Wymiana wyświetlaczy w warszawskich Jazzach zacznie się wiosną; potrwają co najmniej rok
Wiosną producent tramwajów typu Jazz rozpocznie proces wymiany zepsutych wyświetlaczy.
Prace będą postępowały stopniowo i będą trwały jeszcze w 2024 roku.
Problem z informacją pasażerską
Podobny problem występował w innym typie tramwaju tego producenta – Swing. W nich zostały już wymienione wszystkie niedziałające elementy.
Warszawiacy podróżujący tramwajami przyzwyczaili się do tego, że w dwukierunkowych tramwajach Jazz, zamiast nowoczesnych wyświetlaczy informacji pasażerskiej, są tradycyjne tablice z numerem linii i trasą. Taki stan rzeczy obowiązuje już od dłuższego czasu. Wreszcie Tramwajom Warszawskim udało się dogadać z producentem firmą Pesa i wiosną rozpoczną się naprawy w pierwszych pojazdach.
„Producent tramwajów – Pesa – w ramach usuwania wad seryjnych w tramwajach typu Jazz wymieni i zmodernizuje systemy informatyczne. Chodzi m.in. monitoring, system informacji dla pasażerów czy emisji reklam. Po pewnym czasie od rozpoczęcia eksploatacji tych tramwajów okazało się, że te systemy zawodzą, a z czasem zupełnie przestały działać. Wprowadziliśmy rozwiązanie tymczasowe, w postaci wyposażenia tramwajów w tradycyjne tablice z numerami linii. Z producentem uzgodniliśmy sposób usuwania wad seryjnych niewłaściwie działających systemów. Będą one dostosowane do najnowszych standardów informatycznych – a nie z czasów, gdy zamawialiśmy przed 2015 r” – powiedział PAP rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz.
Wymienione i zmodernizowane zostaną systemy współpracujące z wadliwymi elementami.
„Będzie to na przykład pokładowa sieć informatyczna, czy terminale na pulpicie motorniczego” – wyjaśnił Dutkiewicz.
„Zaplanowaliśmy, że prace naprawcze rozpoczną się wiosną tego roku i będą trwały jeszcze w 2024 roku. Wymiana urządzeń i elektroniki w jednym tramwaju będzie zajmować około 10 dni. Po wymianie systemów w pierwszych pięciu pojazdach nastąpi kilkutygodniowa testowa eksploatacja. Po pozytywnych wynikach rozpoczniemy prace w całej flocie Jazzów. Problem wynikający z wystąpienia wad seryjnych zostanie skutecznie rozwiązany w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy” – zaznaczył.
Podkreślił, że w ostatnim czasie rozwiązany został podobny problem z innymi tramwajami Pesy – typu Swing. „Producent wymienił we wszystkich 186 pojazdach niedziałające elementy i od tamtej pory wszystko dział, co pasażerowie mogą zaobserwować w codziennych podróżach” – dodał.
Usunięte zostaną wady seryjne w dwóch rodzajach Jazzów. W wersji krótkiej jest ich 30. I w wersji długiej 50.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze