Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie MPK zmodernizuje tramwaje Pesa Twist. Przetarg wart miliony

infotram
22.08.2025 15:30
0 Komentarzy

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu ogłosiło przetarg na modernizację ośmiu wagonów tramwajowych Pesa Twist 2010NW.

Zamówienie przewiduje również możliwość skorzystania z prawa opcji, obejmującego doposażenie pojazdów w dodatkowy system antykolizyjny.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy MPK Wrocław planuje zakończyć modernizację tramwajów Pesa Twist 2010NW?
  2. Jakie wymagania techniczne i finansowe muszą spełnić wykonawcy, aby złożyć ofertę w przetargu?
  3. Co obejmuje prawo opcji przewidziane w postępowaniu?
Pesa Twist
Pesa Twist

Zakres i szczegóły postępowania

Zadanie obejmuje kompleksową modernizację pojazdów w ramach umowy, której warunki zostały szczegółowo określone w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ). Przewidziany czas realizacji kontraktu wynosi 36 miesięcy.

Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym, a oferty można składać do 29 września 2025 r. w siedzibie MPK Wrocław przy ul. Bolesława Prusa 75/79 lub elektronicznie poprzez platformę zakupową spółki.

Wartość wadium została ustalona na 500 tys. zł, a oferta musi zachować ważność przez 90 dni.

Wymagania wobec wykonawców

MPK stawia przed potencjalnymi oferentami konkretne wymagania:

  • Zdolność finansowa – konieczne jest posiadanie środków lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 5 mln zł.
  • Doświadczenie techniczne – wykonawca musi wykazać, że w ciągu ostatnich 5 lat zrealizował co najmniej trzy projekty związane z modernizacją lub produkcją tramwajów wieloczłonowych z udziałem niskiej podłogi i napędem opartym na silnikach asynchronicznych. Alternatywnie – może udokumentować doświadczenie w modernizacji elektrycznych zespołów trakcyjnych na poziomie P5.
  • Zaplecze techniczne – wymagane jest dysponowanie specjalistycznym sprzętem, m.in. komorą do śrutowania, bezpyłową lakiernią, obrabiarkami CNC czy suwnicami.
  • Kontrola techniczna – wykonawca musi zgodzić się na przeprowadzenie inspekcji zdolności produkcyjnych w swojej siedzibie.

Kryteria oceny ofert

Oferty zostaną ocenione według dwóch kryteriów:

  • Cena – 90% wagi,
  • Okres gwarancji – 10% wagi.

Nie przewidziano składania ofert wariantowych ani częściowych.

Znaczenie inwestycji

Modernizacja tramwajów Pesa Twist 2010NW wpisuje się w strategię odmładzania i unowocześniania taboru wrocławskiego MPK. Dzięki prawu opcji spółka będzie mogła dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów i ruchu miejskiego poprzez montaż systemów antykolizyjnych.

Szczegółowa dokumentacja przetargowa dostępna jest na stronie MPK Wrocław: Platforma zakupowa

Komentarze