Wrocław: Kolejny etap przebudowy torowiska na ul. Bardzkiej. Weekendowe zmiany w komunikacji
Przebudowa torowiska na ulicy Bardzkiej we Wrocławiu wchodzi w kluczową fazę. Inwestycja, realizowana przez Wrocławskie Inwestycje, osiągnęła już półmetek – zakończono prace po stronie zachodniej, gdzie powstało nowoczesne torowisko przystosowane również do ruchu autobusowego.
Od poniedziałku, 6 października, tramwaje jadące w kierunku Gaju będą kursować nowo wybudowanym torem.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej we Wrocławiu zostaną wprowadzone w weekend 4–5 października w związku z przebudową torowiska na ul. Bardzkiej?
- Jakie korzyści dla pasażerów przyniesie nowa trasa autobusowo-tramwajowa powstająca na ul. Bardzkiej?
- Kiedy planowane jest zakończenie inwestycji i jaki jest jej całkowity koszt?
Weekendowe prace i czasowe zmiany w komunikacji
Zanim jednak tramwaje pojadą nowym odcinkiem, konieczne będzie przełożenie nakładek torowych. W związku z tym w weekend 4–5 października tramwaje linii 18 i 21 nie dojadą na Gaj – ich trasy zostaną skrócone do przystanku Gajowa na Hubach. W zamian uruchomiona zostanie linia zastępcza 718, kursująca pomiędzy Dworcem Głównym a pętlą Gaj.
Zmiany w komunikacji będą obowiązywać wyłącznie przez dwa dni – od porannych wyjazdów w sobotę do wieczornych zjazdów w niedzielę. Od poniedziałku wszystkie linie powrócą na swoje stałe trasy.
Nowa trasa autobusowo–tramwajowa
W ramach inwestycji powstaje nowoczesna trasa autobusowo–tramwajowa na odcinku od al. Armii Krajowej do ul. Pięknej, w rejonie kościoła pw. Ducha Świętego. Dzięki niej autobusy jadące z pętli Jagodno P+R do centrum będą mogły korzystać z wydzielonego pasa ruchu niemal na całej trasie, co poprawi płynność przejazdu i punktualność.
Postęp prac
Zakończono już większość robót po zachodniej stronie ulicy. Usunięto kolizje z siecią energetyczną i gazową, a wykonawca kończy budowę zjazdu z torowiska na jezdnię. W październiku planowane jest ułożenie masy bitumicznej, a równocześnie trwa montaż sieci trakcyjnej nad nowym torem.
Projekt obejmuje również budowę nowego peronu z pełną infrastrukturą przystankową, przebudowę przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną oraz wykonanie przejazdu rowerowego.
– Prace na ul. Bardzkiej realizujemy zgodnie z harmonogramem. Dzięki nowemu torowisku i trasie autobusowo–tramwajowej pasażerowie zyskają szybszy i bardziej komfortowy dojazd z południa Wrocławia do centrum – podkreśla Piotr Paś, prezes Wrocławskich Inwestycji.
Roboty obejmują blisko 200-metrowy odcinek ulicy Bardzkiej. Całkowity koszt inwestycji przekracza 12 mln zł, a zakończenie prac planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku.
Zmiany w komunikacji
W weekend 4–5 października obowiązywać będą tymczasowe trasy:
Tramwaje:
- Linia 18 – skrócona do przystanku Gajowa (Huby).
- Linia 21 – również do Gajowej.
Autobusy zastępcze:
- Linia 718 – Dworzec Główny – Gaj pętla, kursy co 10 minut, tabor przegubowy.
Przystanki w kierunku Gaju:
Dworzec Główny, Dworzec Autobusowy, Hubska (Dawida), Prudnicka, Kamienna, Bardzka, Krynicka, Gaj – pętla.
Przystanki w kierunku Dworca Głównego:
Gaj – pętla, Morwowa, Krynicka, Bardzka, Kamienna, Prudnicka, Hubska (Dawida), Dworzec Autobusowy, Dworzec Główny.
Pozostałe linie tramwajowe i autobusowe będą kursować bez zmian.
Komfort i ekologia
Nowe torowisko i infrastruktura przystankowa mają zapewnić mieszkańcom południowych dzielnic Wrocławia wygodniejszy i szybszy dojazd do centrum. Inwestycja wpisuje się w strategię miasta, której celem jest zwiększenie udziału transportu publicznego i ograniczenie ruchu samochodowego w centrum.
Zakończenie prac w pierwszym kwartale 2026 roku pozwoli w pełni uruchomić nowoczesną trasę autobusowo–tramwajową, poprawiając komunikację między Jagodnem, Gajem a centrum Wrocławia.
Komentarze