Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa wprowadza dwa buspasy na Ochocie. Na czas budowy linii tramwajowej

infotrans
03.09.2024 18:02
0 Komentarzy

Wraz z początkiem roku szkolnego na ulicach Ochoty w Warszawie powstaną nowe buspasy.

Ułatwią przejazd autobusom komunikacji miejskiej w czasie budowy linii tramwajowej na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. W czwartek, 5 sierpnia, pierwszy buspas pojawi się na ul. Szczęśliwickiej.

Spis treści:

  1. Na której ulicy w Warszawie pojawi się pierwszy buspas związany z budową linii tramwajowej na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r.?
  2. Jakie ułatwienia w organizacji ruchu są planowane dla komunikacji miejskiej w związku z budową nowej trasy tramwajowej?
  3. Kiedy planowane jest zakończenie budowy linii tramwajowej do Dworca Warszawa Zachodnia?
Warszawa: Ułatwienia dla autobusów na Ochocie
Warszawa: Ułatwienia dla autobusów na Ochocie

Buspas na ulicy Szczęśliwickiej

Nowa trasa tramwajowa to nie tylko układanie torów i budowa przystanków. W pierwszej kolejności trzeba uporządkować wszystkie kolidujące instalacje podziemne. Dodatkowo w przypadku tramwaju do dworca Warszawa Zachodnia należy wykonać tunel. To wszystko powoduje utrudnienia w ruchu drogowym. Pierwsze prace na ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. rozpoczęły się w czerwcu, a od sierpnia zwężony jest fragment ulicy – pomiędzy ulicą Szczęśliwicką a parkiem Pięciu Sióstr.

Aby ułatwić poruszanie się w tym rejonie komunikacją miejską, wykonawca został zobowiązany do urządzenia buspasów.

Od środy, 4 września, od godziny 22:00 do czwartku, 5 września, do godziny 8:00 budowniczowie tramwaju będą wyznaczali buspas na ulicy Szczęśliwickiej, pomiędzy Opaczewską a Kopińską. Ułatwi on wyjazd autobusów linii 184 z pętli Szczęśliwice w kierunku ulicy Sokołowskiego „Grzymały” i dalej do Dworca Zachodniego oraz 154 i 172, które jadąc w stronę dworca, skręcają z Bitwy Warszawskiej w Szczęśliwicką.

Wyznaczenie buspasa wymaga likwidacji azyli na przejściach dla pieszych u zbiegu z ulicami Dobosza i Częstochowską. W zamian, na tych dwóch skrzyżowaniach oraz przy Rokosowskiej, zamontowane będą progi zwalniające. Na fragmencie od ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. do Częstochowskiej ustawiony zostanie zakaz postoju – pomiędzy Rokosowską a Częstochowską także na wyznaczonych miejscach parkingowych. Na jezdni w kierunku ulicy Dickensa taki zakaz będzie obowiązywał przed skrzyżowaniem z ulicą Dobosza.

Warszawa: Ułatwienia dla autobusów na Ochocie
Warszawa: Ułatwienia dla autobusów na Ochocie

Buspas na ulicy Sokołowskiego “Grzymały”

Nowy odcinek buspasa łączy się z ciągiem ulic, na których funkcjonuje wydzielony pas ruchu dla Warszawskiego Transportu Publicznego (i dopuszczonych pojazdów). To około 9 kilometrów pasa, który – z krótkimi przerwami wynikającymi z remontu wiaduktów Trasy Łazienkowskiej i organizacji ruchu – prowadzi od Ronda Wiatraczna aż do Alej Jerozolimskich.

Odcinek na ulicy Sokołowskiego „Grzymały” został wykonany przez kolejarzy w związku z robotami w tunelu przy Dworcu Zachodnim. Prace te zakończyły się z końcem sierpnia, wszystkie części tunelu są ponownie przejezdne i teraz buspas będzie służył podczas budowy linii tramwajowej na Bitwy Warszawskiej 1920 r. Dzięki niemu autobusy kilkunastu linii sprawniej poruszają się między dwoma brzegami Wisły, łącząc odległe dzielnice Warszawy.

W kolejnych etapach budowy, przy zmianie organizacji ruchu, również przewidziane są ułatwienia dla komunikacji miejskiej.

Warszawa: Ułatwienia dla autobusów na Ochocie

Tramwaj do dworca Warszawa Zachodnia

Trasa wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. będzie miała ponad półtora kilometra długości. Jedna trzecia znajdzie się w tunelu – to pierwsza podziemna trasa tramwajowa w stolicy. Aż 900 metrów torów będzie „zielonych”, pokrytych rozchodnikiem. Czas przejazdu z Grójeckiej do Dworca Zachodniego wyniesie zaledwie pięć minut, a z Metra Politechnika – kwadrans. Według szacunków rocznie z nowej trasy będzie korzystać ponad milion pasażerów. Po wybudowaniu wszystkich odcinków tramwaju do Wilanowa wygodne połączenie z drugim co do wielkości dworcem w Warszawie zyskają również mieszkańcy Woli i Bemowa.

Umowa na budowę została podpisana w lutym 2024 roku. Inwestycja będzie gotowa w 2026 roku. Jej wartość wynosi 363 mln zł brutto. Tramwaje Warszawskie uruchomiły punkt informacyjny budowy na terenie dawnej bazy MPT przy Bitwy Warszawskiej 1920 r. – wejście przy przystanku autobusowym Szczęśliwicka 01 (w kierunku Grójeckiej). Punkt będzie dostępny w godz. 13:00-18:00, od poniedziałku do piątku.

Komentarze