Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona pętla tramwajowa na wrocławskich Swojczycach. W ramach projektu TAT

infotram
30.08.2024 16:45
0 Komentarzy

Wrocław kontynuuje rozwój swojej infrastruktury komunikacyjnej, tym razem skupiając się na wschodnich osiedlach miasta.

Procedury przetargowe na budowę Trasy Autobusowo-Tramwajowej (TAT) na Swojczyce właśnie ruszają, co przybliża mieszkańców tych rejonów do wygodniejszego i szybszego dojazdu do centrum Wrocławia.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne rozwiązania ekologiczne zostaną zastosowane w ramach budowy TAT na Swojczyce?
  2. Jakie są przewidywane korzyści dla mieszkańców wschodnich osiedli Wrocławia wynikające z realizacji tej inwestycji?
  3. Które elementy infrastruktury podziemnej i nadziemnej zostaną przebudowane lub wybudowane od podstaw w ramach tego projektu?
Wrocław ogłosi przetarg na TAT na Swojczyce
TAT na Swojczyce/wiz. WI

Zakres inwestycji

Prezydent Wrocławia, Jacek Sutryk, zapowiada kontynuację rozwoju komunikacji miejskiej, przypominając o wcześniejszych inwestycjach: „Wybudowaliśmy już TAT na zachodzie Wrocławia, budujemy na południu. Teraz czas na wschodnie rozwijające się osiedle. Pierwszy krok już zrobiliśmy, budując nowe mosty Chrobrego wraz z torowiskiem tramwajowym. Teraz przed nami inwestycja, która pozwoli przedłużyć trasę tramwajową z Sępolna o blisko dwa kilometry na Swojczyce, a także rozbudować infrastrukturę drogową i podziemną.”

Projekt zakłada wybudowanie blisko 2 km nowego torowiska oraz nowej pętli tramwajowej na Swojczycach. Istniejąca pętla tramwajowo-autobusowa na Sępolnie zostanie przebudowana. W ramach inwestycji powstanie także 14 przystanków, w tym podwójne przystanki tramwajowo-autobusowe oraz jeden przystanek dwustronny. Aby tramwaje mogły obsługiwać nową trasę, planowana jest budowa stacji prostownikowej oraz kilometrów sieci trakcyjnej.

Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji, podkreśla ekologiczne aspekty projektu: „Tramwaj i autobus będą poruszały się głównie wydzielonym korytarzem komunikacyjnym. Zastosujemy rozwiązania ekologiczne, wprowadzając elementy zielone w infrastrukturę przystankową oraz retencjonując wody gruntowe.”

TAT na Swojczyce/wiz. WI

Zielona pętla na Swojczycach i przystanki z zielonymi dachami

Jednym z ciekawszych elementów projektu będzie zielona pętla tramwajowa na Swojczycach. Zostanie obsadzona drzewami, a jej teren zostanie zagospodarowany jako zbiornik rozsączająco-odparowujący. Przystanki komunikacji miejskiej zostaną wyposażone w zielone dachy, na których będą rosły maty rozchodnikowe, a w całym projekcie pojawią się muldy chłonne oraz około 380 nowych drzew, w tym klony, lipy, sosny i topole.

Przebudowa infrastruktury drogowej i podziemnej

W ramach projektu przebudowane zostaną ulice Swojczycka i Mickiewicza, a także powstanie nowy łącznik z ulicą Marco Polo. Inwestycja obejmie ingerencję w 7 skrzyżowań, budowę 1,8 km nowych jezdni, 2,7 km dróg dla rowerów oraz 6 km chodników. Powstanie także nowoczesny parking typu park and ride, który pomieści 166 aut, w tym miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz pojazdów elektrycznych.

Inwestycja obejmie również przebudowę oraz budowę infrastruktury podziemnej, w tym sieci wodociągowej, energetycznej, kanalizacyjnej oraz telekomunikacyjnej. W planach jest m.in. budowa prawie 380 latarni oświetleniowych oraz przeprowadzenie przewiertów pod kanałami przeciwpowodziowymi na Odrze.

Terminy realizacji

Wykonawca wyłoniony w przetargu będzie miał 24 miesiące na zakończenie wszystkich prac od momentu podpisania umowy. Inwestycja ta jest kluczowa dla dalszego rozwoju komunikacji miejskiej we Wrocławiu i znacząco wpłynie na jakość życia mieszkańców wschodnich osiedli miasta.

Komentarze