Suwałki: Miasto ograniczyło do minimum strefę płatnego parkowania
Radni Suwałk (Podlaskie) podjęli 26 lutego uchwałę o ograniczeniu do minimum strefy płatnego parkowania w centrum miasta.
Od 1 kwietnia płatny ma zostać jedynie parking przed Urzędem Miasta. Naszym zdaniem ta decyzja może mieć negatywne konsekwencje dla transportu publicznego i zrównoważonej mobilności w mieście. Takie rozwiązanie to wyraźne zachęcenie do korzystania z samochodów osobowych kosztem transportu zbiorowego.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego radni Suwałk zdecydowali się na ograniczenie strefy płatnego parkowania do minimum?
- Jakie ulice obejmowała dotychczasowa strefa płatnego parkowania w Suwałkach i jakie zmiany wchodzą w życie od 1 kwietnia 2025 roku?
- Jakie są plany władz Suwałk dotyczące przyszłości organizacji ruchu i parkowania w centrum miasta?
Suwalska strefa płatnego parkowania
Strefa płatnego parkowania powstała w Suwałkach w 2018 roku. Została nią objęta ul. Tadeusza Kościuszki - jedna z głównych, najdłuższych ulic w mieście, a także ulice Adama Mickiewicza, ks. Kazimierza Hamerszmita i Plac Marszałka J. Piłsudskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zgodnie z nowymi przepisami, od 1 kwietnia 2025 r. strefa zostanie znacząco ograniczona i obejmie jedynie parking przy ulicy Adama Mickiewicza, naprzeciwko Urzędu Miejskiego. Godziny obowiązywania opłat pozostaną bez zmian i będą egzekwowane od poniedziałku do piątku od godz. 8 do 16.
Władze miasta swoją decyzję argumentują tym, że od jakiegoś czasu w strefie parkuje dużo mniej samochodów niż kilka lat temu, natomiast w innych częściach centrum Suwałk parkingi są zapełnione.
Ograniczona strefa płatnego parkowania ma obowiązywać 2-3 lata. W tym czasie, w ramach programu rewitalizacji, ma powstać masterplan, który określi ruch samochodowy, rowerowy i pieszy. Specjaliści mają pomóc radnym w wyznaczeniu nowej strefy płatnego parkowania. (PAP)
Komentarze