Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

WKD kupuje pociągi

infotram
02.06.2009 12:50
0 Komentarzy
W dniu 27 maja 2009 roku Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg nieograniczony na dostawę 14 sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Zamówienie obejmuje ponadto świadczenie usług serwisowych w okresie czterech lat od daty przekazania każdego ezt oraz przeszkoleniem pracowników wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi, utrzymania i napraw bieżących taboru. WKD wymaga również od producenta udzielenia gwarancji jakości na okres minimum 48 miesięcy licząc od daty odbioru każdego pojazdu. Termin wykonania zamówienia oznaczono do dnia 31 grudnia 2012 roku. Producenci mogą składać oferty do 9 lipca 2009 roku, do godz. 9:00.
EN 95 w barwach WKD (foto: WKD)
Podstawowe parametry, które muszą spełnić ezt są następujące:
1.   Prędkość eksploatacyjna –80 km/h
2.   Ilość miejsc siedzących –co najmniej 120
3.   Całkowita ilość miejsc –co najmniej 500, przy zapełnieniu 5 os/m2
4.   Długość pojazdu jednoprzestrzennego –od 56 do 60 m
5.   Przyśpieszenie rozruchu –co najmniej 1,2 m/s2 (w zakresie od 0 do 40 km/h)
6.   Wysokość podłogi w poziomie drzwi wejściowych –od 400 do 600 mm
7.   Nacisk na oś przy obciążeniu maksymalnym –do 150 kN
Przy wyborze oferenta będą brane pod uwagę następujące kryteria:
1. Cena ofertowa brutto – waga: 65.
2. Zużycie energii elektrycznej przez pojazd ezt na linii WKD dla przejazdu teoretycznego –waga: 25.
3. Gwarancja – waga: 5.
4. Termin dostawy pierwszej sztuki ezt – waga: 5.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, tj. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia oraz udokumentują to poprzez wykazanie należycie wykonanej dostawy dla Zamawiających – nie mniej niż 6 sztuk nowych ezt realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda wykazu wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem dostawie stanowiącej przedmiot zamówienia z podaniem przedmiotu (typu EZT), ilości (nie mniej niż 6 szt. nowych EZT realizujących kolejowe przewozy pasażerskie z prędkością eksploatacyjną co najmniej 80 km/h), dat wykonania i odbiorców. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia do oferty dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie (np. referencji). Ocena spełniania wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o załączone do oferty dokumenty na zasadzie spełnia/nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów lub oświadczeń powinno wynikać jednoznacznie, że ww. warunki Wykonawca spełnia. Nie spełnienie chociażby jednego z ww. warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
Zakup nowych pociągów będzie jednym z elementów realizowania podpisanej w dniu 19 maja 2009 roku przez Warszawską Kolej Dojazdowa sp. z o.o. oraz „Koleje Mazowieckie –KM”sp. z o.o. umowy ramowej z Zarządem Województwa Mazowieckiego na organizację i finansowanie regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich na terenie Województwa Mazowieckiego na okres 15 lat.
EN 95 w barwach WKD (foto: WKD)
Samorząd Województwa Mazowieckiego w ramach umów zobowiązał się do przekazania Spółkom na ich działalność w okresie obowiązywania umów, czyli w latach 2009-2024 ok. 3 mld zł, z czego 677,7 mln zł przypada dla Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Wzmacnia to istotnie wiarygodność finansową, umożliwiając zaciąganie przez Spółki długoterminowych zobowiązań bądź otrzymanie wsparcia od międzynarodowych instytucji finansowych.
Umowę ramową w imieniu Samorządu Województwa Mazowieckiego podpisał Marszałek Województwa Mazowieckiego –Adam Struzik oraz Piotr Szprendałowicz, Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego. W imieniu Spółki Warszawska Kolej Dojazdowa podpisy złożyli: Grzegorz Dymecki, Prezes Zarządu oraz Jolanta Dałek, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Ekonomiczno-Finansowych i Handlowych.
W oparciu o środki zapisane w umowie WKD w latach 2009-2015 zamierza podjąć szereg inwestycji na rzecz taboru oraz infrastruktury, z których najważniejsze to:
– Zakup 20 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych –w dwóch etapach: 14+6
– Przebudowa systemu zasilania na napięcie 3000V
– Budowa systemu informacji pasażerskiej i monitoringu na stacjach i przystankach osobowych
– Remont szlaku Warszawa Śródmieście WKD –Komorów
 Budowa drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna –Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Obecnie Warszawska Kolej Dojazdowa posiada kilkanaście dość już wiekowych jednostek EN94 oraz jeden ezt EN95, który dostarczyła bydgoska PESA.

Komentarze