Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Stalowa Wola wybrała – po przejściach – ofertę w przetargu na rozbudowę systemu SDIP

infotrans
20.11.2025 14:03
0 Komentarzy

14 listopada 2025 roku Stalowowolskie Centrum Usług Wspólnych rozstrzygnęło przetarg na II etap budowy system informacji pasażerskiej.

Dodajmy, że we wrześniu ten kontrakt został unieważniony, następnie miało miejsce unieważnienie unieważnienia i teraz mamy zwycięzcę tego zamówienia. O tym stalowowolskim postępowaniu na SDIP pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie trzy spółki komunikacyjne Gdynia planuje połączyć w jeden podmiot?
  2. Jakie główne korzyści finansowe i organizacyjne miasto wskazuje jako efekt konsolidacji?
  3. Jakie dwa etapy harmonogramu działań zaplanowano na listopad i grudzień?

Integracja i bezpieczeństwo

Postępowanie dotyczyło Stalowej Woli i obejmowało drugi etap wdrażania miejskiego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. Chodziło o doposażenie i konfigurację urządzeń w istniejącej serwerowni, które mają obsługiwać komunikację miejską w czasie rzeczywistym. W ramach zadania wykonawca ma zapewnić stabilne zaplecze technologiczne dla tablic przystankowych, serwerów, systemów bezpieczeństwa i integracji z infrastrukturą światłowodową. Projekt kontynuuje większy program usprawniania transportu zbiorowego, którego celem jest zwiększenie dostępności informacji, skrócenie czasu reakcji na zdarzenia drogowe i poprawa zarządzania flotą. Miasto stawia na spójność z istniejącą architekturą IT, dlatego w tej części postępowania kluczowe było dopasowanie oferowanych rozwiązań do środowiska Aruba, Fortinet i Axxon. Zamawiający wymagał także pełnej integracji z działającym SDIP oraz zabezpieczenia wszystkich punktów końcowych.

W części technicznej zamawiający oczekiwał także, aby rozwiązania spełniały wymogi cyberbezpieczeństwa, w tym certyfikację FIPS dla modułów szyfrowania. Wymagane było pełne zintegrowanie urządzeń z serwerownią i systemami monitoringu, obsługa minimum 400 punktów końcowych oraz gotowość do pracy w środowisku o wysokiej dostępności. Dostawa, konfiguracja i uruchomienie mają zakończyć się w ciągu 6 miesięcy od podpisania umowy, a cały system ma stanowić zaplecze dla dalszego rozwoju SDIP w mieście.

Finalny wybór wykonawcy dla części II systemu informacji pasażerskiej w Stalowej Woli

Dwie oferty

W przetargu złożono dwie oferty:

  • Dysten zaoferował realizację prac za 6.756.736,86 PLN brutto co daje 5.493.284,44 PLN netto. Przy założeniu obsługi 16 tablic, oznacza to cenę jednostkową netto na poziomie 343.330 PLN netto.
  • Z kolei R&G PLUS przedstawił ofertę za 7.900.000,00 PLN brutto, czyli 6.422.764,23 PLN netto, co przekłada się na jednostkową wartość około 401.422 PLN netto za jedną tablicę SDIP.

Kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 8.500.000,00 PLN brutto, czyli 6.910.569,11 PLN netto, a więc obie propozycje mieściły się w środkach zaplanowanych przez miasto.

Analizując oferty względem budżetu, przewagę dawała niższa cena Dysten, ale w pierwszym podejściu nie wystarczyło to do rozstrzygnięcia. 3 września 2025 roku zamawiający unieważnił postępowanie, ponieważ obie oferty zostały odrzucone. W przypadku R&G Plus chodziło o brak kompletnego oświadczenia potwierdzającego spełnienie warunków udziału. Oferta Dysten została odrzucona z powodu wskazania w dokumentacji rozwiązania informatycznego pochodzącego od podmiotu objętego krajową listą sankcyjną oraz niespełnienia wymogu certyfikacji FIPS140-2.

Jednak po ponownej analizie dokumentów SCUW uznał jednak, że odrzucenie ofert było przedwczesne. 18 września 2025 roku unieważniono wcześniejsze odrzucenia i powtórzono cały proces badania propozycji.

Ostateczny wynik pojawił się 14 listopada 2025 roku. W ponownej ocenie ofert przewagę Dysten zapewniła najniższa cena, która w kryterium wyceny dała wykonawcy komplet punktów. Mocną stroną była też deklaracja 6-miesięcznego terminu realizacji, co przełożyło się na 13,33 punktu. Słabszym elementem była 5-letnia gwarancja, która nie dała dodatkowych punktów, ale konkurent i tak nie uzyskał punktacji, bo jego oferta nie podlegała dalszej ocenie. Decydujące okazało się połączenie ceny i terminu, co dało łącznie 73,33 punktu, a tym samym pierwsze miejsce. R&G Plus nie zdobył punktów, ponieważ jego oferta nie była oceniana w finalnym zestawieniu.

Zamawiający wskazał, że wybór został dokonany na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ Cena – 60%
✅ Okres gwarancji i rękojmi – 20%
✅ Czas realizacji – 20

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5a35004c-9127-4165-b46c-ba43815eb817

Komentarze