Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wygrana PESY w Sofii jeszcze nie jest pewna. Przetarg bada urząd antymonopolowy

infotram
28.08.2020 11:15
0 Komentarzy

Z końcem lipca br. w stolicy Bułgarii Sofii otwarto oferty w przetargu na dostawę 25 tramwajów.Przetarg jednak został wstrzymany przez odwołania.

Przypomnijmy, że oferty złożyły trzy firmy: tureckiDurmazlar, czeska Skoda i Pesa Bydgoszcz. Ofertę Durmazlar odrzucono, co stałosię podstawą odwołania. Postępowanie prowadzi organ antymonopolowy, który badaczy turecka firma rzeczywiście nie spełnia wymagań dotyczących możliwościtechnicznych i zawodowych, ponieważ nie udowodniła, że ​​dostarczane przez niątramwaje posiadają homologację typu wydaną przez państwo członkowskie UniiEuropejskiej lub kraj, który ma umowę z UE lub Bułgarią, co zapewnia wzajemneuznawanie wymogów.

Według przekazanych w lipcu br. informacji zarówno podwzględem punktacji za technikę, jak i ceny najlepsza okazała się oferta Pesa iwszystko wskazywało na to, że właśnie bydgoska firma dostarczy do Sofii kolejnetramwaje. Jak się okazuje wcale nie jest to takie pewne. Skoda zaoferowała cenę95,5 mln BGN bez VAT, a PESA Bydgoszcz – 81,045 mln BGN bez VAT, co stawia jąna pierwszym miejscu z 96,63 pkt. zgodnie z protokołem komisyjnym spółki. Cenastanowi 50% kryteriów wyboru.

W stolicy Bułgarii jeździ już 37 tramwajów typu Swing, a wsumie Pesa wyprodukowała i dostarczyła do tej pory 735 tramwajów, z czego 565jeździ w Polsce, a 170 zagranicą – poza Sofią także w Moskwie, Kijowie,rumuńskim Cluj i Kaliningradzie. W ostatnim czasie bydgoska spółka podpisałateż umowę na dostawę 16 tramwajów do Jassy w Rumunii.

Postępowanie na dostawę 25 niskopodłogowych tramwajówrozpoczęto w połowie ubiegłego roku. Obejmuje również szkolenie pracownikówfirmy w zakresie zarządzania, konserwacji i naprawy pojazdów.

Tramwaje o szerokości toru 1009 mm kursują na wszystkichliniach w stolicy, z wyjątkiem linii 20, 22 i 23. Niektóre wagony mają ponad 20lat i Sofia chce je wymienić na nowsze.

Komentarze