Warszawski Transport Publiczny wybiera zielone wiaty przystankowe od Tejbranta
31 marca 2025 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę i montażu wiat przystankowych z zielonymi dachami oraz wymiany szyb
Przetarg ogłoszono w połowie lutego, a jego celem była realizacja zamówienia obejmującego montaż dziewięciu wiat przystankowych z tzw. zielonymi dachami w Warszawie. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile wiat z zielonymi dachami ma zostać zamontowanych w Warszawie w ramach tego zamówienia?
- Która firma wygrała przetarg na wszystkie części zamówienia?
- Do kiedy ma zostać zakończona realizacja całego zadania?
Trzy oferty
Przetarg ogłoszono w połowie lutego, a jego celem była realizacja zamówienia obejmującego montaż 9 wiat przystankowych z tzw. zielonymi dachami w Warszawie. Inwestycja została podzielona na pięć części: A – 6 wiat, B – 1 wiata, C – 2 wiaty, oraz części D i E dotyczące wymiany szyb i innych prac uzupełniających. Zamówienie finansowane ze środków własnych ZTM obejmuje m.in.:
- wykonanie zielonych dachów z maty rozchodnikowej,
- przygotowanie i podłączenie przyłączy elektroenergetycznych,
- instalację oznaczeń graficznych chroniących ptaki przed kolizjami,
- wykonanie pełnej dokumentacji projektowej, technicznej i powykonawczej.
Wybrane do realizacji wiaty będą wyposażone w zielone dachy wykonane z mat rozchodnikowych, gabloty informacyjne z podświetleniem, elektroinstalację, oznaczenia przeciw kolizjom z ptakami oraz pełne przyłącza energetyczne. Każda wiata musi być zgodna z wytycznymi ZTM dla tzw. wiat seryjnych – pod względem wymiarów, konstrukcji, funkcji i estetyki.
Konstrukcje muszą też spełniać wysokie wymogi ZTM – zarówno pod względem estetyki, jak i funkcjonalności. Oczekuje się aluminiowej konstrukcji szkieletowej, odpornej na wandalizm, wyposażonej w ławkę z lakierowanych drewnianych listew oraz z możliwością czyszczenia ciśnieniowego. Dachy muszą umożliwiać odpływ wody i zapobiegać zachlapaniu pasażerów.
Oferty i analiza
W przetargu udział wzięły trzy firmy: Tejbrant Polska Sp. z o.o., EL-PRZEM Sp. z o.o. i BUDOTECHNIKA Sp. z o.o.. W każdej części oferty były zróżnicowane, ale ostatecznie ZTM wybrał propozycje złożone przez Tejbrant Polska Sp. z o.o. we wszystkich pięciu częściach. Ich łączna oferta cenowa przedstawiała się następująco:
- Część A – 574.028,58 PLN brutto
- Część B – 87.839,80 PLN brutto
- Część C – 187.643,51 PLN brutto
Dla porównania: EL-PRZEM Sp. z o.o. złożył ofertę w części A na 565.064,46 PLN, B – 98.277,00 PLN, C – 196.554,00 PLN. BUDOTECHNIKA Sp. z o.o. zaproponowała odpowiednio: 666.185,00 PLN, 112.757,42 PLN oraz 226.506,71 PLN.
Choć oferta EL-PRZEM w części A była nieco tańsza niż propozycja Tejbranta, warszawski ZTM zdecydował się na jednego wykonawcę dla całego zadania, zapewniając tym samym spójność wykonania. Planowana dostawa wszystkich elementów oraz zakończenie prac przewidziane są na 6 grudnia 2025 r. Więcej szczegółów: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/120980/details?folder=0002
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze