Raport: Londyn najbardziej zakorkowanym miastem w Europie
Londyn był najbardziej zakorkowanym miastem w Europie w 2024 r. – wynika z raportu Inrix. Sprawdzamy, co w tym kierunku robi zarząd transportu miejskiego – TfL.
Transport fo London stara się zmniejszyć natężenie ruchu ulicznego w Londynie, promując jednocześnie korzystanie z transportu publicznego jako bardziej efektywnej i ekologicznej alternatywy dla transportu indywidualnego.
Rozkład jazdy:
- Ile godzin średnio spędzili kierowcy w Londynie w korkach w 2024 roku?
- Jakie miasto w Europie zajęło drugie miejsce w rankingu najbardziej zakorkowanych miast według raportu Inrix?
- Jakie inicjatywy podejmuje TfL, aby zmniejszyć korki w Londynie i promować transport publiczny?
101 godzin
W ubiegłym roku w stolicy Zjednoczonego Królestwa kierowcy spędzili w korkach średnio 101 godzin. Jest to wzrost o 2 proc. w porównaniu z rokiem 2023. Wówczas kierowcy utknęli na drogach na 99 godzin. W 2022 r. spędzili w korkach 97 godzin.
W najnowszej edycji rankingu na „podium” znalazły się także Paryż (97 godz.) i Dublin (81 godz.). Warszawa uplasowała się na szóstym miejscu (70 godz.).
A40 Westway, łącząca londyńskie dzielnice Paddington i North Kensington, została uznana za najbardziej zakorkowaną trasę w Wielkiej Brytanii. Najbardziej zatłoczona była w godz. 17-18.
Inrix wyjaśniła, że problemy Londynu z zatorami drogowymi wynikają z dużej koncentracji ludności na stosunkowo małej powierzchni oraz wysokiej aktywności zawodowej i gospodarczej mieszkańców tego miasta.
Brytyjska gazeta „The Guardian” przypomniała, że stolica Zjednoczonego Królestwa od dawna słynie ze swoich zatłoczonych ulic. W powieści „Scoop” z 1938 r. o środowisku zagranicznych korespondentów autor, Evelyn Waugh, opisał plac Piccadilly Circus jako „nieruchomy jak fotografia” z powodu ciągłych zatorów drogowych.
Wsparcie transportu publicznego
Najnowsze Inicjatywy TfL w celu redukcji londyńskich korków to:
- Modernizacja infrastruktury metra: W 2025 roku planowane jest wprowadzenie nowych pociągów na linii Piccadilly, charakteryzujących się większą pojemnością, klimatyzacją i szerszymi drzwiami, co ma na celu zwiększenie komfortu pasażerów i zachęcenie do korzystania z metra zamiast transportu samochodowego.
- Usprawnienia na stacjach: Otwarcie nowego wejścia na stacji Colindale oraz prace na stacji Elephant & Castle mają poprawić dostępność i przepustowość metra, co może przyczynić się do zmniejszenia liczby osób korzystających z transportu indywidualnego.
- Nowy system sygnalizacji: TfL wdraża nowoczesny system sygnalizacji na liniach Circle, Hammersmith & City, District i Metropolitan, co ma poprawić częstotliwość kursowania pociągów i skrócić czas podróży, czyniąc transport publiczny bardziej konkurencyjnym wobec samochodów.
- Poprawa prędkości autobusów: TfL dąży do zwiększenia średniej prędkości autobusów, która spadła poniżej 10 mil na godzinę, poprzez wprowadzanie dedykowanych pasów autobusowych i optymalizację tras, co ma na celu uczynienie transportu publicznego bardziej efektywnym i atrakcyjnym dla mieszkańców.
- Egzekwowanie przepisów drogowych: Wzmożone kontrole i wyższe mandaty za naruszenia przepisów, takie jak nieuprawnione korzystanie z buspasów czy parkowanie w niedozwolonych miejscach, mają na celu poprawę płynności ruchu i zachęcenie kierowców do przestrzegania zasad, co pośrednio wpływa na redukcję korków.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze