Koniec biletów KMK w mPay. Krakowski ZTP zrywa współpracę z operatorem
Od poniedziałku, 21 lipca 2025 r., pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie nie mogą już kupować biletów przez aplikację mPay.
Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) zakończył współpracę z tym operatorem, tłumacząc decyzję rażącym niewywiązywaniem się z zapisów umowy – potwierdził ZTP w komunikacie . To nie pierwszy raz, gdy mPay traci możliwość działania polsich miastch.
Rozkład jazdy:
mPay wypada z gry
Aplikacja mPay, która jeszcze niedawno była jednym z popularnych narzędzi do zakupu biletów KMK, oficjalnie została wykluczona z systemu. Użytkownicy próbujący zakupić bilet przez aplikację po 21 lipca ryzykują mandatem za brak ważnego biletu – ostrzega m.in. RMF24.
Zerwanie umowy dotyczy wyłącznie mPay i nie wpływa na inne mobilne kanały zakupu biletów. Nadal aktywne są aplikacje:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- iMKA
- moBiLET
- SkyCash
- Jakdojade
- zbiletem.pl
oraz aplikacje partnerskie działające m.in. w bankach: Santander, Millennium, BNP Paribas, PKO BP, Alior, ING, Velo Bank, PeoPay (Pekao SA) i nawet przez Revolut czy Provema.
Powód? Umowa i niewywiązanie się
Według Michała Pyclika z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, z którym rozmawiała wcześniej Radio ESKA, mPay już wcześniej utracił możliwość obsługi opłat w strefie płatnego parkowania – z tych samych powodów. Miasto konsekwentnie reaguje na niewywiązywanie się operatora z kontraktowych zobowiązań. Tym razem padło na komunikację miejską.
ZTP przypomina, że bilet zakupiony przez aplikację mobilną musi być aktywowany natychmiast po wejściu do pojazdu. Nie można zwlekać ani próbować kupić biletu „w trasie”, bo czas transmisji zależy od sieci i nie gwarantuje skuteczności. Brak aktywnego biletu podczas kontroli to mandat – bez względu na próbę zakupu. Więcej informacji: https://ztp.krakow.pl
Komentarze