Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Unia zajmie sie prawami pasażerów, którzy korzystają z wielu środków transportu publicznego

infotrans
05.12.2024 12:00
0 Komentarzy

5 grudnia wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak powiedział w Brukseli, że UE przywróci na agendę dotychczas zamrożony temat poprawy praw pasażerów.

W Brukseli unijni ministrowie przedyskutują m.in. sytuację podróżujących transportem publicznym z wykorzystaniem wielu środków komunikacyjnych np. pociągiem, a potem samolotem.

Spis treści:

  1. Jakie problemy związane z prawami pasażerów podróżujących transportem łączonym wskazał wiceminister Piotr Malepszak?
  2. Co unijni ministrowie planują zrobić, aby poprawić dostępność informacji dla pasażerów korzystających z różnych środków transportu?
  3. Jakie kwestie dotyczące odszkodowań dla pasażerów transportu łączonego pozostają do rozwiązania według wiceministra Malepszaka?
UE powróci do tematu poprawy praw pasażerów
UE powróci do tematu poprawy praw pasażerów

Prawa leżą odłogiem

Malepszak przyznał, że problem skutecznego przestrzegania i egzekwowania praw pasażerskich w UE przez lata leżał odłogiem. Teraz unijni ministrowie zajmujący się transportem postanowili go odmrozić.

W czwartek w Brukseli politycy rozmawiać będą m.in. o poprawie praw pasażerów, których podróż wymaga połączenia różnych środków transportu np. pociągu, autobusu i samolotu.

„Zależy nam na tym, żeby pasażerowie korzystający z różnych, uzupełniających się środków podróży, mieli zapewnioną ochronę w sytuacjach, kiedy np. ich pociąg zostanie opóźniony. A także mieli dobry dostęp do informacji” – powiedział Malepszak.

Obecnie pasażer może napotkać na problemy np. w sytuacji, kiedy z powodu opóźnienia jednego ze środków transportu nie jest w stanie zdążyć na drugi. Podróżujący często nie wiedzą, jakie prawa przysługują im w takiej sytuacji i czego mogą się domagać, a bywa też, że niejasne są warunki rekompensaty. Pasażerowie skarżą się także, że podróżując transportem łączonym nie mają dostępu do jednolitych informacji dotyczących np. rozkładu jazdy czy opóźnień w podróży, ponieważ każdy przewoźnik publikuje te dane indywidualnie.

Zdaniem wiceministra, to ma się niebawem zmienić.

„Kwestia odszkodowań pozostaje oczywiście do rozwiązania. Ale jednym z głównych problemów jest dostępność do informacji dla pasażerów. Tu brakuje spójności, ponieważ często bazy danych związane nawet z rozkładem jazdy są rozproszone. Istotne dla nas jest stworzenie jednej bazy, gdzie podróżny będzie mógł czerpać informacje dotyczące różnych środków transportu na danej trasie” – powiedział Malepszak zapewniając, że państwa członkowskie UE są zgodne, że należy tę kwestię bezzwłocznie uregulować. (PAP)

UE powróci do tematu poprawy praw pasażerów
UE powróci do tematu poprawy praw pasażerów

Komentarze