Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miało być lepiej, a są zmiany niekorzystne dla mieszkańców – twierdzi poseł

interwencje
23.12.2021 11:00
0 Komentarzy
Od 12 grudnia 2021 roku zaczął obowiązywać nowy roczny rozkład jazdy PKP Intercity. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnika miał on zapewnić m.in., krótsze podróże na kolejnych trasach, poprawę połączeń oraz coraz wyższy komfort podróżowania. 

Tymczasem, jak pisze poseł Krzysztof Piątkowski w swojej interpelacji do ministra infrastruktury,  wprowadzono w nim wiele zmian niekorzystnych dla mieszkańców Łodzi i województwa łódzkiego. 

Po pierwsze,  zlikwidowano kursy linii Karpaty i Karkonosze przez Łódź, co pozbawiło łodzian bezpośredniego połączenia z Jelenią Górą i Szklarską Porębą i zmniejszyło liczbę porannych połączeń do Gdyni i Zakopanego. Po wprowadzonych zmianach, stolica województwa i trzecie pod względem liczby mieszkańców polskie miasto, ma tylko jedno bezpośrednie połączenie do Zakopanego, z wyjazdem po godz. 16.00 i przyjazdem na miejsce po godz. 22.00, co zwłaszcza w okresie zimowych wyjazdów stanowi wybitnie dużą niedogodność  – czytamy w interpelacji posła Piątkowskiego. 

W związku z tym poseł wystosował do MI następujące pytania:

1. Czy resort nadzoruje zmiany siatki połączeń wprowadzanych przez spółkę?

2. Czy ww. zmiany w opinii resortu nie powinny być konsultowane z mieszkańcami miejscowości, które obejmują?

3. Dlaczego w ramach deklarowanej poprawy połączeń spółka pogarsza skomunikowanie trzeciego co do wielkości miasta w Polsce z głównymi krajowymi destynacjami turystycznymi?

4. Czy resort będzie apelował do spółki o zmianę nowego rocznego rozkładu jazdy, tak by nie defaworyzował łodzian?

Z poważaniem

Krzysztof Piątkowski

Poseł na Sejm RP

Komentarze