Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowski Zarząd Transportu Publicznego pod Departamentem Komunalnym. Od lutego

infotrans
29.12.2024 19:08
0 Komentarzy

Od 1 lutego w Urzędzie Miasta Krakowa zacznie działać osiem departamentów, których celem będzie koordynowanie pracy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu.

Konkursy na dyrektorów departamentów już się zakończyły i 27 grudnia magistrat ogłosił nazwiska zwycięzców. Maria Wojtacha zostanie szefem Departamentu Komunalnego, który m.in. będzie odpowiadał za transport publiczny.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie jest główne zadanie Departamentu Komunalnego w Urzędzie Miasta Krakowa?
  2. Dlaczego prezydent Krakowa zdecydował się na utworzenie departamentów w urzędzie?
  3. Kto będzie pełnił funkcję dyrektora Departamentu Komunalnego i za jakie obszary będzie odpowiadać?
Kraków/ Od 1 lutego w urzędzie miasta zacznie działać osiem departamentów

Krakowskie metody zarządzania

Zarządzenie o utworzeniu departamentów prezydent Krakowa wydał 21 listopada.

-"Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków" – powiedział prezydent Aleksander Miszalski w październiku na konferencji prasowej.

Uzasadniał, że widzi "potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania".

Dyrektorzy będą podlegać w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i jego zastępcom. Konkursy na stanowiska przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK.

Funkcje dyrektorów obejmą: Joanna Niewidok – Departament Prezydencki, Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich, Maria Wojtacha – Departament Komunalny, Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej, Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków, Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju, Jacek Drabik – Departament Edukacji.

Kraków/ Od 1 lutego w urzędzie miasta zacznie działać osiem departamentów
Kraków/ Od 1 lutego w urzędzie miasta zacznie działać osiem departamentów

Departament Komunalny

Ta jednostka będzie zarządzać Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej.

Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu należą m.in.: opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa; weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych; zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.(PAP)

Komentarze