Wrocław chce kupić kolejne tramwaje: 32 plus 55 w opcji
Co najmniej 32 nowe tramwaje z opcją rozszerzenia zamówieniao dodatkowe 55 sztuk – to kolejny krok w projekcie wymiany taboru tramwajowego,który zapowiada szefowa MPK Wrocław, Jolanta Szczepańska.
32 pojazdy powinny pojawić się na wrocławskich torowiskach wlatach 2020-2022. Nowe tramwaje będą m.in. służyć obsłudze linii na Nowy Dwór ina ul. Długiej. Mają być klimatyzowane, nowoczesne i w stu procentachniskopodłogowe.
Aktualnie spółka intensyfikuje działania, aby pozyskaćśrodki na kolejne zakupy taboru tramwajowego.
-„Rozmawiamy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, w którymchcemy starać się o kredyt na ten zakup. Liczymy również na środki unijne. Jużw 2015 roku złożyliśmy w Centrum Unijnych Projektów Transportowych dokumenty, wktórych opisaliśmy nasze plany zakupowe – wyjaśnia Jolanta Szczepańska, prezesMPK Wrocław.
Piątkowe otwarcie
Spółka jest już w trakcie przetargu na zakup 56 nowychtramwajów. Otwarcie ofert nastąpi w piątek. 56 dostępnych dla osób oograniczonej mobilności, klimatyzowanych tramwajów ma się pojawić we Wrocławiudo końca 2019 roku.
Celem tego projektu jest kupienie jak największej liczbytramwajów przyjaznym osobom niepełnosprawnym i skasowanie starych, wysłużonych,40-letnich pojazdów. Kolejny etap wymiany to wycofanie z eksploatacjipozostałych starych tramwajów i przede wszystkim obsługa nowo wybudowanychlinii nowoczesnym taborem o wysokim standardzie.
Obecnie we Wrocławiu, podobnie jak i w całej Polsce, spółkikomunikacyjne dążą do tego, by pozbyć się najstarszych i wyeksploatowanychpojazdów. Potrzeby są ogromne, a środki ograniczone. Dlatego miasta dokonujązakupów korzystając ze wszystkich możliwych opcji dostępnych na rynku.
Udział niskiej podłogi
-„Nie jest prawdą, że w całej Polsce kupuje się wyłącznietramwaje w stu procentach niskopodłogowe – wyjaśnia prezes Szczepańska. –Kraków czy Łódź kupują tramwaje w pełni niskopodłogowe, ale także modernizująswój stary tabor lub kupują używane pojazdy do kapitalnego remontu. PodobnieGdańsk czy Szczecin. Poznań niedawno zakupił 30 tramwajów z częściowym udziałemniskiej podłogi, a aktualnie inwestuje w partię taboru w 100 procentachniskopodłogowego.
Prezes Szczepańska twierdzi, że we Wrocławiu nie będziemodernizacji starych pojazdów lub kupowania używanych tramwajów do remontu. AleMPK Wrocław również, podobnie jak inne miasta, musi podchodzić racjonalnie doodnowy taboru tramwajowego. Po zakupach partii 56 tramwajów, których celem jestwycofanie starych, w stu procentach wysokopodłogowych pojazdów, przyjdzie czasna etap powiązany z nowymi inwestycjami w infrastrukturę torową i wtedy MPKpostawi na pojazdy w stu procentach niskopodłogowe. Ich ostateczna liczbabędzie jednak zależeć od tego, ile środków spółce uda się pozyskać na tezakupy.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze