Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy, kto przeszedł do II etapu przetargu na budowę linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz

infotram
24.11.2025 13:31
0 Komentarzy

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG) poinformowała, że 14 firm przeszło do drugiego etapu przetargu na budowę nowej linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz.

Projekt ma kosztować ponad 800 mln złotych. To jedna z największych i najważniejszych inwestycji transportowych w mieście, która ma zapewnić nowoczesną, wygodną i przyjazną środowisku komunikację publiczną.

Rozkład jazdy:

  1. Ile firm zakwalifikowano do drugiego etapu przetargu na budowę linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz?
  2. Jaka jest planowana długość nowej trasy tramwajowej (bez modernizacji istniejącego odcinka)?
  3. Ile przystanków ma powstać w ramach tej inwestycji?
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej

Czternaście ofert

Przedstawicielka DRMG Aneta Niezgoda poinformowała 24 listopada, że rusza drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (GPW) wraz z drogą rowerową i przebudową infrastruktury drogowej. Podała, że po weryfikacji wniosków w pierwszym etapie, do kolejnej części postępowania zakwalifikowano wszystkich wnioskodawców, czyli 14 firm i konsorcjów.

We wrześniu br. Niezgoda powiedziała PAP, że przetarg na budowę trasy prowadzony jest w formule dwuetapowej. 16 czerwca ruszył pierwszy etap, czyli kwalifikacja kandydatów do realizacji inwestycji. W tym czasie przedsiębiorstwa budowlane kierowały do zamawiającego zapytania, które dotyczyły m.in. warunków udziału w postępowaniu. Skierowano wówczas ok. 170 zapytań.

Niezgoda podała, że zgłoszenia były w ostatnim czasie analizowane pod względem formalno-prawnym. W drugim etapie, który zostanie ogłoszony w tym tygodniu, wybrane spółki przedstawią szczegółowe propozycje cenowe. Otwarcie ofert zaplanowano 30 grudnia.

W postępowaniu uczestniczą następujące przedsiębiorstwa:

  • Firma Torpol
  • Konsorcjum firm, lider: Roverpol
  • Firma Gülermak Polska
  • Konsorcjum firm, lider: Aldesa
  • Firma PORR
  • Konsorcjum firm, lider: firma NDI
  • Firma Strabag
  • Konsorcjum firm, lider: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
  • Konsorcjum firm, lider: firma Balzola
  • Konsorcjum firm, lider: firma Unibep
  • Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura
  • Firma Budimex
  • Konsorcjum firm, lider: firma ZUE
  • Konsorcjum firm, lider: firma Mirbud
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej

Z FEnIKS-a

Planowana inwestycja obejmuje budowę 3,75 km nowej linii tramwajowej wraz z modernizacją 0,6 km istniejącej, powstanie 7 przystanków (w tym jednego węzła przesiadkowego autobusowo-tramwajowego), realizację 4,8 km nowej trasy rowerowej i przebudowę 2,8 km dróg, budowę 280-metrowego tunelu pod ul. Wileńską metodą wykopu otwartego, a także wykonanie zielonych torowisk i wprowadzenie nowoczesnego taboru.

W komunikacie podano, że nowa trasa zapewni szybkie i niezawodne połączenie między dzielnicami Piecki-Migowo, a Wrzeszczem. Czas przejazdu będzie niezależny od natężenia ruchu drogowego. Szacuje się, że z nowej linii skorzysta ponad 2,5 tys. pasażerów na godzinę w szczycie. W porach największego obciążenia tramwaje mają kursować co 5 minut.

Realizacja inwestycji ma potrwać 3 lata od podpisania umowy. Wartość całkowita projektu to ponad 800 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w wysokości ponad 259 mln zł.

Od lat inwestycji sprzeciwiają się mieszkańcy ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego w Gdańsku Wrzeszczu. Podnoszą argumenty dotyczące zagrożenia dla zabytków i konfliktów społecznych. Proponują alternatywny przebieg linii przez ulicę Do Studzienki – ich zdaniem prostszy, tańszy i wyżej oceniony przez miejskich ekspertów. Zarzucają też władzom miasta brak przeprowadzonych konsultacji społecznych.

Więcej o samym przetargu na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1102102

Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej
Gdańsk Południe – Wrzeszcz coraz bliżej. Poznaliśmy firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej

Komentarze