Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znika najwęższy przystanek tramwajowy we Wrocławiu. Powstanie nowy węzeł przesiadkowy

infotram
05.03.2025 09:30
0 Komentarzy

We Wrocławiu szykują się duże zmiany w komunikacji miejskiej. Najwęższy przystanek tramwajowy w Polsce, znajdujący się na skrzyżowaniu ulic Dubois i Drobnera, wkrótce przestanie istnieć.

W jego miejscu powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy, który poprawi komfort podróży i usprawni ruch w tej części miasta. Urząd Miejski Wrocławia ogłosił przetarg na realizację tej ważnej inwestycji.

Rozkład jazdy:

  • Dlaczego we Wrocławiu zdecydowano się na likwidację najwęższego przystanku tramwajowego w Polsce?
  • Jakie elementy zielonej infrastruktury zostaną wprowadzone w ramach przebudowy skrzyżowania Dubois/Drobnera?
  • W jaki sposób nowy węzeł przesiadkowy poprawi komfort podróży i bezpieczeństwo pasażerów?
Przebudowa skrzyżowania we Wrocławiu
Przebudowa skrzyżowania we Wrocławiu

Nowoczesna infrastruktura przesiadkowa

Projekt zakłada budowę nowych, bezpiecznych peronów przystankowych, które umożliwią jednoczesne zatrzymywanie się dwóch tramwajów lub tramwaju i autobusu w każdym kierunku. Dzięki temu poprawi się przepustowość skrzyżowania, a pasażerowie zyskają lepsze warunki do przesiadek. Przeniesienie przystanków poza obręb skrzyżowania zwiększy także wygodę podróżnych i ułatwi przejazd kierowcom.

Zielona rewolucja w centrum miasta

Zgodnie z nowoczesnym podejściem do urbanistyki, nowy węzeł przesiadkowy zostanie wzbogacony o elementy zielonej infrastruktury. Planowane nasadzenia obejmują:

  • 19 drzew,
  • 1375 krzewów liściastych,
  • 1525 pnączy,
  • 1080 traw ozdobnych,
  • 270 półkrzewów,
  • 270 roślin cebulowych.

„Tam, gdzie to możliwe, wprowadzamy zieleń na przystanki. Nie inaczej będzie i na ulicy Drobnera. Posadzimy na obu peronach osiem drzew, które dadzą cień w słoneczne dni” – podkreślają przedstawiciele miasta.

Dodatkowo planowana jest budowa ogrodów deszczowych oraz nasadzenie róż w miejscach, gdzie sadzenie drzew byłoby niemożliwe ze względów bezpieczeństwa. Piękny platan klonolistny przy ulicy Drobnera otrzyma większą powierzchnię biologicznie czynną, co wpłynie na jego lepszy rozwój.

Przebudowa skrzyżowania we Wrocławiu
Przebudowa skrzyżowania we Wrocławiu

Inwestycja w bezpieczeństwo i komfort podróżnych

Projekt zakłada nie tylko budowę nowego przystanku, ale także kompleksową modernizację infrastruktury drogowej i tramwajowej:

  • przebudowę ponad 500 metrów torowiska tramwajowego,
  • modernizację 1200 metrów sieci trakcyjnej,
  • budowę nowych dróg rowerowych i przejazdów rowerowych,
  • wytyczenie nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego na wysokości ulicy Cybulskiego, co poprawi bezpieczeństwo w rejonie mostów Uniwersyteckich.

Dodatkowo w ramach inwestycji przebudowana zostanie sieć energetyczna, gazowa, wodociągowa, kanalizacja sanitarna, deszczowa oraz infrastruktura telekomunikacyjna.

Nowoczesne oświetlenie

Aby poprawić widoczność i bezpieczeństwo, na przebudowanym skrzyżowaniu zostanie zamontowanych 54 energooszczędnych latarni, a przejścia dla pieszych zostaną dodatkowo doświetlone.

Nowy etap rozwoju komunikacji we Wrocławiu

Likwidacja najwęższego przystanku tramwajowego w Polsce i budowa nowego węzła przesiadkowego to krok w stronę nowoczesnej i przyjaznej pasażerom komunikacji miejskiej. Dzięki tej inwestycji pasażerowie zyskają bardziej komfortowe przystanki, lepsze warunki do przesiadek oraz zieloną przestrzeń, która poprawi estetykę tej części miasta. Przetarg na realizację projektu został ogłoszony, a po jego zakończeniu rozpoczną się prace budowlane, które znacząco wpłyną na jakość transportu publicznego w Śródmieściu Wrocławia.

Komentarze