Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław: Nowa mijanka na ul. Przyjaźni we Wrocławiu wciąż nieczynna. Dlaczego?

infotram
02.11.2025 12:30
0 Komentarzy

Od poniedziałku 27 października pasażerowie korzystający z tramwajów linii 7 i 17 mogli zauważyć, że nowe torowisko z mijanką na ul. Przyjaźni – mimo zakończenia prac budowlanych – nadal nie jest wykorzystywane.

Sygnalizatory przy mijance zostały zasłonięte czarną folią, a tramwaje kursują tak jak wcześniej, z pominięciem nowego odcinka.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego nowa mijanka na ul. Przyjaźni we Wrocławiu nie została jeszcze udostępniona tramwajom mimo zakończenia prac torowych?
  2. Kiedy planowane jest wznowienie testów systemu sterującego ruchem na mijance i jego uruchomienie?
  3. Jaki jest ostateczny termin zakończenia całej inwestycji na ul. Przyjaźni według umowy z wykonawcą?

Problemy z oprogramowaniem sygnalizacji

Jak wyjaśnia MPK Wrocław, infrastruktura torowa jest już w pełni gotowa, jednak decyzję o jej tymczasowym wyłączeniu z ruchu podjęto ze względów technicznych.

– Infrastruktura torowa mijanki na ul. Przyjaźni jest ukończona, a naszym priorytetem było jak najszybsze przywrócenie ruchu tramwajowego po zakończeniu głównych robót. Dlatego linie 7 i 17 wróciły na trasę na początku października – informuje Daniel Misiek, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Podczas testów technicznych przeprowadzonych po zakończeniu budowy okazało się, że sama infrastruktura działa prawidłowo, jednak problemy wystąpiły w systemie sterowania ruchem.

– Testy wykazały, że tory są sprawne, podobnie jak system sygnalizacji. Jednak przy regularnym ruchu większej liczby tramwajów system sterujący sygnalizacją zawieszał się. Dlatego zwróciliśmy się do wykonawcy o przygotowanie nowego programu sterującego – wyjaśnia Misiek.

W efekcie wykonawca przygotowuje obecnie zmodyfikowane oprogramowanie, które ma zapewnić stabilne działanie sygnalizacji przy większym natężeniu ruchu.

Tramwaje wracają na Klecinę
Remont torów na ul. Przyjaźni/foto: UM Wrocław

Ponowne testy w listopadzie

MPK Wrocław zapowiada, że do połowy listopada powinny zakończyć się testy nowego oprogramowania. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, mijanka zostanie włączona do regularnego ruchu tramwajowego. Do tego czasu tramwaje będą kursować tak jak dotychczas – z pominięciem mijanki.

Podobne rozwiązanie było już wcześniej stosowane przy innych inwestycjach – między innymi na ul. Kosmonautów, gdzie wznowiono ruch jeszcze przed pełnym zakończeniem wszystkich prac.

Zakończenie inwestycji w grudniu

Zgodnie z zapisami kontraktu, ostateczny termin zakończenia całej inwestycji na ul. Przyjaźni, obejmującej również prace poza torowiskiem, wyznaczono na 6 grudnia 2025 roku. Do tego czasu wykonawca ma zakończyć wszystkie roboty i przekazać całość infrastruktury do użytku.

Nowa mijanka ma zwiększyć przepustowość trasy i usprawnić ruch tramwajów między Kleciną a centrum miasta, co szczególnie poprawi punktualność kursów linii 7 i 17.

Komentarze