Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nadchodzi cyfrowa rewolucja transportu publicznego w Kielcach. R&G najbliżej KKM

infotrans
05.12.2025 09:09
0 Komentarzy

3 grudnia 2025 r. Zarząd Transportu Miejskiego w Kielcach otworzył oferty w przetargu dotyczącym wdrożenia nowego systemu Kieleckiej Karty Miejskiej (KKM).

Przetarg ma na celu całkowitą modernizację obecnego systemu obsługi pasażerów komunikacji miejskiej. Zadanie obejmuje zarówno infrastrukturę komunikacji miejskiej, jak i szeroko zakrojone narzędzia cyfrowe dla mieszkańców. Kontrakt dotyczy jednego z kluczowych projektów inteligentnej mobilności w regionie, współfinansowanego ze środków unijnych. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy

  1. Ile wynosi budżet ZTM na realizację systemu Kieleckiej Karty Miejskiej?
  2. Ilu wykonawców złożyło ofertę?
  3. Czy wszystkie oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego?
Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty. Najtańsza tylko nieznacznie przekracza budżet
Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty.

Otwarcie ofert i przebieg postępowania

Przedmiotem przetargu jest kompleksowe wdrożenie systemu Kieleckiej Karty Miejskiej, obejmującego aplikację mobilną, portal pasażera, narzędzia planowania podróży, integrację taryf i obsługę płatności w transakcjach start–stop. Wymagania obejmują również montaż nowych kasowników w autobusach, obsługujących płatności zbliżeniowe, kody QR i fizyczną KKM, wdrożenie systemu zarządzania ulgami oraz pełnej integracji z infrastrukturą kontrolerską.

System ma także obsługiwać komunikację przepływu danych z rowerem miejskim, planować trasy multimodalne oraz umożliwiać szeroką obsługę miejskich usług publicznych w jednym cyfrowym narzędziu. Realizacja projektu została określona na 500 dni od podpisania umowy.

Generalnie nowa platforma ma stanowić centrum usług publicznych – od zakupu biletów przez płatności i kontrolę przejazdów, po powiązania z usługami sportowymi, kulturalnymi i strefą parkowania. ZTM oczekuje stworzenia narzędzia, które w perspektywie kilku lat zastąpi rozproszony dziś system informacji pasażera i stanie się kluczowym elementem miejskiej mobilności.

Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty.
Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty.

Co się stało z Merą?

Do ZTM wpłynęły trzy oferty: R&G PLUS, Mera-Serwis SGL oraz Mptechnology. Wszystkie zostały otwarte 3 grudnia 2025 r. o godzinie 11:30:

  • Najniższą cenę zaproponowała firma R&G PLUS, która złożyła ofertę opiewającą na 5 004 870 PLN brutto, czyli około 4 067 374 PLN netto.
  • Druga pod względem ceny propozycja to oferta Mptechnology5 178 300 PLN brutto, co daje około 4 208 455 PLN netto.
  • Trzecia, zdecydowanie najwyższa, to propozycja Mera-Serwis SGL, która wyceniła realizację projektu na 9 838 770 PLN brutto (około 7 998 177 PLN netto).

Z kolei zamawiający poinformował, że kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 4 461 000 PLN brutto, co odpowiada około 3,63 mln PLN netto.

Porównując oferty, widać, że dwaj tańsi wykonawcy pozostają stosunkowo blisko siebie cenowo, natomiast propozycja Mera-Serwis SGL plasuje się na zupełnie innym poziomie finansowym – ponad dwukrotnie wyższym niż konkurenci. Różnica pomiędzy najtańszą a najdroższą ofertą sięga więc ponad 4,8 mln PLN netto, co w tego typu projektach zdarza się rzadko.

Wszystkie firmy zadeklarowały taki sam czas realizacji – 500 dni, a w zakresie gwarancji wykonawcy zaproponowali okresy od 72 miesięcy do 6 lat, czyli de facto identyczne.

Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty.
Nowy system dla pasażerów w Kielcach – znamy oferty.

Symulacja punktowa

Zakładając, że najważniejszym kryterium jest cena, a gwarancja pozostaje na zbliżonym poziomie, wstępna symulacja wskazuje, że przewaga cenowa R&G PLUS może przesądzać o ich prowadzeniu. Oferta Mptechnology, choć droższa o około 173 tys. PLN brutto, mieści się relatywnie blisko i w praktycznych warunkach mogłaby konkurować punktowo. Mera-Serwis SGL, przy poziomie ceny ponad 9,8 mln PLN brutto, nie ma realnych szans na uzyskanie wysokiej oceny w kryterium ekonomicznym.

Ponieważ wszystkie oferty przekraczają budżet, ZTM stanie teraz przed decyzją: unieważnić przetarg albo zwiększyć środki i wybrać najkorzystniejszą ofertę ponad pierwotnie zaplanowaną kwotę. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ztm.kielce.pl/przetargi/219-wdrozenie-systemu-kieleckiej-karty-miejskiej.html

Komentarze