Bytom z dofinansowaniem na pierwsze z trzech centrów przesiadkowych. Z EFRR
Urząd Miejski w Bytomiu planuje budowę trzech centrów przesiadkowych: w centrum miasta oraz dzielnicach Stroszek i Karb.
Magistrat poinformował, że podpisał umowę na 7 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej na budowę jednego z nich, a przetarg zostanie ogłoszony w połowie 2025 r.
Rozkład jazdy:
- W której dzielnicy Bytomia powstanie pierwsze centrum przesiadkowe z dofinansowaniem unijnym?
- Jaką kwotę dofinansowania z UE otrzymał Bytom na budowę centrum przesiadkowego na Stroszku?
- Ile wynosi szacowany łączny koszt budowy trzech centrów przesiadkowych w Bytomiu?
Z EFRR
Dofinansowanie z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego na lata 2021-2027 dotyczy budowy centrum przesiadkowego na Stroszku. Ma ono powstać przy ul. Strzelców Bytomskich w rejonie nowego przystanku kolejowego Bytom Stroszek.
To centrum przesiadkowe ma integrować transport samochodowy, kolejowy, autobusowy i tramwajowy. W ramach projektu przewidziano m.in. budowę miejsc parkingowych dla samochodów, zadaszonych wiat rowerowych oraz przystankowych. Przy pętli autobusowej ma zostać zbudowany budynek socjalny dla kierowców.
Szacowany koszt budowy centrum przesiadkowego na Stroszku to 9 mln zł.
Magistrat w komunikacie wyjaśnił, że samorząd podjął decyzję o budowie pierwszego z trzech planowanych centrów przesiadkowych w odrębnym postępowaniu przetargowym, ponieważ ma już na nie zapewnione dofinansowanie z UE. Decyzja w sprawie wsparcia budowy dwóch pozostałych centrów przesiadkowych jeszcze nie zapadła. Samorząd złożył wniosek o dofinansowanie w wysokości 41 mln zł z programu Fundusze Europejskiej na Klimat, Infrastrukturę, Środowisko 2021-2027.
Wstępny koszt budowy trzech centrów przesiadkowych w Bytomiu to ok. 70 mln zł.
Na Wolskiego i Karbiu
Nowe centrum przesiadkowe w centrum miasta na pl. Wolskiego ma poprawić komfort podróży pasażerów, którzy korzystają z obecnie funkcjonującego w tym miejscu dworca autobusowego. Powinno zintegrować transport samochodowy, kolejowy, autobusowy i tramwajowy. W założeniach przewidziano m.in. zmianę układu jezdni, budowę dróg rowerowych oraz poczekalni dla pasażerów.
Natomiast w ramach centrum przesiadkowego na Karbiu, w rejonie przystanku kolejowego Bytom Karb, przewidziano m.in. budowę nowych przystanków autobusowych na ul. Wrocławskiej, parkingu dla samochodów oraz budynku z toaletami dla pasażerów.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze