Krakowski Zarząd Transportu Publicznego pod Departamentem Komunalnym. Od lutego
Od 1 lutego w Urzędzie Miasta Krakowa zacznie działać osiem departamentów, których celem będzie koordynowanie pracy poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu.
Konkursy na dyrektorów departamentów już się zakończyły i 27 grudnia magistrat ogłosił nazwiska zwycięzców. Maria Wojtacha zostanie szefem Departamentu Komunalnego, który m.in. będzie odpowiadał za transport publiczny.
Rozkład jazdy:
- Jakie jest główne zadanie Departamentu Komunalnego w Urzędzie Miasta Krakowa?
- Dlaczego prezydent Krakowa zdecydował się na utworzenie departamentów w urzędzie?
- Kto będzie pełnił funkcję dyrektora Departamentu Komunalnego i za jakie obszary będzie odpowiadać?
Krakowskie metody zarządzania
Zarządzenie o utworzeniu departamentów prezydent Krakowa wydał 21 listopada.
-"Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków" – powiedział prezydent Aleksander Miszalski w październiku na konferencji prasowej.
Uzasadniał, że widzi "potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania".
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dyrektorzy będą podlegać w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i jego zastępcom. Konkursy na stanowiska przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK.
Funkcje dyrektorów obejmą: Joanna Niewidok – Departament Prezydencki, Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich, Maria Wojtacha – Departament Komunalny, Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej, Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków, Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju, Jacek Drabik – Departament Edukacji.
Departament Komunalny
Ta jednostka będzie zarządzać Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej.
Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu należą m.in.: opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa; weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych; zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.(PAP)
Komentarze