Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przywrócenie postojów pociągów PKP Intercity w Makowie Podhalańskim 

interwencje
19.12.2024 05:00
0 Komentarzy

11 grudnia powstała petycja w sprawie przywrócenia postojów pociągów PKP Intercity w Makowie Podhalańskim 

Petycja zawiera 

“Stacja w Makowie Podhalańskim przez dekady pozostawała na kolejowej mapie połączeń dalekobieżnych w Polsce. Począwszy od dwudziestolecia międzywojennego, kiedy tu zatrzymywała się słynna Lux – torpeda, przez okres PRL-u, skończywszy na współczesnej Polsce. Ostatnie lata to czas intensywnych prac modernizacyjnych.  

PKP PLK gruntownie wyremontowało infrastrukturę kolejową, m.in. peron, który odpowiada współczesnym standardom. Makowska gmina, jak mało która w regionie, zainwestowała olbrzymie środki na remont sieci drogowej wokoło dworca, stworzenie kilkudziesięciu miejsc parkingowych i rewitalizację otoczenia dworca wraz z kompleksowym remontem budynku dworca PKP, co miało miejsce w roku bieżącym. W bliskim sąsiedztwie dworca PKP, znajduje się dworzec PKS, gdzie zajeżdża tzw. komunikacja gminna, dzięki czemu możliwość korzystania ze stacji w Makowie mają nie tylko mieszkańcy miasta, ale i wszyscy mieszkańcy gminy Maków Podhalański. 

 Stacja w Makowie to także dogodny punkt przesiadkowy na komunikację autobusową do Zawoi i Babiogórskiego Parku Narodowego. Bystrej – Sidziny, Hali Krupowej, skansenu kultury ludowej.  Ponadto trwają rozmowy mające na celu wydłużenie autobusowej linii dojazdowej w ramach Kolei Małopolskich ze Skawiny do Zawoi, właśnie z przystankiem przy dworcu PKP w Makowie. To wszystko sprawia, że zainteresowanie koleją w naszym mieści i gminie narasta. Przez ostatnie miesiące obserwowaliśmy mnóstwo pasażerów wysiadających, bądź też wsiadających do składów dalekobieżnych na stacji w Makowie.  

Byli to nie tylko mieszkańcy, ale także studenci z ościennych gmin, turyści oraz osoby pochodzące z gminy Maków i przyjeżdżające tu na święta, czy też wakacyjny wypoczynek. Kolejnym argumentem jest Makowskie Sanktuarium Matki Bożej Opiekunki i Królowej Rodzin, gdzie pielgrzymki wiernych korzystają z komunikacji PKP Intercity. Dlatego pozbawienie makowskiej stacji dostępu do dalekobieżnych połączeń kolejowych jest dla nas, dla mieszkańców całej gminy Maków Podhalański całkowicie bezzasadne i krzywdzące.  

Mamy tu na myśli przede wszystkim przywrócenie postojów handlowych takich pociągów jak: 

IC-IC 3560 rel. Zakopane – GdyniaGł, – „WITKACY” 

IC-IC 5361 rel. Gdynia Gł. – Zakopane – „WITKACY” 

I wyznaczenie postojów handlowych n/w pociągów  

IC-TLK 38108 rel.  Zakopane – Kołobrzeg – „LUBOMIRSKI” 

IC-IC 3852 rel. Zakopane – Szczecin Gł. – „SUKIENNICE”,  

IC-IC 38106 rel. Zakopane – Szczecin Gł. – „OSTERWA” 

 IC-TLK 35104 rel.  Zakopane – Gdynia Gł. – „MAŁOPOLSKA”  

IC-IC 37150 rel.  Zakopane – Poznań Gł. – „HALNY” 

IC-IC 31100 rel. Zakopane – W-Wa Wschodnia – „MALINOWSKI” 

IC-IC 38192 rel. Zakopane – Szczecin Gł. – „PODHALANIN” 

IC-IC 38196 rel. Zakopane – Świnoujście – „PODHALANIN” 

IC-TLK 35170 rel. Zakopane – Gdynia Gł. – „KARPATY” 

IC-TLK 53171 rel. Gdynia Gł. – Zakopane – „KARPATY” 

IC-IC 83193 rel. Szczecin Gł. – Zakopane – „PODHALANIN” 

IC-IC 83197 rel. Szczecin Gł. – Zakopane – „PODHALANIN” 

IC-IC 13101 rel. W-wa Wschodnia – Zakopane – „MALINOWSKI” 

IC-IC 73151 rel. Poznań Gł. – Zakopane – „HALNY” 

IC-TLK 53105 rel. Gdynia Gł. – Zakopane -„MAŁOPOLSKA” 

IC-IC 83107rel Szczecin Gł. – Zakopane- „OSTERWA” 

IC-TLK 83109 rel. SZCZECIN Gł./ Kołobrzeg – Zakopane-„LUBOMIRSKI”  

IC-IC 8353 rel. Szczecin Gł. -Zakopane – „SUKIENNICE” 

Nadmieniamy, że pociągi  

️IC-IC 3560 rel. Zakopane – Gdynia Gł. – „WITKACY” 

IC-IC 5361 rel. Gdynia Gł. – Zakopane – „WITKACY” 

IC-IC 31100 rel. Zakopane – W-Wa Wschodnia – „MALINOWSKI” 

Mają w st. Maków Podhalański postoje techniczne to, dlaczego nie mogą mieć postoju handlowego, ta sytuacja jest wielce niezrozumiała i zakrawa na kpinę ze strony przewoźnika PKP Intercity wobec podróżnych korzystających z usług tego przewoźnika.  

Komentarze