Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w sprawie kolei dużych prędkości – węzeł Sieradz 

interwencje
28.09.2024 07:00
0 Komentarzy

5 września poseł Krzysztof Habura wystosował interpelacje nr 4608 do ministra infrastruktury w sprawie kolei dużych prędkości – węzeł Sieradz 

Jak pisze poseł 

“Szanowny Panie Ministrze, 

w dniu 16 lipca 2024 roku rozpoczęto konsultacje ze społeczeństwem i branżą kolejnictwa projektu dokumentu Horyzontalny Rozkład Jazdy przygotowanego przez Ministerstwo Infrastruktury, CPK, PLK SA, CUPT i z UTK, który nie przewiduje węzła przesiadkowego (multimodalnego) Sieradz na dworcu PKP w Sieradzu, co z kolei oznacza, że pociągi KDP w Sieradzu nie będą się zatrzymywały. 

 Jak podaje Prezydent Miasta Sieradza projekt wskazanego dokumentu zaprzepaszcza i marnotrawi wieloletnie starania władz miasta o powstanie w Mieście Sieradz przystanku KDP (węzła przesiadkowego). Należy zauważyć, iż władze miasta wypracowały wspólne ustalenia z Centralnym Portem Komunikacyjnym w ramach przyjętej koncepcji programowo – przestrzennej określającej ramy Multimodalnego Węzła Sieradz z rewitalizacją otoczenia i układu komunikacyjnego istniejącego dworca PKP, co skutkowało zawarciem trójstronnego porozumienia pomiędzy miastem Sieradz, Pełnomocnikiem Rządu do Spraw CPK i CPK.  

Zawarcie porozumienie było poprzedzone przeprowadzeniem przez władze miasta konsultacji społecznych, w których uczestniczyły setki mieszkańców. Dodatkowo w wykonaniu porozumienia Rada Miasta Sieradza podjęła dwie uchwały dla budowy Kolei Dużych Prędkości z przystankiem w Sieradzu, odpowiednio Nr LXIII/429/2022 i Nr XCVI/708/2024. Inwestycja została uwzględniona w dokumentach strategicznych miasta tj. Strategia Rozwoju miasta Sieradza na lata 2020 – 2030, Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Sieradz – Zduńska Wola – Łask oraz dokumentach planistycznych.  

Aktualnie wciąż trwają prace planistyczne prowadzone w wykonaniu ww. porozumienia prowadzone przez biura projektowe BBF sp. z o.o., Egis Polska sp. z o.o. dla LK 85 i 86 w Sieradzu.  

W związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: 

  1. Czy Pan Minister dostrzega możliwość uwzględnienia w dokumencie Horyzontalny Rozkład Jazdy przystanku KDP Węzła Multimodalnego Sieradz? 
  1. Czy porozumienie zawarte pomiędzy miastem Sieradz, Pełnomocnikiem Rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz CPK jest nadal ważne, skuteczne i będzie realizowane? 

Proszę o udzielenie odpowiedzi na powyższe pytania w możliwie najkrótszym terminie, zgodnie z zasadami dotyczącymi interpelacji i zapytań poselskich. 

Z wyrazami szacunku” 

Czekamy na odpowiedź ministra 

Komentarze