Przystanki kolejowe – będą, czy nie będzie? Pytanie do Ministra Infrastruktury
Jaki jest powód, dla którego planuje się rezygnację z budowy planowanych wcześniej przystanków kolejowych we Wrocławiu? To jedno z pytań jakie zadaje poseł Michał Jaros Ministrowi Infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi.
Poniżej pełna treść zapytania poselskiego, które dotarło do naszej redakcji:
Nie ulega wątpliwości, że konieczne jest wspieranie transportu kolejowego. W celu zmniejszenia poziomu emisji dwutlenku węgla, a także mając na uwadze problem, za który należy uznać zakorkowanie ulic polskich miast za słuszne należy uznać zachęcanie do korzystania z transportu zbiorowego. Doskonałą alternatywą dla samochodu jest kolej. Aby jednak było ją można uznać za atrakcyjną ważne jest, aby przystanki kolejowe były odpowiednio zlokalizowane.
Od lat interweniuję w sprawach dotyczących budowy nowych przystanków, remontu dworców, czy rewitalizacji linii kolejowych. W wymienionych kwestiach niejednokrotnie składałem również poprawki budżetowe. Jest to powodem, dla którego z niepokojem przyjąłem docierającą do mnie od mieszkanek i mieszkańców Wrocławia wiadomość o zamiarze likwidacji planów budowy przystanku kolejowego “Wrocław Tarnogaj” (przy ulicy Bardzkiej/Buforowej we Wrocławiu). Wiele osób, zwłaszcza tych zamieszkujących osiedla takie jak Gaj, Tarnogaj, Jagodno, upatrywało w tym przystanku szansę na dogodną komunikację. Przystanek ten jest ważny również dla tych, którzy podróżują na trasie Wrocław – Sobótka. Odejście od planu budowy tego przystanku spowoduje wykluczenie komunikacyjne dużej grupy osób.
W świetle przedstawionych informacji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 9 maja 1996 r. o wykonywaniu mandatu posła i senatora (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1799), uprzejmie proszę o odpowiedź na następujące pytania:
- Czy faktycznie planuje się rezygnację z planów budowy przystanku kolejowego Wrocław Tarnogaj przy ulicy Bardzkiej/Buforowej we Wrocławiu?
- Jakie przystanki kolejowe we Wrocławiu planuje się wybudować w najbliższym czasie?
- Od planu budowy jakich przystanków kolejowych we Wrocławiu zamierza się odejść, mimo że wcześniej deklarowano chęć realizacji inwestycji? Proszę o wskazanie owych przystanków i uzasadnienie podjętej decyzji.
W przypadku twierdzącej odpowiedzi na pytanie nr 1 proszę o odpowiedź na kolejne pytania:
- Co jest powodem, dla którego planuje się rezygnację z planów budowy przystanku kolejowego Wrocław Tarnogaj przy ulicy Bardzkiej/Buforowej we Wrocławiu?
- Czy prowadzono konsultacje dotyczące zapotrzebowania na budowę przystanku kolejowego Wrocław Tarnogaj przy ulicy Bardzkiej/Buforowej we Wrocławiu?
- Czy stworzone zostały analizy wskazujące użyteczność przystanku oraz poziom ruchu pasażerskiego, który wystąpiłby na przystanku kolejowym Wrocław Tarnogaj przy ulicy Bardzkiej/Buforowej we Wrocławiu? Jeśli tak, proszę o ich przedstawienie. Jeśli nie, dlaczego?
Łączę wyrazy szacunku
Michał Jaros
Poseł na Sejm RP
Komentarze