Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie zagrożenia wstrzymaniem przez rząd D. Tuska rewitalizacji linii kolejowej Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie w ramach programu Kolej+ 

interwencje
27.09.2024 07:00
0 Komentarzy

6 września poseł Michał Woś wystosował interpelacje nr 4636 do ministra infrastruktury w sprawie zagrożenia wstrzymaniem przez rząd D. Tuska rewitalizacji linii kolejowej Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie w ramach programu Kolej+ 

Jak pisze poseł

„Czy zamierza Pan kontynuować dobre programy infrastrukturalne zainicjowane w czasie rządów Zjednoczonej Prawicy, czy też mieszkańcy regionu mają nadal cierpieć z powodu zaniedbań w rewitalizacji linii kolejowej Racibórz-Głubczyce-Racławice Śląskie? W tej sprawie w przestrzeni publicznej padły niepokojące wypowiedzi przedstawicieli ministerstwa.  

Program Kolej+ miał być ratunkiem dla lokalnych społeczności, ale wygląda na to, że dla obecnej władzy priorytety są gdzie indziej. Wydaje mi się, że ten kluczowy projekt, mający na celu przywrócenie połączeń pasażerskich w powiecie głubczyckim i ich rozwój w powiecie raciborskim został zepchnięty na boczny tor, a to szansa rozwojowa zarówno dla południowej części województwa opolskiego jak i zachodniej części województwa śląskiego.  

Chciałbym Panu przypomnieć, że powiat głubczycki to w tym momencie jedyny powiat w województwie opolskim, który nie posiada żadnego połączenia kolejowego, który obsługiwałoby ruch pasażerski. Ta linia kolejowa ma kluczowe znaczenie także dla stref przemysłowych leżących w bezpośrednim jej sąsiedztwie.  

W związku z tym proszę o konkretne odpowiedzi: 

1. Jakie są planowane etapy i terminy zakończenia prac? Czy w ogóle istnieje realny harmonogram, czy tylko kolejne zmiany w planach? Jakie zmiany zaszły od momentu ogłoszenia projektu i co było przyczyną tych opóźnień?  

2. Jakie środki finansowe zostały faktycznie przyznane na ten projekt, a jakie są przewidywane koszty całkowite? Czy budżet państwa wywiąże się z finansowania, czy planujecie dalsze cięcia, które pogrzebią ten projekt?  

3. Czy planowane są dodatkowe inwestycje w infrastrukturę kolejową wzdłuż tej linii, które poprawią dostęp do stacji i przystanków?  

4. W jaki sposób Ministerstwo Infrastruktury planuje monitorować postępy realizacji projektu?  

5. Jakie działania planuje ministerstwo, aby promować i wspierać korzystanie z tej linii po rewitalizacji? Czy są w ogóle jakieś plany rozwoju usług pasażerskich, czy mieszkańcy mają nadal liczyć na własne siły, bo państwo ich zawiodło?” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze