Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy dlaczego w Hyundaiach jest tak mało miejsc siedzących

infotram
12.09.2022 09:15
0 Komentarzy

Podróżujący transportem publicznym skarżą się na nowoczesne tramwaje firmy Hyundai Rotem.

Zdaniem mieszkańców w tramwajach nie ma wystarczającej liczby miejsc siedzących i muszą podróżować w pozycji stojącej, która nie jest bezpieczna – napisała radna Olga Semeniuk (PiS) w interpelacji.

Mało miejsc

Po stołecznych torach od 14 grudnia jeżdżą nowe tramwaje hyundai. Są to zarówno składy jedno- jak i dwukierunkowe; docelowo będą 123 nowe składy.

Jak się jednak okazuje, nie wszystkim warszawiakom podobają się nowe składy. Szczególnie skarżą się na nie osoby starsze i niepełnosprawne. Uważają, że za mało jest w nich miejsc siedzących, a do tego są tylko pojedyncze. W tej sprawie interpelację złożyła radna Olga Semeniuk.

„Podróżujący transportem publicznym skarżą się na nowoczesne tramwaje Hyundai Rotem. Zdaniem mieszkańców w tramwajach nie ma wystarczającej liczby miejsc siedzących i muszą podróżować w pozycji stojącej, która nie jest bezpieczna. Podróżujący transportem publicznym skarżą się na niekomfortowe warunki przejazdów. Z problemem spotykają się szczególnie osoby starsze i niepełnosprawne” – napisała radna pytając, ile miejsc siedzących jest w innych tramwajach jeżdżących po stolicy.

Do sprawy odniósł się rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz, który poinformował PAP, że wśród nowych tramwajów hyundai większość to składy dwukierunkowe. „Z tego powodu na dwóch bokach tramwaju są drzwi, a na dwóch końcach – kabiny osoby prowadzącej tramwaj. To rozwiązanie techniczne wpływa na liczbę miejsc siedzących” – podkreślił.

Dutkiewicz podkreślił, że – w celu udostępnienia pasażerom maksymalnej powierzchni – siedzenia w tramwaju są ustawione tak, aby w jak najmniejszym stopniu ograniczały szerokość przejścia. „Zabudowa wnętrza uwzględnia swobodę przechodzenia z zachowaniem szerokości przejścia, nie mniejszej niż 750 mm. Dzięki temu zapewniono możliwość przemieszczania się pasażerom wzdłuż tramwaju, w tym pasażerom o ograniczonej mobilności (np. poruszającym się na wózkach), jak i pasażerom z wózkami dla dzieci. Osiągnięto dzięki temu możliwość poruszania się po wagonie nawet z podwójnym wózkiem dziecięcym” – dodał.

Zaznaczył również, że w tramwaju znajdują się miejsca siedzące przeznaczone dla osób z niepełnosprawnościami albo z dzieckiem, dla których zapewniona jest możliwość przytrzymywania się podczas wstawania z nich. „Siedzenia te są wyposażone w podłokietniki, które można łatwo złożyć w celu umożliwienia swobodnego dostępu do siedzenia” – dodał.

Przetarg na 230 nowych tramwajów dla Warszawy wygrała koreańska firma Hyundai Rotem Company. To największa umowa na tramwaje podpisana dotychczas w Polsce i jedna z większych w Europie. Dostawy są podzielone na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90 tramwajów firmy Hyundai Rotem, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Miasto zapłaci za nie 1 mld 825 mln zł netto.(PAP)

Komentarze