Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław buduje nowoczesne minicentrum komunikacyjne. Jest wykonawca

infotram
15.09.2025 17:30
0 Komentarzy

Wrocławskie Inwestycje rozstrzygnęły przetarg na przebudowę ważnego punktu komunikacyjnego u zbiegu ulic Dubois i Drobnera. Zwycięską ofertę, wartą 41,65 mln zł, złożyła wrocławska spółka Pro-Tra Building.

Inwestycja całkowicie odmieni oblicze tego miejsca, które dziś uchodzi za jedno z najmniej funkcjonalnych skrzyżowań przesiadkowych w mieście.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie najważniejsze zmiany zajdą w układzie przystanków i torowiska na skrzyżowaniu Dubois-Drobnera po przebudowie?
  2. W jaki sposób inwestycja poprawi komfort podróży i przesiadek dla pasażerów komunikacji miejskiej?
  3. Jakie elementy zieleni i infrastruktury rowerowej przewidziano w ramach modernizacji węzła przesiadkowego?

Nowy układ torów i przystanków

Obecny układ przystanków „Dubois”, rozproszonych aż w czterech lokalizacjach, nie zapewnia wygodnej komunikacji ani dla pasażerów, ani dla pieszych i rowerzystów. Projekt zakłada przebudowę torowiska i jezdni w taki sposób, by powstały szerokie perony autobusowo-tramwajowe. Będą one na tyle długie, by jednocześnie mogły się przy nich zatrzymać dwa tramwaje, dwa autobusy albo tramwaj i autobus. Dzięki temu przesiadka z jednego środka transportu do drugiego będzie możliwa bez zmiany peronu.

Prace pod ziemią i na powierzchni

Inwestycja nie ograniczy się do układu drogowo-torowego. Zaplanowano szeroki zakres robót związanych z przebudową infrastruktury podziemnej – sieci energetycznych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz telekomunikacyjnych. Jak zapowiadają przedstawiciele Wrocławskich Inwestycji, prace będą prowadzone intensywnie i obejmą także XIX-wieczne instalacje.

Zielone zmiany i nowa infrastruktura

Projekt zakłada także stworzenie przyjaznej przestrzeni publicznej. Wzdłuż torów i na peronach posadzone zostanie 19 drzew, a także niemal trzy tysiące krzewów, pnączy i traw ozdobnych. W rejonie skrzyżowania pojawią się ogrody deszczowe i nasadzenia róż. Powstaną też nowe drogi rowerowe połączone z trasami na ulicach Pomorskiej i Dubois oraz dodatkowe przejście dla pieszych przy ulicy Cybulskiego.

Terminy i organizacja ruchu

Wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji. Na czas robót ruch samochodowy będzie odbywał się w ograniczonym korytarzu, a tramwaje nie będą kursować w tym rejonie przez około 14 miesięcy. Prace mają rozpocząć się w okresie wakacyjnym.

Przebudowa skrzyżowania Dubois-Drobnera ma stworzyć nowoczesne minicentrum przesiadkowe, które stanie się bramą do Nadodrza, a jednocześnie poprawi komfort i bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej oraz pieszych i rowerzystów.

Komentarze