Lublin z III etapem zmian w komunikacji miejskiej. Więcej autobusów i sekundniki
21 sierpnia Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie zapowiedział, że III etap zmian w lubelskiej komunikacji miejskiej wejdzie w życie 2 września.
Na ulice wyjedzie więcej autobusów, 23 linie zmienią trasy, trzy zostaną zlikwidowane, na niektórych skrzyżowaniach pojawią się sekundniki i zielone strzałki.
Spis treści:
- Ile środków mają zyskać samorządy w przyszłym roku po wprowadzeniu zmian w ustawie o finansowaniu?
- Jakie zastrzeżenia zgłosiła strona samorządowa do projektu ustawy o dochodach samorządów?
- Kiedy rząd planuje dokonać przeglądu funkcjonowania reformy finansowania samorządów?
Trzeci etap
Zastępca prezydenta Lublina Tomasz Fulara zapowiedział podczas konferencji prasowej, że na przełomie sierpnia i września na skrzyżowaniu ul. Zemborzyckiej i Kunickiego zainstalowane zostaną pierwsze w mieście sekundniki. Rozwiązanie będzie testowane przez co najmniej kwartał.
-„Zgodnie z naszą deklaracją, sukcesywnie wdrażamy ofertę przewozową w komunikacji miejskiej, wypracowaną wspólnie z mieszkankami i mieszkańcami podczas przeprowadzonych konsultacji społecznych. Od września, wraz z nowym rokiem szkolnym wprowadzamy III etap zmian w kursowaniu linii autobusowych i trolejbusowych. To przede wszystkim zwiększenie częstotliwości kursowania pojazdów w poszczególnych dzielnicach Lublina, czyli strategiczny kierunek optymalizacji, przy uwzględnieniu posiadanych zasobów zarówno w postaci taboru, jak i kierowców. Docelowo, po wdrożeniu całości koncepcji, liczba linii kursujących w szczytach dnia powszedniego co kwadrans znacząco wzrośnie. W ten sposób chcemy zwiększać konkurencyjność komunikacji miejskiej, jako nowoczesnego i ekologicznego środka przemieszczania się po mieście. Dodatkowo, w ramach pilotażu uruchamiamy pierwsze sekundniki przy sygnalizacjach świetlnych – mówi Tomasz Fulara, zastępca prezydenta Miasta Lublin ds. inwestycji i rozwoju.
Jak zakomunikował ZDiTM, analizowane jest zainstalowanie kolejnych sekundników także u zbiegu ulic: Armii Krajowej i Orkana, Andersa i Walecznych, Prusa i Północnej, Turystycznej i Kasprowicza oraz Poligonowej i Zielone Wzgórze. Fulara liczy, że rozwiązanie poprawią przepustowość skrzyżowań o 10-15 proc.
We wrześniu – zapowiedział ZDiTM – u zbiegu ulic Metalurgicznej i Grygowej, Wrotkowskiej i Inżynierskiej, Mełgiewskiej i jednej z dróg serwisowych pojawią się dodatkowe strzałki warunkowego skrętu w prawo. Na skrzyżowaniu ul. Kołłątaja i Krakowskiego Przedmieścia zostanie zainstalowany warunkowy lewoskręt.
Zastępca prezydenta podał, że plan instalacji zielonych strzałek jest konsultowany z policją. Zmiany w sygnalizacji zaczną funkcjonować najwcześniej we wrześniu. Ma nadzieję, że rozwiązanie usprawni ruch w mieście.
Fulara poinformował, że w czwartek na przystankach rozpocznie się rozwieszanie nowych rozkładów jazdy komunikacji miejskiej.
więcej autobusów i trolejbusów
Dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie Grzegorz Malec zapowiedział, że liczba autobusów i trolejbusów kursujących co kwadrans ulegnie zwiększeniu z 5 do 16. Zmiana dotyczy linii nr 6, 15, 17, 18, 26, 31, 40, 55, 57, 150, 151, 155, 156, 158, 159, 160. Obowiązywać będzie w szczycie porannym (6.30-8.30) i popołudniowym (13.30-16.30) od 2 września. Częstotliwość kursowania komunikacji ma także wzrosnąć między godzinami szczytowymi.
Jak podał dyrektor ZDiTM, w nowym rozkładzie zaplanowano więcej kursów do części miasta, które rozwijają się, albo są słabo skomunikowane. Jako przykłady wymieniono Węglin Południowy, osiedle Zielone Wzgórze, Czechów Północny w okolicy ul. Koncertowej i Wrotków w okolicy ul. Granata.
-„Reorganizacja obecnego układu połączeń linii autobusowych i trolejbusowych, do której przygotowujemy się już od bardzo długiego czasu, ma dostosować komunikację miejską
do nowych realiów i potrzeb. Efektem nowej siatki połączeń jest m.in. skrócenie czasu podróży, zwiększenie dostępności komunikacyjnej, szczególnie w rejonach peryferyjnych oraz optymalizacja wykorzystania dostępnych środków technicznych i zasobów ludzkich – mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.
szczegóły zmian
Podczas konferencji podano, że na ulice po wakacyjnej przerwie powrócą linie przyspieszone nr 301 z os. Poręba na ul. Daszyńskiego i 302 – z os. Widok na Czechów. Natomiast linia 46 uzyskała nowy numer – 303. Zmienioną trasą pojadą 23 linie: 4, 6, 8, 13, 14, 15, 17, 18, 25, 26, 29, 30, 32, 34, 37, 29, 44, 45, 55, 70, 922, 153 i 160. Zlikwidowane zostaną trzy linie: 1, 11 i linia zjazdowa nr 904.
Zmianie ulegną nazwy przystanków: Dębówka PKS na Dębówka II, Dobrzańskiego II na Dobrzańskiego, Dworzec Gł. PKS na Muzeum Narodowe- Zamek, Dworzec Gł. PKS Ruska na Ruska, Dworzec Gł. PKP – Kunickiego na Dworzec Lublin-Kunickiego, Fabryka Wag na Firlejowska, Klub Jeździecki na Rondo Żołnierzy-Górników, Rondo Sportowców na Kawia, Szpital im. Jana Bożego na Herberta-szpital, Tarasy Zamkowe na Rondo Dmowskiego, Witosa-Makro na Witosa Carrefour, Witosa-Carrefour na Rolna Osada.
Komentarze