Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Poseł pyta o parking P&R Wrocław Brochów

interwencje
25.10.2021 17:16
0 Komentarzy
Parkingi typu „parkuj i jedź” to doskonałe rozwiązanie dla podróżnych, którzy łączą podróż samochodem z komunikacją publiczną. Także we Wrocławiu.

W tym zakresie problematyczna jest stacja Wrocław Brochów, gdzie osoby korzystające z dworca wskazują na potrzebę rozbudowy parkingu „parkuj i jedź” na terenach kolejowych przy dworcu Wrocław Brochów między torami kolejowymi, a ul. Ignacego Mościckiego. I poseł spytał ministra infrastruktury, jakie są możliwości w tym zakresie.

Z upoważnienia ministerstwa odpowiedział Rafał Weber, sekretarz stanu:

Ad 1. Czy planowana jest rozbudowa parkingu „parkuj i jedź” na terenach kolejowych przy dworcu Wrocław Brochów między torami kolejowymi, a ul. Ignacego Mościckiego, która skutkować będzie zwiększeniem liczby miejsc parkingowych?

Spółka PKP S.A., będąca zarządcą dworca Wrocław Brochów poinformowała, że działka nr 1/6 AM-28, obręb Brochów o pow. 13,8103 ha jest w trakcie podziału geodezyjnego mającego na celu wydzielenie obszaru pod budowę parkingu typu „Parkuj i Jedź”, którego budową zainteresowane jest Miasto Wrocław.

Po zakończeniu podziału geodezyjnego planowane jest przekazanie działki na rzecz Gminy Wrocław. W związku z powyższym, właściwym podmiotem w sprawie udzielenie szczegółowych informacji na temat zakresu i harmonogramu inwestycji jest ww. jednostka samorządu terytorialnego.

Ad 2. Dlaczego przy okazji ostatniego remontu dworca „Wrocław Brochów” nie zdecydowano się na rozbudowę parkingu?

Uprzejmie informuję, że modernizacja dworca Wrocław Brochów przeprowadzona w latach 2011 – 2012 obejmowała swym zakresem prace inwestycyjne mające na celu renowację elewacji wraz z odtworzeniem detali architektonicznych, pomieszczeń wewnątrz budynku, w szczególności tych związanych z obsługą podróżnych, jak również modernizację dachu, renowację wiaty, modernizację istniejących ciągów komunikacyjnych i placu przydworcowego. Powyższa inwestycja zakładała modernizację istniejącego budynku dworca oraz jego otoczenia, w tym istniejącego parkingu.

Natomiast w ramach prac przygotowawczych inwestycji zakończonej w 2012 roku nie identyfikowano potrzeby budowy nowego parkingu. W przypadku zainteresowania rozbudową parkingu typu „Parkuj i Jedź” przez Miasto Wrocław wskazanym jest aby władze miasta nawiązały kontakt z zarządcą infrastruktury celem omówienia możliwości ewentualnej rozbudowy jak i finansowania przedmiotowego zadania.

Ad 3. Czy w toku ewentualnych inwestycji planowane są prace mające na celu wprowadzenie udogodnień dla osób o ograniczonych możliwościach ruchowych, w tym stworzenie łatwiejszego dostępu z peronów do parkingu? Jeśli tak, to kiedy i w jakim zakresie? Jeśli nie, dlaczego?

Uprzejmie informuję, że PKP PLK S.A. w ramach projektu „Przebudowa infrastruktury obsługi podróżnych na stacjach i przystankach etap II” ze środków budżetu państwa aktualnie realizuje inwestycję pn. „Roboty budowlane w zakresie przystanku osobowego Wrocław Brochów w km 175,726 w ciągu linii 132 Bytom – Wrocław Główny”, w ramach której powstaną dwie windy: na obecnym peronie nr 1 oraz na peronie nr 2. Windy ułatwią osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się, dostęp i korzystanie z przebudowanego przejścia podziemnego pomiędzy peronami nr 1 i 2 oraz z dojścia od windy na peronie nr 2 do parkingu. Przewidywany termin zakończenia prac to IV kwartał 2021 r.

Komentarze