Interpelacja w sprawie modernizacji i budowy linii kolejowej CPK Warszawa- Giżycko
1 sierpnia poseł Paweł Papke wystosował interpelacje 4202 do ministra infrastruktury w sprawie modernizacji i budowy linii kolejowej CPK Warszawa- Giżycko
Jak pisze poseł
“Szanowny Panie Ministrze,
w odpowiedzi na apele samorządów woj. warmińsko-mazurskiego związane z zapowiedziami likwidacji szprychy kolejowej nr 3 na odcinku CPK–Warszawa–Ostołęka–Łomża–Pisz–Orzysz–Giżycko kieruję do Pana interpelację z prośbą o pochylenie się nad argumentacją przemawiającą za budową tego odcinka.
Modernizacja i budowa linii kolejowej we wschodniej części woj. warmińsko-mazurskiego z punktu widzenia rozwoju gospodarczego regionu jest niezwykle istotna. Obserwujemy wyludnianie się społeczeństwa z tego obszaru spowodowane brakiem perspektyw na przyszłość, brakiem możliwości poruszania się do pracy i z pracy. Niedoinwestowane obszary województwa potrzebują bodźców, które wpłyną na rozwój potencjału turystycznego, gospodarczego, i tym samym będą fundamentem do osiedlania się młodych ludzi.
To także istotny element budowania bezpieczeństwa mieszkańców. Region komunikacyjnie wykluczony zarówno w zakresie połączeń kolejowych, jak i drogowych, jest zaniedbywany od lat. Zaplanowana trasa przebiega przez miejscowości, w których znajdują się liczne jednostki wojskowe, np. Orzysz, gdzie jest największy w Polsce poligon, Łomżę czy Ostrołękę. Transport kolejowy jest niezbędny do obsługi jednostek, przewozu wojska czy wyposażenia.
W związku z powyższym proszę ustosunkowanie się do poniższych pytań:
1. Czy w planach jest rezygnacja z budowy i modernizacji odcinka szprychy kolejowej nr 3 na odcinku CPK–Warszawa–Ostrołęka–Łomża–Pisz–Orzysz–Giżycko?
2. Jeśli zapowiedzi okażą się prawdziwe, czy może Pan wskazać powody, dla których dokonywane są zmiany w pierwotnym planie?
3. Czy ministerstwo planuje inne działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu wschodniej części woj. warmińsko-mazurskiego?”
Czekamy na odpowiedź ministra
Komentarze