Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie modernizacji i budowy linii kolejowej CPK Warszawa- Giżycko 

interwencje
13.08.2024 07:00
0 Komentarzy

1 sierpnia poseł Paweł Papke wystosował interpelacje 4202 do ministra infrastruktury w sprawie modernizacji i budowy linii kolejowej CPK Warszawa- Giżycko 

Jak pisze poseł 

“Szanowny Panie Ministrze, 

w odpowiedzi na apele samorządów woj. warmińsko-mazurskiego związane z zapowiedziami likwidacji szprychy kolejowej nr 3 na odcinku CPK–Warszawa–Ostołęka–Łomża–Pisz–Orzysz–Giżycko kieruję do Pana interpelację z prośbą o pochylenie się nad argumentacją przemawiającą za budową tego odcinka.  

Modernizacja i budowa linii kolejowej we wschodniej części woj. warmińsko-mazurskiego z punktu widzenia rozwoju gospodarczego regionu jest niezwykle istotna. Obserwujemy wyludnianie się społeczeństwa z tego obszaru spowodowane brakiem perspektyw na przyszłość, brakiem możliwości poruszania się do pracy i z pracy. Niedoinwestowane obszary województwa potrzebują bodźców, które wpłyną na rozwój potencjału turystycznego, gospodarczego, i tym samym będą fundamentem do osiedlania się młodych ludzi.  

To także istotny element budowania bezpieczeństwa mieszkańców. Region komunikacyjnie wykluczony zarówno w zakresie połączeń kolejowych, jak i drogowych, jest zaniedbywany od lat. Zaplanowana trasa przebiega przez miejscowości, w których znajdują się liczne jednostki wojskowe, np. Orzysz, gdzie jest największy w Polsce poligon, Łomżę czy Ostrołękę. Transport kolejowy jest niezbędny do obsługi jednostek, przewozu wojska czy wyposażenia.  

W związku z powyższym proszę ustosunkowanie się do poniższych pytań: 

1. Czy w planach jest rezygnacja z budowy i modernizacji odcinka szprychy kolejowej nr 3 na odcinku CPK–Warszawa–Ostrołęka–Łomża–Pisz–Orzysz–Giżycko? 

2. Jeśli zapowiedzi okażą się prawdziwe, czy może Pan wskazać powody, dla których dokonywane są zmiany w pierwotnym planie? 

3. Czy ministerstwo planuje inne działania mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu wschodniej części woj. warmińsko-mazurskiego?” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze