Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Strzelce Opolskie przedłużają bezpłatną komunikację miejską. Do końca 2025 roku

infotrans
18.07.2025 12:08
0 Komentarzy

Gmina Strzelce Opolskie oficjalnie przedłużyła bezpłatne kursy elektrycznego autobusu miejskiego do końca 2025 roku.

To decyzja, która wpisuje się w rosnący trend wspierania zrównoważonego transportu i walki z wykluczeniem komunikacyjnym w mniejszych miastach.

Rozkład jazdy:

  1. Ile wynosi miesięczna średnia liczba pasażerów po wprowadzeniu darmowych przejazdów w Strzelcach Opolskich?
  2. Jakie osiedla i dzielnice obsługuje linia nr 7 w Strzelcach Opolskich?
  3. Ile kosztuje samorząd utrzymanie bezpłatnych kursów elektrycznego autobusu do końca 2025 roku?
Strzelce Opolskie przedłużają darmową komunikację miejską do końca 2025 rok
Strzelce Opolskie przedłużają darmową komunikację miejską do końca 2025 rok

„Jedź z Nami”

Za obsługę połączeń odpowiada Związek Powiatowo-Gminny „Jedź z Nami”, który realizuje przewozy we współpracy z PKS Strzelce Opolskie. Trasa linii nr 7 obejmuje wszystkie kluczowe osiedla i dzielnice miasta, takie jak Nowa Wieś, Adamowice, Mokre Łany, Suche Łany czy Osiedle Milionerów. Wszystkie łączą się z centrum, zapewniając dostęp do urzędów, sklepów i przychodni.

Początkowo przejazdy były płatne – bilet kosztował 4 zł, a autobus miesięcznie przewoził zaledwie ok. 450 osób. Od stycznia 2025 roku przejazdy są darmowe dla wszystkich. Efekt? Już w pierwszym miesiącu liczba pasażerów wzrosła niemal czterokrotnie – do 1680. Średnia od stycznia do maja wyniosła 1 840 osób miesięcznie, co samorząd uznał za jasny sygnał: darmowa komunikacja działa.

Nowoczesny pojazd, przemyślana trasa

Przewozy realizuje nowoczesny Automet MiniCity Electric – elektryczny minibus oparty na Mercedesie Sprinterze. Pojazd ma 8 metrów długości, 22 miejsca dla pasażerów, klimatyzację, oświetlenie LED, ładowarki USB i pełne przystosowanie dla osób z niepełnosprawnościami.

To nie tylko ekologiczne, ale też ekonomiczne rozwiązanie dla miasta średniej wielkości. Bus dobrze radzi sobie w ciasnych uliczkach, a jednocześnie zaspokaja lokalny popyt na przewozy.

Utrzymanie bezpłatnych przejazdów do końca roku pochłonie z budżetu samorządu około 120 tysięcy złotych. To koszt, który – jak podkreślają lokalni urzędnicy – jest nieporównywalnie niższy niż budowa nowych dróg czy utrzymanie infrastruktury parkingowej, a przynosi realne korzyści społeczne.

Darmowa komunikacja to też element szerszej strategii. Władze chcą ograniczyć ruch samochodowy, zwiększyć udział transportu zbiorowego i poprawić jakość życia mieszkańców.

Komentarze