Medcom na InnoTrans 2024: Od „Bus of the Year 2025” po napęd Griffina
W dniach 24-27 września odbyła się 14. edycja targów InnoTrans, największego europejskiego wydarzenia poświęconego transportowi publicznemu.
Medcom zaprezentował w Berlinie swoje najnowsze, energooszczędne rozwiązania dla pojazdów szynowych oraz autobusów elektrycznych i wodorowych, oparte na technologii węglika krzemu (SiC).
Spis treści:
- Jaką technologię zaprezentował Medcom na targach InnoTrans 2024?
- W jakich pojazdach zostały zastosowane przetwornice ogniw paliwowych firmy Medcom?
- Jaki tytuł zdobył autobus Solaris Urbino 18 hydrogen, wyposażony w napęd Medcom?
36 lat doświadczenia
Medcom, z 36-letnim doświadczeniem w rozwijaniu technologii optymalizujących zużycie energii, od ponad 10 lat wdraża innowacyjne rozwiązania oparte na węgliku krzemu dla transportu publicznego. Już w 2018 roku firma rozpoczęła seryjną produkcję systemów napędowych SiC, które zostały wdrożone w kilku tysiącach pojazdów na całym świecie, zapewniając wysoką sprawność energetyczną oraz zmniejszoną masę i rozmiary urządzeń.
„Nasze urządzenia SiC generują dziś połowę naszej sprzedaży i planujemy zwiększyć ten udział do 70-80% w nadchodzących latach” – powiedziała Joanna Nichthauser, dyrektor komunikacji marketingowej Medcomu. „Technologia SiC pozwala na wyższą efektywność energetyczną i niższe koszty eksploatacji, a także większą elastyczność konstrukcyjną pojazdów” – dodała.
szeroka oferta
Co Medcom zaprezentował na targach InnoTrans?
Podczas targów InnoTrans, Medcom przedstawił cztery główne kategorie urządzeń:
- Zasilacze buforowe – przeznaczone dla pojazdów szynowych, w tym spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz tramwajów. Wśród nich znalazł się zasilacz zaprojektowany dla Siemens Mobility US, obecnie eksploatowany w Kanadzie i USA.
- Przetwornice ogniw paliwowych – wykorzystywane w wodorowych autobusach Solaris Urbino. Model Solaris Urbino 18 hydrogen, wyposażony w napęd Medcom, zdobył tytuł „Autobusu roku 2025”.
- Tramwajowy system napędowy – używany m.in. w tramwajach Hyundai Rotem w Warszawie, pozwalający na redukcję zużycia energii o 40%.
- Przetwornice pomocnicze – zastosowane w pociągach metra oraz w wagonach kolei dużych prędkości, stanowiące nowy standard efektywności energetycznej.
Na zewnętrznym obszarze wystawienniczym zaprezentowano również pojazdy wyposażone w energoelektronikę Medcom, w tym wielosystemową lokomotywę GRIFFIN E4MSUa od NEWAG, która osiągnęła prędkość 240 km/h. Więcej informacji o Medcom na targach InnoTrans 2024 można znaleźć na stronie: https://medcom-innotrans.com.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze