowane i uwzględnione postulaty strony samorządowej, które przyczynią się do poprawy dostępności infrastruktury kolejowej dla pasażerów i lokalnej społeczności. Jednocześnie informuję, że PKP PLK S.A. nadal będzie prowadziła uzgodnienia i spotkania z samorządami ze względu na trwające prace studialne i uszczegółowienie wariantu modernizacji.

Komentarze