Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Powrót pociągów dalekobieżnych do stacji w Mławie? 

interwencje
17.02.2025 06:00
0 Komentarzy

17grudnia powstała petycja w sprawie powrotu pociągów dalekobieżnych na stacje w Mławie 

Petycja zawiera 

“Petycję piszemy w imieniu podróżujących z Mławy i okolic.  
Zostanie ona przekazana odpowiednim władzom. 
Mamy nadzieję – że przy kolejnej zmianie rozkładu jazdy pociągów- wrócimy do sprawdzonych, optymalnych rozwiązań. 

Chcemy jak najszybszego, zgodnie z procedurami – przywrócenia zatrzymywania pociągów dalekobieżnych na stacji „Mława” Wolka, gdzie istnieje odpowiednia infrastruktura, wygodne parkingi, nowoczesna poczekalnia z toaletą. 

Od 15 grudnia 2024 – wraz z nowym rozkładem jazdy PKP – przeniesiono główną stację kolejową – na peron „Mława Miasto”. 

To miejsce nie jest przystosowane do funkcji jaka wymagana jest od Dworca.  

To jedynie dwie „nitki” torów – przy dwu peronach. 
Dwa perony, od których maleńka na 8 osob poczekalnia – oddzielona jest sporym wiaduktem, nie spełniają w żaden sposób funkcji dworca. Brak tu nawet tak podstawowej rzeczy jak wyświetlacze z komunikatami o odjazdach i przyjazdach pociągów! 

Wyobraźcie sobie Państwo – oczekiwanie na ( bardzo często) opóźnione pociągi – czy to w chłodzie, czy w upale – przemieszczanie z bagażami, oraz osobami wymagającymi szczególnej opieki (dzieci, osoby z ograniczeniami ruchu). Do tego wiele osób dojeżdża do pracy i obok stacji jest zmuszona zostawić auta na parkingu, na kilkanascie godzin, a często ponad dobę. Parkowanie przy galerii handlowej będzie szczególne uciążliwe dla korzystających z niej klientów.  
W pobliżu stacji Mława (Wolka) na co dzień parkowało około 80-90 aut, a czasem dużo więcej. 

Kolejny problem – to trudności techniczne z zamykaniem drzwi pociągów, które na „nowej głównej stacji” Mława Miasto powoduje to że tory są w kształcie łuku. Pociągi są wychylone w kierunku środka torowiska. Już teraz powoduje to trudności z zamykaniem drzwi niektórych składów, a to z koleji przekłada się na opóźnienia pociągów. Obserwują to pasażerowie, odnotowując nawarstwiające się tu opóźnienia pociągów. Ponadto – wysiadający z pociągów Kolei Mazowieckich zauważają, że perony są w dużej odległości od wyjścia z wagonu, ponad 50 cm, i peron obniżony w stosunku do pociągów, jest to bardzo niebezpieczne. W dłuższych składach, z powodu zagiętego kształtu peronu, trudno jest zobaczyć osoby wysiadające i wsiadające, na to skarżą się konduktorzy. Takiej sytuacji nie ma na stacji Mława. 
Ponadto, ze względu na oddzielenie wiaduktem i nasypem kolejowym, w przypadku konieczności udzielania pomocy medycznej – służby medyczne i ratownicze mają trudniejszy dostęp do peronów. 

Zdecydowanie opowiadamy się za powrotem do sprawdzonych już rozwiązań – czyli stacji kolejowej i zatrzymań pociągów dalekobieżnych na pełnoprawnym dworcu. Dworcu z historią w tle, który od dawna stanowi dobry węzeł komunikacyjny.  
 
Tu można bezpiecznie zostawić samochód, nie przeszkadzając pobliskim mieszkańcom. Dojazd w pobliże peronu jest wygodny i szybki.  
Argument o za krótkim torowisku jest nie trafiony – gdyż dotyczy po pierwsze bodaj jednego składu pociągu, po drugie takie sytuacje zdążają się na wielu pomniejszych stacjach.  
Przystanek „Mława” jest optymalny, wygodny tak dla kolei, jak dla pasażerów. 

Do tej zmiany doprowadzono bez konsultacji społecznych, nie była szeroko konsultowana, wiele osób dopiero teraz dowiaduje się „post factum” o tej inicjatywie i sposobie jej przeprowadzenia.” 

Zapraszamy do podpisywania petycji 

https://www.petycjeonline.com/pkp_-_powrot_pocigow_dalekobienych_na_stacj_mawa

Komentarze