Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Interpelacja w  sprawie budowy połączenia kolejowego na trasie CPK-Warszawa-Tłuszcz-Wyszków-Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko 

interwencje
24.09.2024 07:00
0 Komentarzy

9 września posłanka Anna Wojciechowska wystosowała interpelacje nr 4667 do ministra infrastruktury w sprawie budowy połączenia kolejowego na trasie CPK-Warszawa-Tłuszcz-Wyszków-Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko 

Jak pisze posłanka 

“Szanowny Panie Premierze, 

rząd poinformował o rezygnacji z budowy szprychy kolejowej nr 3 w ramach CPK. Stanowczo sprzeciwiają się tej decyzji mieszkańcy z województw mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, a także reprezentujący ich samorządowcy. Wystosowana została oficjalna petycja skierowana do prezesa Rady Ministrów, ministra obrony narodowej, ministra infrastruktury i pełnomocnika rządu ds. CPK, która argumentuje stanowisko mieszkańców.  

Połączenie kolejowe na trasie CPK-Warszawa-Tłuszcz-Wyszków-Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko, czyli tzw. szprycha nr 3, jest długo oczekiwaną inwestycją, która wyeliminuje wykluczenie komunikacyjne mieszkańców tej części Polski. Ponadto, budowa tej linii przyczyni się do przyspieszenia rozwoju gospodarczego na Warmii i Mazurach i pozwoli na pełniejsze wykorzystanie ogromnego potencjału turystycznego. Transport kolejowy ograniczy również ruch samochodowy, co wpłynie na ograniczenie niskiej emisji szkodliwych substancji do atmosfery.  

Niezwykle ważnym aspektem jest tu również bezpieczeństwo, bowiem trasa ta przebiega przez tereny wojskowe. W Bemowie Piskim znajduje się jeden z największych poligonów w tej części Europy. Jednostki wojskowe istnieją w Orzyszu, Piszu i Giżycku, a w Ostrołęce i w Kolnie są właśnie formowane. Transport kolejowy stanowiłby tu zatem kluczowy i konieczny element infrastruktury militarnej, ze względu na przewóz zarówno osób czy wyposażenia.  

Samorządowcy zwracają również uwagę, że połączenie kolejowe pomoże zatrzymać obserwowany od dłuższego czasu proces depopulacji naszego regionu, umożliwiając dojazd z miejsca zamieszkania do miejsca pracy, nawet z większych odległości. 

Jako mieszkanka województwa warmińsko-mazurskiego, doskonale znam realia i podniesione w apelu, problemy mieszkańców regionu i w całości popieram stanowisko samorządowców. Dlatego zwracam się do Pana Premiera z prośbą o odpowiedź na następujące pytanie: 

Czy w przypadku rzeczywistego zaniechania budowy szprychy kolejowej nr 3 w ramach CPK, są jakiekolwiek inne plany na zagospodarowanie kolejowe terenów Polski północno-wschodniej? Jeśli tak, to jakie?  

Z wyrazami szacunku” 

Czekamy na odpowiedź  ministra 

Komentarze