Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin otworzył oferty na system ITS. Trzy propozycje i wyraźny faworyt cenowy

infotrans
11.12.2025 10:02
0 Komentarzy

10 grudnia 2025 r. Zarząd Dróg Miejskich w Koninie otworzył oferty w ponowionym przetargu na wykonanie Inteligentnego Systemu Transportowego.

To kolejny etap postępowania prowadzonego w ramach dużego projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim”. O tym zamówieniu i pierwszym nieudanym podejściu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Która firma złożyła najtańszą ofertę w przetargu na koniński system ITS?
  2. Jaki budżet przewidział Konin na realizację tego zamówienia?
  3. Jakie trzy główne kryteria oceny ofert zastosowano w postępowaniu?
Trzy oferty na koniński ITS. Najkorzystniejsza mieści się w budżecie
Trzy oferty na koniński ITS. Najkorzystniejsza mieści się w budżecie

Trzy oferty

Przetarg dotyczy wykonania i wdrożenia systemu ITS w Koninie, obejmującego m.in. centrum zarządzania ruchem, sterowanie sygnalizacją świetlną, priorytet dla komunikacji miejskiej i integrację danych z systemami parkingowymi. Zamawiający oczekuje kompletnej platformy, która poprawi płynność ruchu i punktualność autobusów, a jednocześnie zwiększy bezpieczeństwo na głównych arteriach. To element dużego projektu modernizacyjnego, w którym system ITS jest jednym z kluczowych komponentów. Wcześniejsze odwołania do KIO przesuwały procedurę, dlatego otwarcie ofert było mocno wyczekiwane. Ostatecznie 10 grudnia w ramach ponowionego postępowania złożono trzy propozycje, każda obejmująca zaprojektowanie i wdrożenie pełnego zakresu funkcjonalnego.

Wpłynęły następujące oferty:

  • SWARCO Poland15 618 048 PLN brutto / 12 699 228 PLN netto
  • SPRINT S.A.20 255 640 PLN brutto / 16 469 634 PLN netto
  • MAXTO Technology13 564 440 PLN brutto / 11 027 195 PLN netto

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 16 768 705,88 PLN.

Najtańsza oferta MAXTO Technology mieści się w budżecie z wyraźnym zapasem. Również propozycja SWARCO Poland nie przekracza środków, chociaż różnica względem limitu jest mniejsza. Najdroższy jest SPRINT S.A., którego cena znacząco przekracza wartość szacunkową zamawiającego. Porównując oferty między sobą, różnica między najtańszą a najdroższą propozycją wynosi ponad 6,5 mln PLN brutto.

Przy założeniu podstawowych wag oceny, symulacja punktowa wskazuje na prowadzenie oferty MAXTO Technology, która dzięki najniższej cenie uzyskałaby komplet punktów w kryterium kosztowym. SWARCO Poland zajęłoby drugie miejsce, a SPRINT S.A. – trzecie. Ostateczny wynik zależy jednak od pełnej oceny zgodnej z kryteriami jakościowymi opisanymi w SWZ:

✅ cena – 60%
✅ doświadczenie personelu – 30%
✅ gwarancja – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://konin.logintrade.net/zapytania_email,197667,47e48d89bb325d7920717e83f5623db1.html

Trzy oferty na koniński ITS. Najkorzystniejsza mieści się w budżecie

Co chciał Konin?

W części technicznej zamawiający oczekiwał zintegrowanego systemu ITS z jednolitym centrum zarządzania ruchem oraz możliwością rozbudowy w kolejnych latach. Preferowane były rozwiązania o wysokiej niezawodności i możliwości komunikacji z już działającymi systemami miejskimi.

To inwestycja obejmująca m.in. budowę centrum zarządzania ruchem, sterowanie sygnalizacją świetlną, priorytetyzację pojazdów komunikacji miejskiej i uprzywilejowanych, a także system informacji parkingowej i monitoringu miejskiego. Zgodnie z założeniami, ITS ma poprawić płynność ruchu, bezpieczeństwo, punktualność transportu publicznego, zmniejszyć emisję spalin i hałas, oraz zwiększyć dostępność miejsc parkingowych w centralnych obszarach miasta.

Dostawa oraz pełne uruchomienie systemu mają zostać zrealizowane w ciągu dwóch lat od podpisania umowy.

Dodajmy, że koniński ITS to element dużego projektu infrastrukturalnego o wartości ponad 220 mln zł, realizowanego w ramach Funduszu na Rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Zamawiany system to nie tylko jeden z najdroższych, ale i najbardziej strategicznych komponentów całego przedsięwzięcia. Inwestycja ta – podobnie jak zakup autobusów wodorowych, przebudowa ulic, wdrożenie wspólnego biletu i budowa parkingów – jest współfinansowana w 85% z Funduszy Europejskich dla Wielkopolski 2021-2027.

Trzy oferty na koniński ITS. Najkorzystniejsza mieści się w budżecie
Trzy oferty na koniński ITS. Najkorzystniejsza mieści się w budżecie

Komentarze