Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chaos na lubuskich torach. Jakie są przyczyny?

interwencje
09.06.2021 16:16
0 Komentarzy

Opóźnienia lub odwołane kursy i nieprawidłowości przy realizacji połączeń regionalnych, chaos na Lubuskich torach i brak stabilności połączeń – takie zarzuty stawia Lubuskiemu Zakładowi Polregio posłanka Krystyna Sibińska.

Chaos, jaki zapanował na lubuskich torach, jest nieakceptowalny. Brak stabilności połączeń podważa zaufanie mieszkańców do kolei, dezorganizując jakiekolwiek planowanie podróży oraz przesiadek na stacjach węzłowych – pisze posłanka w swojej interpelacji do Ministra Infrastruktury.

Posłanka pyta także między innymi o ilość odwołanych kursów pociągów oraz o planowane działania, które mają przywrócić właściwe standardy połączeń.

Poniżej cały tekst interpelacji, a my z niecierpliwością czekamy na odpowiedź ministerstwa, którą niezwłocznie opublikujemy.

Do mojego biura poselskiego wpływają kolejne informacje o licznych nieprawidłowościach przy realizacji połączeń regionalnych obsługiwanych przez Lubuski Zakład Polregio w Zielonej Górze (odwołania kursów, opóźnienia pociągów).

Chaos, jaki zapanował na lubuskich torach, jest nieakceptowalny. Brak stabilności połączeń podważa zaufanie mieszkańców do kolei, dezorganizując jakiekolwiek planowanie podróży oraz przesiadek na stacjach węzłowych, jak również punktualne dotarcie do szkoły lub miejsca pracy.

W związku z powyższym proszę Pana Ministra o odpowiedzi na następujące pytania:

1. Ile Lubuski Zakład Polregio w Zielonej Górze od początku roku odwołał kursów i z jakich powodów?

2. Ile kursów w tym czasie było opóźnionych i z jakich powodów?

3. Jakie działania zamierza podjąć spółka Polregio w celu przywrócenia właściwych standardów jakościowych: punktualności, niezawodności i stabilności połączeń kolejowych na terenie województwa lubuskiego?

Krystyna Sibińska

Komentarze