Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielone perony tramwajowe na Pradze-Południe

infotram
27.11.2023 12:45
0 Komentarzy

Tramwajarze i miejscy ogrodnicy zakończyli prace przy zakładaniu rabat z roślinami na ulicy Grochowskiej.

Na dwóch platformach przystanku tramwajowego przy ul. Kickiego płyty chodnikowe zostały zastąpione roślinami.

Tramwaje pojadą po murawie

W miejscu zdemontowanych płyt chodnikowych na Pradze-Południe znalazły się takie rośliny, jak: wydmuchrzyca piaskowa, werbena patagońska oraz trzcinnik „Karl Foster”. Łącznie powstało 18 rabat o całkowitej powierzchni 300 metrów kwadratowych. Rozbetonowane zostały również cztery dojścia do innych przystanków – przy ul. Lubelskiej, Międzyborskiej i Kickiego.

Zwiększenie ilości zieleni na przystankach przy Grochowskiej to kontynuacja prac, w 2019 roku tramwajarze zbudowali około 3 km zielonych torów na tej ulicy. Obiecali również, że same przystanki też będą bardziej zielone.

Tramwajarze i miejscy ogrodnicy zakończyli prace przy zakładaniu rabat z roślinami na ulicy Grochowskiej.
Zielony przystanek w Warszawie/foto: UM Warszawa

Tzw. zielone tory to jeden ze sztandarowych stołecznych projektów. W Warszawie jest ich już ponad 33 km. Zielone tory powstają przez zastąpienie tłucznia albo betonu trawą lub rozchodnikiem. Najnowsze takie torowisko zostało otwarte na Woli przy ul. Obozowej. Jedną z posadzonych tam roślin jest oregano.

Obecnie wszystkie nowo budowane trasy tramwajowe w Warszawie projektowane są od razu z zielonymi rozwiązaniami. Przy nowych torach do Wilanowa i wzdłuż ul. Kasprzaka będą posadzone wysokie, wyrośnięte drzewa. Na trasie do Wilanowa nawet w węższych miejscach, gdzie nie można byłoby myśleć o drzewach, pojawią się egzemplarze formowane na kształt ekranu. Drzewa pojawią się także na części peronów, pasażerowie będą mogli czekać na tramwaj w ich cieniu. (inf. pras. UM Warszawa)  

Komentarze