Kto policzy pasażerów w Opolu? Miasto odrzuca ofertę Via Vistula i wybiera TRAKO
Miasto Opole otrzymało dwie oferty w przetargu dotyczącym badań potoków pasażerskich w komunikacji miejskiej.
23 października 2025 r. zamawiający oficjalnie ogłosił wybór najkorzystniejszej propozycji, wskazując na TRAKO Projekty Transportowe Szamborski i Szelukowski Sp. J. z Wrocławia. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Ile ofert złożono w przetargu na badania potoków pasażerskich w Opolu?
- Jaka była cena brutto oferty złożonej przez VIA VISTULA?
- Do kiedy najpóźniej mają zakończyć się prace w ramach tego zamówienia?
Badanie napełnień
Postępowanie dotyczyło kompleksowego badania napełnień we wszystkich autobusach komunikacji miejskiej w Opolu – obejmującego zarówno linie dzienne (20), jak i nocne (2), we wszystkie dni tygodnia. Zamawiający wymagał szczegółowego zliczania pasażerów na każdym przystanku, analizy punktualności, czasów przejazdu, wykorzystania przystanków oraz stworzenia raportu końcowego z rekomendacjami dotyczącymi m.in. korekt rozkładów, rodzaju taboru czy zasadności wyznaczenia nowych przystanków „na żądanie”. Ważnym elementem opracowania ma być również ocena obsługi rejonu Centrum Usług Publicznych po uruchomieniu ronda na skrzyżowaniu ul. Pileckiego i Kośnego. Zamówienie ma zakończyć się najpóźniej 15 grudnia 2025 r.
W przetargu złożono dwie oferty. VIA VISTULA Sp. z o.o. zaproponowała cenę 248.070,00 PLN brutto, czyli 201.691,06 PLN netto.
Z kolei TRAKO PROJEKTY TRANSPORTOWE Szamborski i Szelukowski Sp. J. przedstawiła ofertę na 270.000,00 PLN brutto, czyli 219.512,20 PLN netto.
Zamawiający przewidział na realizację zamówienia kwotę 270.600,00 PLN brutto, a więc obie oferty mieściły się w budżecie.
Jedna oferta odrzucona
Analiza złożonych propozycji wykazała, że choć VIA VISTULA zaoferowała niższą cenę i krótszy termin realizacji, jej oferta została odrzucona. Decydujące okazały się względy formalne – zamawiający nie przyznał ofercie żadnych punktów, co oznacza, że nie spełniła ona wymagań określonych w SWZ. TRAKO zdobyło komplet 60 punktów za cenę, jednak w kryterium czasu wykonania otrzymało 0 punktów, co wynika z zadeklarowanego terminu wynoszącego 42 dni, a więc dłuższego niż ten, który mógł zapewnić przewagę nad konkurencją. Ostatecznie jednak wrocławska spółka uzyskała najwyższą liczbę punktów, wygrywając postępowanie.
Zamawiający podjął decyzję w oparciu o przetargowe kryteria oceny ofert:
✅ Cena – 60%
✅ Termin wykonania badań napełnień pasażerów – 40%
Wybrany wykonawca przeprowadzi badania metodą obserwacji wewnątrz pojazdów. Każdy kurs zostanie zbadany raz, zgodnie z rzeczywistymi służbami kierowców. Przewidziano konieczność powtórzenia pomiarów w przypadku zakłóceń, obowiązek bieżącego raportowania zdarzeń losowych oraz sporządzenia eksperckiego opracowania końcowego wraz z rekomendacjami dotyczącymi ewentualnych zmian tras, częstotliwości kursowania oraz dopasowania pojemności taboru do rzeczywistych potoków pasażerskich. Zgodnie ze złożoną ofertą TRAKO wykona zamówienie w terminie 42 dni od podpisania umowy, a wszystkie prace muszą zostać zakończone do 15 grudnia 2025 r.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na:
https://umopole.logintrade.net/zapytania_email,211267,956dfa9bd1c649e347d7af7d5fb60927.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze