Wiemy, kto przeszedł do II etapu przetargu na budowę linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska (DRMG) poinformowała, że 14 firm przeszło do drugiego etapu przetargu na budowę nowej linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz.
Projekt ma kosztować ponad 800 mln złotych. To jedna z największych i najważniejszych inwestycji transportowych w mieście, która ma zapewnić nowoczesną, wygodną i przyjazną środowisku komunikację publiczną.
Rozkład jazdy:
- Ile firm zakwalifikowano do drugiego etapu przetargu na budowę linii tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz?
- Jaka jest planowana długość nowej trasy tramwajowej (bez modernizacji istniejącego odcinka)?
- Ile przystanków ma powstać w ramach tej inwestycji?
Czternaście ofert
Przedstawicielka DRMG Aneta Niezgoda poinformowała 24 listopada, że rusza drugi etap przetargu na budowę trasy tramwajowej Gdańsk Południe – Wrzeszcz (GPW) wraz z drogą rowerową i przebudową infrastruktury drogowej. Podała, że po weryfikacji wniosków w pierwszym etapie, do kolejnej części postępowania zakwalifikowano wszystkich wnioskodawców, czyli 14 firm i konsorcjów.
We wrześniu br. Niezgoda powiedziała PAP, że przetarg na budowę trasy prowadzony jest w formule dwuetapowej. 16 czerwca ruszył pierwszy etap, czyli kwalifikacja kandydatów do realizacji inwestycji. W tym czasie przedsiębiorstwa budowlane kierowały do zamawiającego zapytania, które dotyczyły m.in. warunków udziału w postępowaniu. Skierowano wówczas ok. 170 zapytań.
Niezgoda podała, że zgłoszenia były w ostatnim czasie analizowane pod względem formalno-prawnym. W drugim etapie, który zostanie ogłoszony w tym tygodniu, wybrane spółki przedstawią szczegółowe propozycje cenowe. Otwarcie ofert zaplanowano 30 grudnia.
W postępowaniu uczestniczą następujące przedsiębiorstwa:
- Firma Torpol
- Konsorcjum firm, lider: Roverpol
- Firma Gülermak Polska
- Konsorcjum firm, lider: Aldesa
- Firma PORR
- Konsorcjum firm, lider: firma NDI
- Firma Strabag
- Konsorcjum firm, lider: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- Konsorcjum firm, lider: firma Balzola
- Konsorcjum firm, lider: firma Unibep
- Konsorcjum firm, lider: Polimex Infrastruktura
- Firma Budimex
- Konsorcjum firm, lider: firma ZUE
- Konsorcjum firm, lider: firma Mirbud
Z FEnIKS-a
Planowana inwestycja obejmuje budowę 3,75 km nowej linii tramwajowej wraz z modernizacją 0,6 km istniejącej, powstanie 7 przystanków (w tym jednego węzła przesiadkowego autobusowo-tramwajowego), realizację 4,8 km nowej trasy rowerowej i przebudowę 2,8 km dróg, budowę 280-metrowego tunelu pod ul. Wileńską metodą wykopu otwartego, a także wykonanie zielonych torowisk i wprowadzenie nowoczesnego taboru.
W komunikacie podano, że nowa trasa zapewni szybkie i niezawodne połączenie między dzielnicami Piecki-Migowo, a Wrzeszczem. Czas przejazdu będzie niezależny od natężenia ruchu drogowego. Szacuje się, że z nowej linii skorzysta ponad 2,5 tys. pasażerów na godzinę w szczycie. W porach największego obciążenia tramwaje mają kursować co 5 minut.
Realizacja inwestycji ma potrwać 3 lata od podpisania umowy. Wartość całkowita projektu to ponad 800 mln zł. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko) w wysokości ponad 259 mln zł.
Od lat inwestycji sprzeciwiają się mieszkańcy ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego w Gdańsku Wrzeszczu. Podnoszą argumenty dotyczące zagrożenia dla zabytków i konfliktów społecznych. Proponują alternatywny przebieg linii przez ulicę Do Studzienki – ich zdaniem prostszy, tańszy i wyżej oceniony przez miejskich ekspertów. Zarzucają też władzom miasta brak przeprowadzonych konsultacji społecznych.
Więcej o samym przetargu na https://platformazakupowa.pl/transakcja/1102102






Komentarze