Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Avista debiutuje w branży autobusowej. Nowe technologie biletowe i parkingowe

infotrans
01.06.2025 17:03
0 Komentarzy

Podczas I Sympozjum Publicznego Transportu Zbiorowego w Uniejowie firma Avista po raz pierwszy zaprezentowała kompleksową ofertę dla sektora autobusowego.

Wydarzenie, które zgromadziło operatorów, producentów oraz przedstawicieli samorządów, stało się okazją do premiery nowoczesnych automatów biletowych, systemów parkingowych oraz centralnego rozwiązania sprzedaży biletów.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie dwa modele biletomatów zaprezentowała firma Avista podczas sympozjum w Uniejowie i jakie są ich główne cechy?
  2. Na czym polega współpraca Avisty z międzynarodową siecią InfoBus i co ma ona zmienić dla pasażerów?
  3. Jakie inne rozwiązania technologiczne, poza biletomatami, zostały przedstawione przez Avistę na wydarzeniu?
Avista debiutuje w branży autobusowej - w Uniejowie. Nowe technologie biletowe i parkingowe
Avista - nowe technologie biletowe i parkingowe

Nowe otwarcie

Dotychczas kojarzona głównie z rozwiązaniami dla kolei, Avista zadebiutowała jako dostawca nowoczesnych technologii także dla operatorów autobusowych. W roli oficjalnego przedstawiciela marki Scheidt & Bachmann firma zaprezentowała urządzenia i systemy, które mają odpowiadać na potrzeby współczesnego transportu publicznego.

– Naszym celem jest umożliwienie przewoźnikom autobusowym wejścia na wyższy poziom obsługi pasażera – zarówno w zakresie sprzedaży biletów, jak i integracji z innymi kanałami dystrybucji – podkreślił Antoni Szrajber, prezes Avista sp. z o.o.

FareGo ST|32 i Move S320– biletomaty nowej generacji

W centrum prezentacji znalazły się dwa nowoczesne automaty biletowe:

  • FareGo ST|32 – stacjonarny biletomat z ekranem 32”, idealny do montażu na dworcach i przystankach. Obsługuje płatności bezgotówkowe, oferując równocześnie intuicyjny interfejs i funkcje informacyjne dla pasażera.
  • Move S320 – samoobsługowy biletomat stacjonarny przeznaczony do użytku w zamkniętych przestrzeniach dworcowych.  Duży czytelny 32” ekran z opcją zdalnego łączenia się z e-kasjerem, który za klienta dokona zakupu biletu na dowolną trasę po przysługujących mu zniżkach. Biletomat obsługuje płatności bezgotówkowe.

Oba modele wpisują się w rosnące potrzeby cyfryzacji obsługi pasażera oraz umożliwiają elastyczne dopasowanie do lokalnych warunków operacyjnych.

Avista debiutuje w branży autobusowej - w Uniejowie. Nowe technologie biletowe i parkingowe
Avista debiutuje w branży autobusowej - w Uniejowie. Nowe technologie biletowe i parkingowe

Systemy parkingowe plus InfoBus

Podczas wydarzenia zaprezentowano również rozwiązania z obszaru inteligentnego parkowania. Systemy te integrują sterowanie wjazdem i wyjazdem, mobilne płatności, tablice informacyjne i zarządzanie ruchem. To odpowiedź na potrzeby miast wdrażających ideę Smart City, w której zarządzanie mobilnością wykracza poza granice klasycznego transportu zbiorowego.

Szczególnie dużym zainteresowaniem uczestników cieszyła się informacja o rozpoczęciu współpracy Avista z międzynarodową siecią InfoBus, skupiającą ponad 6,5 tysiąca przewoźników w 45 krajach.

– Już wkrótce bilety oferowane w ramach InfoBus będzie można kupić bezpośrednio w naszych automatach biletowych – zapowiedział Antoni Szrajber. – To milowy krok w integracji oferty przewoźników i zwiększeniu dostępności biletów – zarówno w kraju, jak i za granicą.

Dzięki tej współpracy Avista może stać się dostawcą centralnego systemu sprzedaży biletów dla sieci autobusowych, łącząc przewoźników w jednej platformie i zapewniając pasażerom większą wygodę planowania podróży.

Nowy gracz, nowe możliwości

Debiut Avisty w sektorze autobusowym to znaczący sygnał dla rynku. Firma, opierając się na wieloletnim doświadczeniu w obsłudze kolei, wnosi do transportu drogowego sprawdzone technologie i know-how. Rozwiązania prezentowane w Uniejowie wskazują kierunek zmian – w stronę większej automatyzacji, integracji systemów oraz otwartości na międzynarodową współpracę.

Wnioski z konferencji są jasne: Avista może stać się ważnym integratorem technologii w polskim transporcie publicznym. A to dobra wiadomość nie tylko dla przewoźników, ale przede wszystkim dla pasażerów.

Komentarze